Osobom, które mają sprostać oszałamiającej liczbie obowiązków, wielu przypisuje winy za słabą komunikację. Menedżerowie są często postrzegani jako grupa „trudna”, po której stronie komunikacja się ‘zacina’, która tylko generuje frustracje zespołów komunikacyjnych i wyższego kierownictwa. Ale czy to sprawiedliwe obwiniać właśnie ich? Czy wina może leży gdzie indziej?
inwestowanie w DEI to nie tylko moralny obowiązek – to także strategiczna decyzja, która przynosi wymierne korzyści. Gdy pracownicy czują się uwzględnieni, są bardziej zaangażowani, kreatywni i lojalni, co bezpośrednio przekłada się na sukces całej organizacji. Ale jak wspierać DEI w komunikacji wewnętrznej?
Z miesiąca na miesiąc ChatGPT i inne modele językowe zmieniają się, rozwijając swoje funkcjonalności. Aby móc w pełni korzystać z ich możliwości, musimy ciągle aktualizować swoją wiedzę i szkolić się w tym temacie. Chcąc korzystać ze sztucznej inteligencji w komunikacji wewnętrznej jesteśmy zmuszeni nauczyć się sztuki wydawania poleceń i rozmawiania z AI - czyli w skrócie promptowania.
ESG - to w skrócie zestaw kryteriów, który daje nam możliwość oceny wpływu działalności firmy na trzy obszary: środowisko (environmental), społeczną odpowiedzialność (social responsibility) oraz tzw. ład korporacyjny (corporate governance). Ale dlaczego my - praktycy komunikacji wewnętrznej - powinniśmy zainteresować się tematem ESG?
Jak zmieniła się komunikacja wewnętrzna na przestrzeni roku? Co na przełomie 2023 i 2024 jest istotne w pracy komunikatorów wewnętrznych i dlaczego? Jakie są globalne trendy, priorytety i wyzwania nadchodzącego czasu, a przede wszystkim gdzie swoje miejsce w tym wszystkim ma nasza rodzima, polska komunikacja wewnętrzna. Porównaliśmy polskie badania z wynikami globalnymi, by dać Wam jasny obraz tego w którą stronę zmierzamy jako komunikatorzy wewnętrzni.
ChatGPT - choć niektórzy wydają się już z nim dosyć zaprzyjaźnieni, w innych nadal budzi frustrację i zniechęcenie. Po wydaje się prostym poleceniu “Napisz wstęp do artykułu o AI” dostajemy dosyć nudny, banalny i schematyczny tekst. Jak to jest, że inni chwalą sobie wsparcie AI, a Tobie on tylko przeszkadza? Poniżej znajdziesz parę wskazówek, jak poprawić relację z AI, by w końcu uzyskać, to czego dokładnie potrzebujesz.
Zachwyt nad sztuczną inteligencją trwa. Uczymy się nowych narzędzi, by iść z duchem czasu, wprowadzać innowacje lub zwyczajnie ułatwiać sobie swoje codzienne zadania. Większość z nas ma jednak świadomość, że korzystanie z technologicznych zdobyczy AI ma swoją cenę. Dowiedzcie się, w których momentach współpracy z AI powinniśmy zachować szczególną czujność!
Jedną z najłatwiejszych metod mierzenia skuteczności działań komunikacji wewnętrznej jest ankieta, a każda ankieta posiada swój indywidualny kwestionariusz. Aby jednak wyniki ankiet dało się łatwo porównywać, do naszych kwestionariuszy dobieramy odpowiednie skale badań. I to właśnie w tym, Wam dzisiaj pomożemy!
Właściwy zestaw narzędzi komunikacji wewnętrznej pozwoli Ci działać lepiej, ograniczy błędy i wpłynie na poziom zaangażowania oraz morale. Korzystając z naszego doświadczenia podczas audytów komunikacji wewnętrznej, stworzyliśmy listę najchętniej używanych narzędzi komunikacji wewnętrznej w Polsce.
O komunikacji wewnętrznej uwzględniającej (neuro)różnorodność opowiedziała nam na zeszłorocznej konferencji iComms Adrianna Kulpa z 10clouds. Poznajcie historię software house’u, który z niezwykłą uważnością podszedł do tego tematu.
Aktualne trendy w większości branż wskazują jeden kierunek - sztuczną inteligencję (AI). Branża komunikacji wewnętrznej też może (a nawet powinna!) otworzyć się na możliwości, które niesie ze sobą AI. Poznajmy, w jaki sposób można wykorzystać sztuczną inteligencję w komunikacji wewnętrznej.
Wszyscy wiemy, jak ważne są badania prowadzone wśród pracowników. Aby wyciągać wnioski i usprawniać kolejne działania potrzebujemy danych, które pokażą nam co robimy dobrze, a co należy poprawić. Ale żeby dojść do poziomu analizy, trzeba zacząć od samego początku, czyli… zadania dobrych pytań.
Zastanawiasz się, jak stworzyć newsletter, który zainteresuje Twoich współpracowników? Masz łatwość w tworzeniu treści, ale trudno Ci zatrzymać uwagę ludzi? Tu niczym rycerz na białym koniu, przychodzą z pomocą gotowe szablony newsletterów. Dowiedz się, jak z nich korzystać.