e-learning

Akademia Komunikacji Wewnętrznej e-learning

Jeden moduł:

250 zł + 23% VAT

Zapisz się

Cały kurs:

2000 zł + 23% VAT

Zapisz się

Mamy dla Ciebie coś wyjątkowego – nasz nowy kurs e-learningowy Akademia Komunikacji Wewnętrznej, dzięki któremu zdobędziesz kompleksową wiedzę o komunikacji wewnętrznej.
Znajdziesz w nim: nagrania video, prezentacje, zadania, formatki, szablony i inne materiały, które pomogą Ci wejść na wyższy poziom komunikacyjny i osiągać znacznie lepsze efekty w obszarze komunikacji wewnętrznej!

Akademia Komunikacji Wewnętrznej, nad którym pracowaliśmy w iComms przez kilka ostatnich miesięcy, jest wypełniona po brzegi naszą ekspercką i praktyczną wiedzą o komunikacji wewnętrznej. Jesteśmy ekspertami i praktykami z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji i wiemy jak trudno jest zdobywać wiedzę na jej temat. Dlatego chcemy podzielić się z Tobą tym, czego my nauczyliśmy o komunikacji wewnętrznej przez lata :)

Nowe realia dla komunikatorów

Praca zdalna i nowe wyzwania, z którymi mierzy się teraz wiele osób, zajmujących się komunikacją wewnętrzną, często wymagają nowego podejścia, pogłębiania wiedzy i nowych kompetencji.

Jak sobie z nimi poradzić?

Pomoże Ci w tym Akademia Komunikacji Wewnętrznej – to jedyne takie szkolenie na polskim rynku.

Co je wyróżnia?

  • Kompleksowość zagadnień – to jedyne, tak obszerne szkolenie z komunikacji wewnętrznej na polskim rynku.
  • Wysokiej jakości wiedza, którą przekaże Ci Ada Borucka, jedna z najlepszych ekspertek od komunikacji wewnętrznej w Polsce.
  • To Ty decydujesz, czy chcesz przejść cały kurs, czy wykupić dostęp do modułów tematycznych, które w danym czasie Cię interesują.
  • To od Ciebie zależy kiedy i gdzie przejdziesz szkolenie – przy zakupie pojedynczych modułów dostęp do treści szkoleniowych otrzymasz na miesiąc, a przy zakupie całego kursu aż na 3 miesiące.
  • Sprawdzona formuła – e-learning powstał na bazie Akademii Komunikacji Wewnętrznej, czyli naszego flagowego szkolenia, które realizujemy 2 razy w roku. Teraz nie musisz już czekać na kolejny termin. Możesz wykupić dostęp do e-learningu i zdobywać wiedzę wtedy, kiedy tylko chcesz.
  • Materiały dodatkowe – otrzymasz m.in. formatki, szablony planów komunikacji i inne materiały, które pomogą Ci w codziennej pracy.
  • Zadania, dzięki którym przećwiczysz zdobytą wiedzę.
  • Quizy, dzięki którym sprawdzisz swoją wiedzę.
  • Mentoring – przy zakupie całego kursu otrzymasz 2 godziny indywidualnego mentoringu, z którego możesz skorzystać przez 3 miesiące od daty otrzymania dostępu do platformy szkoleniowej.
OPCJE DODATKOWE:
  • Pakiet 5 godzin mentoringu, który możesz mieć w cenie: 1000 zł + VAT zamiast 1250 zł + VAT – przy kursach zakupionych w przedsprzedaży
  • Indywidualny test kompetencji komunikacyjnych Neurocolor z feedbackiem w języku angielskim – w cenie 800 zł + VAT, zamiast 1250 zł + VAT.

Dobrze przemyślana i zaplanowana komunikacja wewnętrzna pomiędzy pracownikami i liderami bezpośrednio wpływa na lepszą wymianę informacji i współpracę w firmie. Skuteczny przepływ informacji zapewnia każdemu pracownikowi dostęp do potrzebnych informacji, dzięki czemu pracownicy są w stanie dobrze wykonywać swoje zadania. Szkolenie w formie e-learningu dotyczące komunikacji wewnętrznej pomoże wyeliminować szumy komunikacyjne oraz inne bariery, które osłabiają współpracę i zaangażowanie pracowników.

Czemu służy kurs e-learningowy dotyczący komunikacji wewnętrznej w firmie?

