narzędzia komunikacji, newsletter
4 października 2024 4 min czytania

18 pomysłów na treści do newslettera dla pracowników

Newslettery dla pracowników ponownie wracają do łask. Bo w komunikacji w ogóle jest trochę tak, jak w modzie. Pewne trendy wracają, mają swój czas, później odchodzą, a my zamieniamy je na inne, ale po jakimś czasie znów sięgamy po te same rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać dynamikę, ale również zainteresowanie naszych odbiorców. 

Newsletter dla pracowników to od lat jedno z najlepszych narzędzi do informowania, angażowania i łączenia pracowników. Wg raportu State of the Sector, 71% profesjonalistów komunikacji wewnętrznej wykorzystuje e-newslettery, a ich efektywność oceniana jest na 87% (State of the Sector 2024). Podstawowym celem newsletterów jest zaprezentowanie, wypromowanie w sposób skrótowy najważniejszych wydarzeń i informacji firmowych. 

Stworzenie dobrego newslettera to jednak często wyzwanie, które pochłania dużo czasu. Czy sekcje powinny zawsze wyglądać tak samo (i już się włos człowiekowi jeży na myśl, że trzeba będzie zdobywać content!)i jak różnicować bloki newslettera, kiedy w firmie dzieje się naprawdę wiele różnych wydarzeń? Poniżej podpowiadamy kilka pomysłów na newsletterowe treści! 

1. Słowo od zarządu 

W tej sekcji publikujemy 2,3, 4 (nie więcej!) zdania od członka zarządu (może być także rotacyjnie od członków zarządu), w których powinny znaleźć się 2 informacje: 

  • Co nam się udało w ostatnim tygodniu/ dwóch (w zależności od częstotliwości publikacji)? - to część o docenianiu 
  • Na czym się w najbliższych dniach skupiamy? – to część o motywowaniu 

2. Wiadomości firmowe 

Ta sekcja powinna zawierać najistotniejsze wiadomości takie jak strategiczne decyzje, ważne zmiany, sukcesy. Kluczem do wyboru treści do tej części jest powiązanie jej z celami strategicznymi firmy.  

3. Wydarzenia w organizacji

Imprezy świąteczne, webinary z zarządem, pikniki, czy akcje wolontariackie to tematy ważne, budujące społeczność. Przypomnienia o tym, co nadchodzi, budują pozytywną atmosferę i umożliwiają pracownikom zapisanie się na interesujące ich akcje. 

4. Wiadomości i trendy z branży 

Dzielenie się aktualnościami branżowymi pomaga pracownikom lepiej zrozumieć kontekst i logikę, stojącą za strategiami organizacyjnymi. Firmy, które stale edukują swoich pracowników, pomagając im zobaczyć szerszą perspektywę i możliwości, naturalnie wzmacniają wartości, takie jak innowacyjność i rozwój. 

5. Wyróżnienia pracowników 

Podkreślanie osiągnięć poszczególnych pracowników w newsletterze to doskonały sposób na docenienie ich ciężkiej pracy, co wpływa pozytywnie na całą firmę. To także świetna okazja, aby podkreślić różnorodne talenty i promować inkluzywność w organizacji.  

6. Nowe osoby i zmiany w zespołach 

Zmiany w zespołach zdarzają się często, a śledzenie wszystkich zmian może być wyzwaniem. Jednak newsletter to doskonała okazja, aby przedstawić nowych członków zespołu, powitać ich w organizacji i podzielić się ich doświadczeniem zawodowym. Pomaga to również pracownikom być na bieżąco z wszelkimi zmianami w firmie, takimi jak awanse czy przeniesienia. 

7.Aktualizacje produktów 

Jeśli twoja firma niedawno wprowadziła nowy produkt lub dokonała aktualizacji istniejącego, uwzględnij to w newsletterze. Dzięki temu pracownicy będą na bieżąco z nowinkami. Jednocześnie tutaj możemy poprosić i feedback i wsparcie produktów. 

8. Konkursy i nagrody 

Włączenie konkursów i nagród do newslettera to świetny sposób na zaangażowanie pracowników i podniesienie morale. Mogą to być quizy, konkursy fotograficzne czy uznanie za wyjątkową pracę. Dodaje to elementu zabawy do newslettera, promując przyjazną rywalizację i poczucie osiągnięcia wśród pracowników. 

9. Pytania do CEO lub zarządu 

Możesz budować kulturę przejrzystości, włączając do newslettera sekcję, w której pracownicy mogą zadawać pytania lub dzielić się sugestiami z CEO lub zarządem. Pokazuje to, że opinia każdego pracownika jest ważna, jednocześnie zachęcając do aktywnego udziału. Rozważ utworzenie sekcji z najważniejszymi pytaniami i odpowiedziami. 

