86% pracowników odwiedza firmowy intranet, średnio przeglądając treści przez 16 minut dziennie (za badaniami SWOOP Analytics’ 2024 SharePoint Intranet Benchmarking Report). Jednak co ciekawe, pracownicy korzystają z zasobów intranetu w różny sposób. Zobaczcie, w oparciu o powyższe badania, na jakie typy zostali podzieleni odbiorcy intranetów i co za tym idzie, w jaki sposób możecie dostosowywać treści, aby poprawiać zaangażowanie różnorodnej grupy pracowników.
Newslettery to od lat jedno z najlepszych narzędzi do informowania, angażowania i łączenia pracowników. Stworzenie dobrego newslettera to jednak często wyzwanie, które pochłania dużo czasu. Czy sekcje powinny zawsze wyglądać tak samo i jak różnicować bloki newslettera, kiedy w firmie dzieje się naprawdę wiele różnych wydarzeń? Poniżej podpowiadamy kilka pomysłów na newsletterowe treści!
Emotikony stały się nieodłącznym elementem zarówno codziennego porozumiewania się jak i komunikacji wewnętrznej. Mimo ich niesłabnącej popularności, jako komunikatorzy musimy się zawsze upewnić czy wszyscy nasi odbiorcy rozumieją i widzą emoji tak, jak zamierzaliśmy. Musimy zadbać o dostępność.
Emotikony czyli małe, kolorowe ikonki, które niegdyś były zarezerwowane wyłącznie dla rozmów ze znajomymi na czatach, z impetem weszły do świata komunikacji, również tej biznesowej i już w niej zostały. Poznajcie dobre praktyki używania emotek w komunikacji wewnętrznej.
Wszyscy lubimy być klepani po plecach i utwierdzani w poczuciu, że nasza robota ma sens. A co, jeśli pracownicy są traktowani jak zlepek ludzi wykonujących pracę odtwórczą, którzy w komunikacji firmowej mogą co najwyżej biernie słuchać/czytać/ oglądać korporacyjne komunikaty? Zaskoczenia nie będzie – to się po prostu nie uda.
Chyba nic tak nie irytuje jak skrzynka odbiorcza pełna maili, które nie mają nic wspólnego z tobą lub twoją pracą. A jednak, dla wielu pracowników w większych organizacjach, wysyłanie wszystkich maili do wszystkich pracowników to rzeczywistość. Odpowiedzią na ten problem jest segmentacja odbiorców, w zasadzie kluczowa w czasach dużego przebodźcowania komunikacją.
Strategia wymaga komunikacji na wielu poziomach organizacji w dłuższej perspektywie czasowej. Nie da się pracownikom wytłumaczyć strategii firmy na jednym spotkaniu czy filmie. To proces, a lider w tym procesie ma kluczową rolę - jest jedyną komórką w organizacji, która dokładnie rozumie, w jaki sposób strategia przekłada się na działania danego zespołu.
W dobie cyfrowych narzędzi i dynamicznie rozwijających się sieci informacyjnych, gazeta firmowa czyli inaczej biuletyn, to tradycyjny i pewny kanał komunikacji, które fantastycznie łączy pracowników, buduje ich zaangażowanie i co najważniejsze – informuje o działalności firmy w sposób przystępny i zrozumiały dla odbiorców
Mondelez International, producent przekąsek m.in. Oreo, Cadbury i Milka, regularnie mierzy się z wyzwaniem skutecznej komunikacji do kilkudziesięciu tysięcy pracowników. W obliczu rosnących wymagań z góry zespół komunikacji musiał po raz kolejny zakomunikować swoim pracownikom informacje dotyczące bezpieczeństwa. Na ostatniej konferencji opowiedziała nam o tym Joanna Matryba-Wytwer.
inwestowanie w DEI to nie tylko moralny obowiązek – to także strategiczna decyzja, która przynosi wymierne korzyści. Gdy pracownicy czują się uwzględnieni, są bardziej zaangażowani, kreatywni i lojalni, co bezpośrednio przekłada się na sukces całej organizacji. Ale jak wspierać DEI w komunikacji wewnętrznej?
Z miesiąca na miesiąc ChatGPT i inne modele językowe zmieniają się, rozwijając swoje funkcjonalności. Aby móc w pełni korzystać z ich możliwości, musimy ciągle aktualizować swoją wiedzę i szkolić się w tym temacie. Chcąc korzystać ze sztucznej inteligencji w komunikacji wewnętrznej jesteśmy zmuszeni nauczyć się sztuki wydawania poleceń i rozmawiania z AI - czyli w skrócie promptowania.
ESG - to w skrócie zestaw kryteriów, który daje nam możliwość oceny wpływu działalności firmy na trzy obszary: środowisko (environmental), społeczną odpowiedzialność (social responsibility) oraz tzw. ład korporacyjny (corporate governance). Ale dlaczego my - praktycy komunikacji wewnętrznej - powinniśmy zainteresować się tematem ESG?
Jak zmieniła się komunikacja wewnętrzna na przestrzeni roku? Co na przełomie 2023 i 2024 jest istotne w pracy komunikatorów wewnętrznych i dlaczego? Jakie są globalne trendy, priorytety i wyzwania nadchodzącego czasu, a przede wszystkim gdzie swoje miejsce w tym wszystkim ma nasza rodzima, polska komunikacja wewnętrzna. Porównaliśmy polskie badania z wynikami globalnymi, by dać Wam jasny obraz tego w którą stronę zmierzamy jako komunikatorzy wewnętrzni.