SMS-y to jeden z wielu kanałów komunikacji wewnętrznej, który może uzupełnić naszą matrycę kanałów. Wg. Badania Komunikacji Wewnętrznej w Polsce, w 15% spośród badanych organizacji SMS-y są wykorzystywane jako kanał komunikacji. Co ważne, w miejscach, gdzie SMS-y są wykorzystywane, często obserwujemy bardzo wysoką efektywność tego kanału. Być może warto rozważyć i przeanalizować, czy ten sposób komunikacji nie sprawdziłby się w Twojej firmie?
Komunikacja menedżerska to kluczowy element skutecznego zarządzania, który wpływa na efektywność całej organizacji. To nie tylko przekazywanie informacji, ale także budowanie relacji, zaufania i zaangażowania w zespole. Dlaczego jest to tak istotne? Odpowiednia komunikacja pozwala pracownikom na lepsze zrozumienie celów firmy, a także na szybsze rozwiązywanie problemów. Menedżerowie, którzy potrafią skutecznie komunikować się z pracownikami, tworzą atmosferę sprzyjającą współpracy i rozwoju. Sprawdź, jak wspierać ich w komunikacji.
W tym artykule zainspirujemy Was przykładami kampanii z różnych firm, które pokazują, jak różnorodne i kreatywne podejścia do komunikacji z pracownikami mogą przynieść fantastyczne rezultaty. Odkryjcie inspiracje od ludzi z branży, które możecie wdrożyć w swojej organizacji!
Eventy firmowe to wydarzenia, na które wszyscy czekają, ale nikt specjalnie nie garnie się do ich organizowania. Czemu? Ach, bo pracy i multitaskowości przy tym co nie miara! Zespół od komunikacji zamieni jednak każde korporacyjne wyzwanie w okazje do świętowania! Dobry event to jaki event? Spróbujmy ułożyć to sudoku razem!
Skoro Mariah Carey coraz śmielej poczyna sobie z głośników supermarketów, dowody są niezbite – idą święta! Jak sprawić, aby nasz zespół miał poczucie, że nadchodzące dni są wyjątkowe? Jak zorganizować święta Bożego Narodzenia w pracy tak, by każdy poczuł się doceniony, a przy tym zapewnić trochę zabawy i integracji pracownikom?
Zgodnie z badaniem "State of the Sector 2023/2024", aż 53% specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej wykorzystuje plan komunikacji wewnętrznej w codziennych działaniach. Długoterminowy plan komunikacji pozwala uporządkować działania komunikacyjne, natomiast plany dedykowane konkretnym akcjom pomagają prowadzić spójną i wysokiej jakości komunikację.
Osobom, które mają sprostać oszałamiającej liczbie obowiązków, wielu przypisuje winy za słabą komunikację. Menedżerowie są często postrzegani jako grupa „trudna”, po której stronie komunikacja się ‘zacina’, która tylko generuje frustracje zespołów komunikacyjnych i wyższego kierownictwa. Ale czy to sprawiedliwe obwiniać właśnie ich? Czy wina może leży gdzie indziej?
Dzięki raportowi State of Business Communication możemy na liczbach wykazać, ile firmy tracą i analogicznie, ile mogą zyskać, dobrze (!) inwestując w komunikację. Sprawdźcie, gdzie najczęściej przepalamy finanse organizacji, zanim zaplanujecie budżet na 2025!
Ustawa o sygnalistach to bardzo ważny element systemu komunikacji wewnętrznej w firmie. To baza do budowania kultury dialogu i zaufania w organizacji. Ma także ścisły związek z zasadami etyki. Dobrze wdrożona, będzie solidną podstawą świadczącą o transparentności i szacunku do pracowników.
Skrzynka przepełniona mailami, niekończące się spotkania, analizy, raporty, a do tego zagoniony i czasem zdemotywowany do działania zespół. Czy można zmienić ten szary i smutny obraz naszej nierzadko tak wyglądającej codzienności, w miejsce pełne zaangażowania, motywacji i radości z odrobiną zabawy? Można i to w bardzo prosty sposób! Jak? Dzięki kreatywnym konkursom dla pracowników!
Część z nas na co dzień korzysta z AI w komunikacji wewnętrznej, która pomaga nam przygotowywać treści, opracować grafiki, a niektórzy korzystają ze wsparcia AI do analizy komentarzy z ankiet. Gdzieniegdzie AI pomaga już w sortowaniu wyników wyszukiwania. Jednak czy dzięki tym działaniom pracownicy są lepiej doinformowani?
Newslettery to od lat jedno z najlepszych narzędzi do informowania, angażowania i łączenia pracowników. Stworzenie dobrego newslettera to jednak często wyzwanie, które pochłania dużo czasu. Czy sekcje powinny zawsze wyglądać tak samo i jak różnicować bloki newslettera, kiedy w firmie dzieje się naprawdę wiele różnych wydarzeń? Poniżej podpowiadamy kilka pomysłów na newsletterowe treści!
Emotikony stały się nieodłącznym elementem zarówno codziennego porozumiewania się jak i komunikacji wewnętrznej. Mimo ich niesłabnącej popularności, jako komunikatorzy musimy się zawsze upewnić czy wszyscy nasi odbiorcy rozumieją i widzą emoji tak, jak zamierzaliśmy. Musimy zadbać o dostępność.