10. Ankiety (pulse, eNPS, inne) 

Newslettery pracownicze to doskonała platforma do przeprowadzania ankiet i zbierania opinii pracowników. Mogą to być szybkie ankiety oceniające zadowolenie pracowników lub ankiety eNPS (employee net promoter score) mierzące lojalność i zaangażowanie.  

 11. Konkretne wezwania do działania (CTAs) 

Niezależnie od tego, czy chodzi o zapisanie się na wydarzenie firmowe, udział w ankiecie lub konkursie, czy po prostu komunikowanie ważnych terminów lub aktualizacji, wezwania do działania (CTAs) pomagają pracownikom podjąć działania i utrzymać zaangażowanie w treści newslettera. Dają one również pracownikom jasne wskazówki i zapewniają, że ważne informacje nie zostaną przeoczone. 

12. Informacje o świadczeniach pracowniczych 

Promowanie świadczeń pracowniczych czy benefitów (np. jeden benefit na newsletter) podnosi świadomość i często też zachęca pracowników do korzystania z nich. W ten sposób także  pokazujemy w sposób ciągły, że jako firma dbamy o dobro swoich pracowników. 

13. Informacje i zasoby dotyczące dobrego well-beingu 

Ta sekcja może zawierać porady dotyczące zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zasoby dotyczące zdrowia psychicznego lub inicjatywy wellness w firmie.  

14. Możliwości edukacji i rozwoju 

Programy szkoleniowe, warsztaty lub webinary pomagają pracownikom rozwijać nowe umiejętności i awansować. Ta sekcja to szansa na wzmacnianie tej grupy pracowników, dla których rozwój to kluczowy motywator. 

 15. Multimedia i wideo 

Włączenie treści multimedialnych, takich jak filmy wideo (np. relacje z wydarzen firmowych, wywiady, etc.) lub infografiki, do newslettera doda lekkości, dynamiki, uczyni go bardziej atrakcyjnym wizualnie i angażującym dla pracowników. Ta sekcja także zrobi nam robotę wizualną, rozbijając długie bloki tekstowe.

 16. Posty na blogu lub artykuły 

Rozważ uwzględnienie w newsletterze postów na blogu lub artykułów napisanych przez pracowników. Promowanie contentu generowanego przez pracowników pokazuje, jak szerokie są zasoby intranetu oraz zachęca innych do dzielenia się treściami. Dla wyróżnionych, jest nagrodą za dodatkową pracę, jaką wkładają w przygotowanie publikacji.

17. Top listy

Pomyśl o tym, by w newsletterze umieścić top listy dla pracowników, takie jak: najlepsze lokalne miejsca na lunch lub obowiązkowe miejsca do odwiedzenia w mieście. To lekki i zazwyczaj skuteczny sposób na zaangażowanie pracowników i promowanie poczucia wspólnoty.  

 18. Możliwości wolontariatu i zaangażowania w społeczność 

Na koniec, warto rozważyć zamieszczenie w newsletterze informacji o możliwościach wolontariatu lub zaangażowania w lokalną społeczność. Podkreśla to zaangażowanie firmy w działalność charytatywną i pozwala pracownikom uczestniczyć w działaniach, które mogą coś zmienić. Służy to jako aktywność integracyjna i poprawia satysfakcję pracowników, promując poczucie celu, wolontariat oraz wpływ na społeczność. 

Dobrze zaplanowany i atrakcyjny newsletter dla pracowników może być kluczowym narzędziem budowania zaangażowania, komunikacji i wzmacniania więzi w firmie. Warto regularnie odświeżać formę i treści newsletterów, by utrzymać zainteresowanie pracowników i dostosować je do zmieniających się potrzeb organizacji.


Adriana Borucka - trenerka komunikacji wewnętrznej, facylitatorka

Sprawdź także artykuł o segmentowaniu grup odbiorców, który pozwoli Tobie rozważyć różne opcje przygotowania dedykowanych treści. Kliknij tutaj, aby przeczytać.

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 27-28 lutego 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej (poziom podstawowy)

Warszawa, 13 marca 2025

Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki:

  • poznają teorie i zasady stanowiące bazę do prowadzenia dobrych pomiarów,
  • zapoznają się z dobrymi praktykami innych firm,
  • znajdą punkt wyjścia lub inspirację do działania w swojej organizacji.
2190 pln
1 dzień szkolenia
Grupa szkoleniowa: 9
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

ONLINE, 17 marca-5 maja 2025
  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy