86% pracowników odwiedza firmowy intranet, średnio przeglądając treści przez 16 minut dziennie (za badaniami SWOOP Analytics’ 2024 SharePoint Intranet Benchmarking Report). Jednak co ciekawe, pracownicy korzystają z zasobów intranetu w różny sposób. Zobaczcie, w oparciu o powyższe badania, na jakie typy zostali podzieleni odbiorcy intranetów i co za tym idzie, w jaki sposób możecie dostosowywać treści, aby poprawiać zaangażowanie różnorodnej grupy pracowników.
Przed Tobą część II o prostej komunikacji. Czas na konkretne wskazówki, które pomogą zmienić komunikację wewnętrzną w Twojej organizacji na prostszą i bardziej przystępną.
Sprawdź jak skutecznie przeprowadzić audyt komunikacji wewnętrznej w 4 krokach i usprawnij komunikację w Twojej organizacji.
Prosta komunikacja wewnętrzna – jednoroczny trend, czy jednak coś, czym warto jest się zainteresować na dłużej? Szczególnie teraz, w tej zdalnej lub hybrydowej rzeczywistości? Dowiedz się, jak komunikować się wewnątrz organizacji prościej i skuteczniej >>>
Coraz więcej firm rozumie i docenia rolę komunikacji wewnętrznej w kształtowaniu kultury organizacyjnej i wspieraniu strategii biznesowej. Pandemia i trwający kryzys unaoczniły nam, że zaniedbania w tym obszarze mogą być bardzo kosztowne. Może już czas, aby podejść do opracowania strategii komunikacji wewnętrznej z większą pewnością siebie, niż dotychczas?
Skuteczna komunikacja wewnętrzna angażuje i motywuje pracowników, pomagając osiągać cele strategiczne firmy. Może wpływać na jej wizerunek, wspierając przy tym działy sprzedaży, marketingu i PR. To niezwykle skuteczne narzędzie. A mimo to, na myśl o tworzeniu strategii komunikacji firmowej, wielu specjalistów wstrzymuje oddech.
Cyfrowe rozwiązania oraz nowe kanały i narzędzia takie jak Microsoft Teams, czy platformy typu workai, które mają usprawniać pracę w firmach – stały się w ostatnich miesiącach jednymi z ważniejszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Rozwój #digitalworklpace przyspiesza z każdym dniem. Dowiedz się więcej >>>
121 – tyle maili dziennie otrzymuje średnio pracownik biurowy*. Wysyła ich trochę mniej, bo około 40 dziennie. Za tymi liczbami kryje się brak efektywności i przede wszystkim jego konsekwencje, czyli realne koszty, które ponosi dana organizacja. Obok przeładowanych skrzynek mailowych – znaleźliśmy też inne elementy, którym warto się przyjrzeć.
Rok 2020 nauczył nas z pewnością tego, żebyśmy byli gotowi na „nagłe zwroty akcji”. Wpłynął również na tegoroczne trendy w wielu dziedzinach – o te komunikacyjne zapytaliśmy prelegentów z Konferencji iComms! Zobacz video, przeczytaj komentarze i dowiedz się, jakie trendy będą się liczyć w komunikacji wewnętrznej przez najbliższe miesiące.
Nawet jeśli masz super pomysły na prowadzenie komunikacji wewnętrznej - nie zrobisz nic sensownego, jeśli nie dobierzesz odpowiednich i efektywnych narzędzi porozumiewania się z pracownikami. Potrzebujesz medium, którym nie tylko skutecznie dotrzesz do ludzi, ale też aktywnie ich zaangażujesz. Dowiedz się więcej >>>
We wrześniu 2020 roku ukazało się najnowsze badanie firmy Citrix, które stara się odpowiedzieć na pytanie jak będzie wyglądało środowisko pracy w przyszłości, szczególnie w kontekście zmian technologicznych. Co mówi nam raport "Praca 2035"?
Specjaliści do spraw komunikacji są zazwyczaj świadomi, że mają w organizacji pracownika o określonych potrzebach wzrokowych czy słuchowych i uwzględniają to czasem w komunikacji, jednak prawdziwie integracyjna organizacja bierze takie czynniki pod uwagę we wszystkich aspektach swojego funkcjonowania.
Wszelkie badania pokazują także, że odbiorcy podejmują decyzje zakupowe na podstawie emocji, a nie logiki. I tu do akcji wkracza #storytelling, które odwołuje się właśnie do podejmowania decyzji, opartych na emocjach. Historie mają moc, aby uruchomić nasz mózg, podekscytować nas i sprawić, że poczujemy emocje.