Celem komunikacji wewnętrznej jest zapewnienie efektywnego przepływu informacji między działami organizacji a współpracownikami. Dotyczy to zarówno liderów, jak i pozostałych grup pracowników. Procesy komunikacji wewnętrznej są także kluczowe dla budowania relacji poczucia utożsamienia pracowników z firmą. Szczególnie dzisiaj, gdzie w wielu firmach dominuje model pracy hybrydowej, komunikacja jest kluczowa do zapewnienia dobrej wymiany informacji i współpracy między zespołami. Skuteczna komunikacja wewnętrzna pielęgnuje kulturę firmy i buduje zespoły współpracujące na jeden cel. Osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną stroją przed wieloma wyzwaniami takimi jak technologia, przebodźcowanie i brak zaangażowania pracowników czy trudności we współpracy zdalnej. Ten kurs pozwoli w sposób kompleksowy poznać sprawdzone rozwiązania i najnowsze trendy w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Komunikacja wewnętrzna – kurs online. Program

Program e-kursu obejmuje 9 modułów, na które składają się następujące elementy:

  • definicja komunikacji wewnętrznej w nowoczesnej organizacji ,
  • rola i zadania różnych nadawców w procesie komunikacji wewnętrznej,
  • odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej,
  • definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe,
  • opracowywanie strategii komunikacji wewnętrznej
  • budowanie kultury dialogu w organizacji,
  • angażująca komunikacja liderska, efektywne procesy kaskadowania informacji
  • budowanie kompetencji komunikacyjnych kadry zarządzającej oraz liderów,
  • zasady projektowania i redagowania komunikatów,
  • wybór i wdrażanie efektywnych kanałów komunikacji wewnętrznej,
  • komunikacja w kryzysie,
  • przeprowadzanie audytów oraz mierzenie skuteczności komunikacji wewnętrznej.

Cena poszczególnego modułu to 250 zł, jednak by kurs e-learningowy był skuteczny, należy skorzystać z tych części, które mogą być kluczowe dla poprawnego rozwoju komunikacji wewnętrznej w naszej firmie. Koszt całego kursu to 2000 zł.

Dlaczego komunikacja wewnętrzna firmy jest tak ważna? Kurs internetowy

Skuteczny przepływ informacji pomiędzy pracownikami oraz spójna komunikacja liderska przekładają się na zaangażowanie, produktywność i w rezultacie na realizację celów biznesowych. Włączanie pracowników w szukanie rozwiązań, usprawnianie procesów wpływa na poprawę działania firmy, ale także sprawiają, ze pracownicy czują się doceniani i wysłuchani, a to prowadzi do wyższego zaangażowania.

Komunikacja wewnętrzna jest także kluczowa przy ustalaniu priorytetów i planowaniu zadań – tam, gdzie jest zaangażowanie pracowników tam jest zdecydowanie większa efektywność działań. Przejrzysta i jasna komunikacja wewnętrzna pomaga pracownikom lepiej zrozumieć swoje zadania i cel wykonywanej pracy. Kurs online pomoże także przygotować się komunikacji sytuacji kryzysowych czy zmian w organizacji. Komunikacja wewnętrzna jest dzisiaj także kluczowa w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, który w dużej mierze zależy od opinii i postaw obecnych pracowników.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i zapisu na e-kurs.

Dla kogo e-kurs?

  • Dla specjalistów i kierowników odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
  • Dla ekspertów odpowiedzialnych za działania w obszarze employer brandingu.
  • Dla przedstawicieli działów HR odpowiedzialnych za komunikację procesów biznesowych.
  • Dla osób, które wspierają kadrę menadżerską w komunikacji z zespołami.
  • Dla członków zespołów redakcyjnych.
  • Dla każdego, kto chce zacząć zajmować się komunikacją wewnętrzną.

Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

  • Moduł I – Definicja, rola i zadania komunikacji wewnętrznej:
    Poznasz rolę i zadania komunikacji wewnętrznej w organizacji. Dowiesz się, jakie kompetencje powinny mieć osoby i zespoły, które zajmują się komunikacją wewnętrzną i jak komunikacja wewnętrzna wpływa na kulturę organizacyjną firmy. Poznasz też lokalne i globalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej.
  • Moduł II – Projektowanie i planowanie skutecznej komunikacji wewnętrznej:
    Dowiesz się, jak: projektować skuteczną komunikację wewnętrzną, budować strategię i plany komunikacji, wyznaczać cele, dobierać kanały, poznawać i definiować potrzeby oraz oczekiwania odbiorców komunikacji.
  • Moduł III – Spójna komunikacja w firmie:
    Dowiesz się, jak zapewnić spójną komunikację wewnętrzną, jak zbudować kulturę dialogu oraz w jaki sposób przeciwdziałać szumom informacyjnym w organizacji.
  • Moduł IV – Angażująca komunikacja liderska:
    Dowiesz się, jak tworzyć w organizacji angażującą komunikację liderską i dlaczego warto wdrożyć standardy komunikacji liderskiej oraz jak je przygotować. Poznasz też dobre praktyki mierzenia efektywności komunikacji liderskiej.
  • Moduł V – Budowanie kompetencji komunikacyjnych kadry zarządzającej:
    Dowiesz się, jak budować i wzmacniać kompetencje komunikacyjne kadry menedżerskiej. Nauczysz się identyfikować bariery w komunikacji liderskiej i dowiesz się jak im przeciwdziałać. Poznasz też pytania, na które pracownicy chcą znać odpowiedź i dowiesz się jak budować zaangażowanie pracowników.
  • Moduł VI – Content, czyli angażujące treści w komunikacji wewnętrznej:
    Dowiesz się, jak tworzyć kontent i angażujące treści w komunikacji wewnętrznej. Poznasz zasady projektowania i redagowania tekstów oraz korzystania w komunikacji wewnętrznej z infografik, video i podcastów.
  • Moduł VII – Wdrażanie kanałów komunikacji wewnętrznej:
    Dowiesz się, czym jest digital workplace, jak wdrażać nowe kanały i narzędzia komunikacji wewnętrznej oraz w jaki sposób przygotować dobry business case do wdrożenia nowego narzędzia. Poznasz też sposoby na promocję nowego narzędzia i na to, żeby organizacja chciała go używać, i żeby używała go, jak najbardziej efektywnie.
  • Moduł VIII – Komunikacja w kryzysie:
    Dowiesz się, jak prowadzić i tworzyć komunikację kryzysową oraz w jaki sposób komunikować sytuacje kryzysowe lub trudne dla pracowników.
  • Moduł IX – Określanie KPI i badanie efektywności komunikacji:
    Dowiesz się, jak określać KPI, jak przeprowadzić audyt komunikacji wewnętrznej, w jaki sposób badać efektywność działań i jak je optymalizować.

