Wyobraźcie sobie, że wchodzicie do pomieszczenia pełnego ludzi. Może to być sala konferencyjna albo biurowe open space. Czy wszyscy odwracają się w Waszą stronę i Was zauważają? Czy może rozmowy nagle cichną, jakbyście byli intruzami? A może nawet nikt nie zarejestrował Waszego przyjścia, bo dyskusja toczy się tylko między „wtajemniczonymi”? Komunikacja w firmie działa dokładnie tak samo. Możemy otwierać te przysłowiowe drzwi i zapraszać wszystkich chętnych do środka albo sprawiać, że będą czuli się jak nieproszeni goście, którzy przez przypadek trafili na zamknięte spotkanie. Co możemy zrobić, by nasza firmowa komunikacja była bardziej inkluzywna, czyli taka, w której każdy czuje się mile widziany?
Publikowanie zdjęć i filmów z udziałem pracowników wpływa na lepsze dotarcie z informacjami do pracowników, to fakt. Jednak jest także druga strona medalu, bo pojawiają się ryzyka wynikające z ich modyfikacji w związku z korzystaniem z narzędzi AI. Z tego artykułu dowiesz się jak odpowiedzialnie zbierać i wykorzystywać materiały zawierające wizerunek pracowników.
Dobra komunikacja w firmie nie musi opierać się wyłącznie na formalnych spotkaniach czy narzędziach online. Czasem to właśnie małe, codzienne rytuały mają największą moc budowania relacji, zaufania i wspólnej kultury. Wspólna kawa bez agendy, pozytywne wiadomości do współpracowników, czy sesje dzielenia się wpadkami to proste działania, które potrafią zdziałać cuda. To właśnie te drobne gesty sprawiają, że w pracy rozmawia się nie tylko efektywnie, ale i z przyjemnością.
71% specjalistów IC dostrzega rosnące znaczenie komunikacji w firmach, ale brak czasu i zasobów utrudnia pracę. Odpowiedni podział zadań, dopasowany do talentów, doświadczenia i zainteresowań, może zwiększyć efektywność i komfort pracy zespołu. Sprawdź, jak wykorzystać moc kompetencji, zarządzać zespołem różnej wielkości oraz jakie narzędzia i testy (Gallupa, Neurocolor) wspierają rozwój IC. Dowiedz się, jak budować zespół, który nie tylko działa sprawnie, ale też czerpie satysfakcję z pracy!
86% pracowników odwiedza firmowy intranet, średnio przeglądając treści przez 16 minut dziennie (za badaniami SWOOP Analytics’ 2024 SharePoint Intranet Benchmarking Report). Jednak co ciekawe, pracownicy korzystają z zasobów intranetu w różny sposób. Zobaczcie, w oparciu o powyższe badania, na jakie typy zostali podzieleni odbiorcy intranetów i co za tym idzie, w jaki sposób możecie dostosowywać treści, aby poprawiać zaangażowanie różnorodnej grupy pracowników.
Sprawmy, żeby 2025 stał się naprawdę naszym rokiem! Jak zacząć nowy rok i nowych nas w komunikacji firmowej? Przygotowaliśmy Dekalog Komunikatora, który przypomni nam wszystkim, że komunikacja wewnętrzna powinna być przestrzenią, w której rozumiemy, słuchamy, wspieramy i działamy. Brzmi jak dobre postanowienie noworoczne? Bo tak właśnie jest! Zatem, do dzieła!
SMS-y to jeden z wielu kanałów komunikacji wewnętrznej, który może uzupełnić naszą matrycę kanałów. Wg. Badania Komunikacji Wewnętrznej w Polsce, w 15% spośród badanych organizacji SMS-y są wykorzystywane jako kanał komunikacji. Co ważne, w miejscach, gdzie SMS-y są wykorzystywane, często obserwujemy bardzo wysoką efektywność tego kanału. Być może warto rozważyć i przeanalizować, czy ten sposób komunikacji nie sprawdziłby się w Twojej firmie?
Komunikacja menedżerska to kluczowy element skutecznego zarządzania, który wpływa na efektywność całej organizacji. To nie tylko przekazywanie informacji, ale także budowanie relacji, zaufania i zaangażowania w zespole. Dlaczego jest to tak istotne? Odpowiednia komunikacja pozwala pracownikom na lepsze zrozumienie celów firmy, a także na szybsze rozwiązywanie problemów. Menedżerowie, którzy potrafią skutecznie komunikować się z pracownikami, tworzą atmosferę sprzyjającą współpracy i rozwoju. Sprawdź, jak wspierać ich w komunikacji.
W tym artykule zainspirujemy Was przykładami kampanii z różnych firm, które pokazują, jak różnorodne i kreatywne podejścia do komunikacji z pracownikami mogą przynieść fantastyczne rezultaty. Odkryjcie inspiracje od ludzi z branży, które możecie wdrożyć w swojej organizacji!
Eventy firmowe to wydarzenia, na które wszyscy czekają, ale nikt specjalnie nie garnie się do ich organizowania. Czemu? Ach, bo pracy i multitaskowości przy tym co nie miara! Zespół od komunikacji zamieni jednak każde korporacyjne wyzwanie w okazje do świętowania! Dobry event to jaki event? Spróbujmy ułożyć to sudoku razem!
Skoro Mariah Carey coraz śmielej poczyna sobie z głośników supermarketów, dowody są niezbite – idą święta! Jak sprawić, aby nasz zespół miał poczucie, że nadchodzące dni są wyjątkowe? Jak zorganizować święta Bożego Narodzenia w pracy tak, by każdy poczuł się doceniony, a przy tym zapewnić trochę zabawy i integracji pracownikom?
Zgodnie z badaniem "State of the Sector 2023/2024", aż 53% specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej wykorzystuje plan komunikacji wewnętrznej w codziennych działaniach. Długoterminowy plan komunikacji pozwala uporządkować działania komunikacyjne, natomiast plany dedykowane konkretnym akcjom pomagają prowadzić spójną i wysokiej jakości komunikację.
Osobom, które mają sprostać oszałamiającej liczbie obowiązków, wielu przypisuje winy za słabą komunikację. Menedżerowie są często postrzegani jako grupa „trudna”, po której stronie komunikacja się ‘zacina’, która tylko generuje frustracje zespołów komunikacyjnych i wyższego kierownictwa. Ale czy to sprawiedliwe obwiniać właśnie ich? Czy wina może leży gdzie indziej?