Szkolenie online SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • Edycja III, sesje on-line, 13.10.2020 - 7.12.2020

    2490 zł + 23% VAT

    1590 zł + 23% VAT

    Zapisz się

    KURS 100 % online!

    Uczestnicy tego trwającego 8 tygodni programu szkoleniowego wzmocną swoje kompetencje w zakresie projektowania procesów komunikacji, budowania zaangażowania pracowników, projektowania i wdrażania skutecznych kanałów komunikacji, wspierania kadry menadżerskiej w komunikacji oraz mierzenia i usprawniania działań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

    Organizacja kursu:

    • 10 modułów szkoleniowych
    • 8 tematycznych sesji online (2h)
    • 8 sesji Q&A (1h)
    • Praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera
    • Dostęp do materiałów dodatkowych: szablon planu komunikacji, szablon do strategii komunikacji, analiza grup odbiorców, matryca kanałów i odbiorców, formatka do audytu kanałów komunikacji, formatka do przygotowania person, ankiety satysfakcji z komunikacji, lista kompetencji osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną.
    • 3-miesięczny mentoring po szkoleniu.
    • OPCJA DODATKOWA:  Indywidualny test kompetencji komunikacyjnych Neurocolor z indywidualnym feedbackiem ze zniżką 25%

    Podczas sesji uczestnicy otrzymają każdorazowo pigułkę wiedzy, jednocześnie dzięki facylitacji będą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu, wymieniać pomysły i poglądy, wypracowywać rozwiązania w odpowiedzi na pojawiające się w ich orgaizacjach wyzwania.

    Sesje on-line zapewnią przestrzeń do zadawania dodatkowych pytań, pracy nad bieżącymi case'ami uczetsników.

    Przygotowywane przez trenera zadania pozwolą uczestnikom praktycznie przygotować się do indywidualnych zadań, w ramach zadań uczestnicy przeprowadzą analizę kanałów, odbiorców, określą cele dla komunikacji, przygotują plany komunikacji, zaplanują pomiary efektywności.

    Terminy sesji podczas najbliższych edycji

     

    Edycja III (jesienna): 13 października 2020 - 7 grudnia 2020

    Sesje merytoryczne (2h), wtorki g. 14:30 -16:30 (daty: 13.10, 20.10, 27.10, 3.11, 10.11, 17.11, 24.11, 1.12)

    Sesje Q&A (1h), poniedziałki g. 15:00 - 16:00 (daty: 19.10, 26.10, 2.11, 9.11, 16.11, 23.11, 30.11, 7.12)

     

    Dla kogo?

    • Dla specjalistów i kierowników odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
    • Dla ekspertów odpowiedzialnych za działania w obszarze employer brandingu
    • Dla przedstawicieli działów HR odpowiedzialnych za komunikację procesów biznesowych
    • Dla osób wspierających kadrę menadżerską w komunikacji z zespołami
    • Dla członków zespołów redakcyjnych

    Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

    • Rola i zadania komunikacji wewnętrznej w organizacji
    • Zadania i kompetencje osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
    • Definiowanie celów komunikacji wewnętrznej, wspierających budowanie pożądanej kultury organizacyjnej
    • Umiejętność budowania strategii komunikacji uwzględniającej potrzeby i oczekiwania wszystkich grup odbiorców
    • Znajomość kanałów i narzędzi komunikacji oraz zasad optymalnego ich wykorzystania
    • Wdrażanie nowych kanałów komunikacji, umiejętne angażowanie pracowników
    • Redagowanie skutecznych komunikatów wewnętrznych, skryptów do video blogów, etc.
    • Wspieranie kadry menadżerskiej w komunikacji z zespołami
    • Określania skuteczności działań i ich optymalizacja
    • Nowe trendy i przyszłość komunikacji wewnętrznej (AI, praca zdalna, nowe technologie

    Program

    Moduł I

    Definicja, rola i zadania komunikacji wewnętrznej

    • Definicja, zadania, odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej
    • Globalne i lokalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
    • Zmieniająca się rola osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie
    • Nowe wymagane kompetencje ekspertów ds. komunikacji wewnętrznej
    • Komunikacja wewnętrzna a employer branding i employee experience
    • Wpływ komunikacji wewnętrznej na kulturę organizacyjną
    • Badania i trendy dotyczące komunikacji wewnętrznej
    • Podejście i różne strategie firm w odniesieniu do komunikacji wewnętrznej
    • Definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe
    • Budowanie strategii komunikacji
    • Identyfikacja i analiza grup odbiorców
    • Charakterystyka kanałów komunikacji (mail, intranet, spotkania, chaty, video blogi, etc.)
    • Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
    • Przygotowywanie planów komunikacji
    • Budowanie kultury dialogu w organizacji
    • Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
    • Komunikacja multikanałowa
    • Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
    • Komunikacja, która wspiera kulturę organizacyjną
    • Zmieniająca się rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej
    • Definiowanie roli liderów w komunikacji
    • Audyt komunikacji liderskiej
    • Narzędzia wspierające komunikację liderską
    • Zapenienie spójnej komunikacji od menadżerów
    • Wspieranie liderów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
    • Mierzenie efektywności komunikacji liderskiej
    • Opracowywanie standardów komunikacji liderskiej
    • Budowanie planów komunikacji liderskiej
    • Przygotowwanie pakietów do kaskadowania informacji
    • Prowadzenie szkoleń dla zespołu menadżerskiego z zakresu komunikacji liderskiej
    • Indywidualne doradztwo dla kadry zarządzającej
    • Identyfikacja barier w obszarze komunikacji liderskiej i przeciwdziałanie im
    • Zasady projektowania i redagowania komunikatów
    • Jak opowiadać pracownikom historię
    • Warsztat umiejętności pisania tekstów
    • Zasady budowania angażujących newsletterów
    • Wykorzystanie infografik, dominująca kultura obrazkowa
    • Wykorzystanie video w komunikacji wewnętrznej
    • Zalety wykorzystywanie podcastów w komunikacji wewnętrznej
    • Komunikacja wizualna – trendy
    • Określanie funkcjonalności i definiowanie Intranet User Case
    • Definiowanie celów biznesowych dla intranetu
    • Definiowanie potrzeb różnych grup odbiorców i nadawców informacji (HR, IT, marketing, PR, sprzedaż, etc)
    • Wybór platformy – prezentacja różnych rozwiązań
    • Budowanie zespołu Super Użytkowników
    • Szkolenie dla zespołu redakcyjnego
    • Kampania promująca nowe narzędzie
    • Angażowanie menadżerów w promocję narzędzia
    • Budowanie zespołu ds. komuikacji w sytuacjach kryzysowych
    • Planowanie komunikacji, co można przygotować wczesniej
    • Właściwy dobór kanałów
    • Język komunikacji w sytuacjach trudnych
    • Plany komunikacji kryzysowej
    • Zapewnienie przepływu informacji w kryzysie
    • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji
    • Dotarcie a zrozumienie – różne kategorie pomiarów
    • Audyt komunikacji i optymalizacja działań
    • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej
    • Umiejętność wykorzystania danych wewnętrznych
    • Prezentacja skuteczności podejmowanych działań
    • Digital Workplace i technologie wspierające przepływ informacji w firmie
    • Zmieniające się preferencje i oczekiwania pracowników
    • Sztuczna inteligencja, określanie sentymentu i ich rola w rozwoju komunikacji wewnętrznej
    • Komunikacja w zespołach zdalnych i rozproszonych

    nasze mocne strony

    Sesje facylitacyjne

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Wiedza

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Kompetencje

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Konsultacje

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Materiały szkoleniowe

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    trener

    Adriana Borucka

    ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i liderskej, trener biznesu, facylitator

    Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą.

    Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

    Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętznej.

    Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors.

    Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

    zaufali nam