Osobom, które mają sprostać oszałamiającej liczbie obowiązków, wielu przypisuje winy za słabą komunikację. Menedżerowie są często postrzegani jako grupa „trudna”, po której stronie komunikacja się ‘zacina’, która tylko generuje frustracje zespołów komunikacyjnych i wyższego kierownictwa. Ale czy to sprawiedliwe obwiniać właśnie ich? Czy wina może leży gdzie indziej?
Dzięki raportowi State of Business Communication możemy na liczbach wykazać, ile firmy tracą i analogicznie, ile mogą zyskać, dobrze (!) inwestując w komunikację. Sprawdźcie, gdzie najczęściej przepalamy finanse organizacji, zanim zaplanujecie budżet na 2025!
Ustawa o sygnalistach to bardzo ważny element systemu komunikacji wewnętrznej w firmie. To baza do budowania kultury dialogu i zaufania w organizacji. Ma także ścisły związek z zasadami etyki. Dobrze wdrożona, będzie solidną podstawą świadczącą o transparentności i szacunku do pracowników.
Skrzynka przepełniona mailami, niekończące się spotkania, analizy, raporty, a do tego zagoniony i czasem zdemotywowany do działania zespół. Czy można zmienić ten szary i smutny obraz naszej nierzadko tak wyglądającej codzienności, w miejsce pełne zaangażowania, motywacji i radości z odrobiną zabawy? Można i to w bardzo prosty sposób! Jak? Dzięki kreatywnym konkursom dla pracowników!
Część z nas na co dzień korzysta z AI w komunikacji wewnętrznej, która pomaga nam przygotowywać treści, opracować grafiki, a niektórzy korzystają ze wsparcia AI do analizy komentarzy z ankiet. Gdzieniegdzie AI pomaga już w sortowaniu wyników wyszukiwania. Jednak czy dzięki tym działaniom pracownicy są lepiej doinformowani?
Newslettery to od lat jedno z najlepszych narzędzi do informowania, angażowania i łączenia pracowników. Stworzenie dobrego newslettera to jednak często wyzwanie, które pochłania dużo czasu. Czy sekcje powinny zawsze wyglądać tak samo i jak różnicować bloki newslettera, kiedy w firmie dzieje się naprawdę wiele różnych wydarzeń? Poniżej podpowiadamy kilka pomysłów na newsletterowe treści!
Emotikony stały się nieodłącznym elementem zarówno codziennego porozumiewania się jak i komunikacji wewnętrznej. Mimo ich niesłabnącej popularności, jako komunikatorzy musimy się zawsze upewnić czy wszyscy nasi odbiorcy rozumieją i widzą emoji tak, jak zamierzaliśmy. Musimy zadbać o dostępność.
Emotikony czyli małe, kolorowe ikonki, które niegdyś były zarezerwowane wyłącznie dla rozmów ze znajomymi na czatach, z impetem weszły do świata komunikacji, również tej biznesowej i już w niej zostały. Poznajcie dobre praktyki używania emotek w komunikacji wewnętrznej.
Wszyscy lubimy być klepani po plecach i utwierdzani w poczuciu, że nasza robota ma sens. A co, jeśli pracownicy są traktowani jak zlepek ludzi wykonujących pracę odtwórczą, którzy w komunikacji firmowej mogą co najwyżej biernie słuchać/czytać/ oglądać korporacyjne komunikaty? Zaskoczenia nie będzie – to się po prostu nie uda.
Chyba nic tak nie irytuje jak skrzynka odbiorcza pełna maili, które nie mają nic wspólnego z tobą lub twoją pracą. A jednak, dla wielu pracowników w większych organizacjach, wysyłanie wszystkich maili do wszystkich pracowników to rzeczywistość. Odpowiedzią na ten problem jest segmentacja odbiorców, w zasadzie kluczowa w czasach dużego przebodźcowania komunikacją.
Strategia wymaga komunikacji na wielu poziomach organizacji w dłuższej perspektywie czasowej. Nie da się pracownikom wytłumaczyć strategii firmy na jednym spotkaniu czy filmie. To proces, a lider w tym procesie ma kluczową rolę - jest jedyną komórką w organizacji, która dokładnie rozumie, w jaki sposób strategia przekłada się na działania danego zespołu.
W dobie cyfrowych narzędzi i dynamicznie rozwijających się sieci informacyjnych, gazeta firmowa czyli inaczej biuletyn, to tradycyjny i pewny kanał komunikacji, które fantastycznie łączy pracowników, buduje ich zaangażowanie i co najważniejsze – informuje o działalności firmy w sposób przystępny i zrozumiały dla odbiorców
Mondelez International, producent przekąsek m.in. Oreo, Cadbury i Milka, regularnie mierzy się z wyzwaniem skutecznej komunikacji do kilkudziesięciu tysięcy pracowników. W obliczu rosnących wymagań z góry zespół komunikacji musiał po raz kolejny zakomunikować swoim pracownikom informacje dotyczące bezpieczeństwa. Na ostatniej konferencji opowiedziała nam o tym Joanna Matryba-Wytwer.