Nowy rok w branży marketingowej, nieustannie badającej i analizującej potrzeby swoich odbiorców, obfituje w publikacje z serii "trendy". Równolegle, firmy, aby dowiedzieć się jakie są oczekiwania ich pracowników, sięgają głównie do audytów i badań prowadzonych przez działy HR czy PR, które w najlepszym przypadku mają miejsce co rok, ale zdarza się także, że odbywają się raz na 5 lat.
Co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film, który pokazuje co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…
Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.
Komunikacja z pracownikami zdalnymi to prawdziwe wyzwanie dla menadżerów. Zarządzanie taki zespołem wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.