Program

Moduł I

 Definicja, rola i zadania komunikacji wewnętrznej

  • Definicja, zadania, odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej
  • Globalne i lokalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
  • Zmieniająca się rola osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Nowe wymagane kompetencje ekspertów ds. komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wewnętrzna a employer branding i employee experience
  • Wpływ komunikacji wewnętrznej na kulturę organizacyjną
  • Badania i trendy dotyczące komunikacji wewnętrznej

250 zł + 23% VAT

  • Definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe
  • Budowanie strategii komunikacji
  • Identyfikacja i analiza grup odbiorców
  • Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Komunikacja wewnętrzna do pracowników zdalnych
  • Przygotowywanie planów komunikacji

250 zł + 23% VAT

  • Budowanie kultury dialogu w organizacji
  • Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
  • Komunikacja multikanałowa
  • Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
  • Komunikacja, która wspiera kulturę organizacyjną

250 zł + 23% VAT

  • Zmieniająca się rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie roli liderów w komunikacji
  • Audyt komunikacji liderskiej
  • Narzędzia wspierające komunikację liderską
  • Zapenienie spójnej komunikacji od menadżerów
  • Wspieranie liderów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
  • Mierzenie efektywności komunikacji liderskiej

250 zł + 23% VAT

  • Opracowywanie standardów komunikacji liderskiej
  • Budowanie planów komunikacji liderskiej
  • Przygotowywanie pakietów do kaskadowania informacji
  • Indywidualne doradztwo dla kadry menadżerskiej
  • Identyfikacja barier w obszarze komunikacji liderskiej i przeciwdziałanie im

250 zł + 23% VAT

  • Zasady projektowania i redagowania komunikatów
  • Jak opowiadać pracownikom historię
  • Warsztat umiejętności pisania tekstów
  • Wykorzystanie infografik, dominująca kultura obrazkowa
  • Wykorzystanie video w komunikacji wewnętrznej
  • Zalety wykorzystywanie podcastów w komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wizualna – trendy

250 zł + 23% VAT

  • Określanie funkcjonalności i definiowanie Intranet User Case
  • Definiowanie celów biznesowych dla intranetu
  • Definiowanie potrzeb różnych grup odbiorców i nadawców informacji (HR, IT, marketing, PR, sprzedaż, etc)
  • Wybór platformy – prezentacja różnych rozwiązań
  • Budowanie zespołu Super Użytkowników
  • Szkolenie dla zespołu redakcyjnego
  • Kampania promująca nowe narzędzie
  • Angażowanie menadżerów w promocję narzędzia

250 zł + 23% VAT

  • Budowanie zespołu ds. komunikacji w sytuacjach kryzysowych
  • Planowanie komunikacji, czyli co można przygotować wcześniej
  • Właściwy dobór kanałów
  • Język komunikacji w sytuacjach trudnych
  • Plany komunikacji kryzysowej
  • Zapewnienie przepływu informacji w kryzysie
  • Jak zarządzać komunikacją wewnętrzną w kryzysie

250 zł + 23% VAT

  • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji wewnętrznej
  • Dotarcie a zrozumienie – różne kategorie pomiarów
  • Audyt komunikacji wewnętrznej i optymalizacja działań
  • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej
  • Umiejętność wykorzystania danych wewnętrznych
  • Prezentacja skuteczności podejmowanych działań

250 zł + 23% VAT

nasze mocne strony

Sesje facylitacyjne

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Wiedza

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Kompetencje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Konsultacje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Materiały szkoleniowe

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

trener

Adriana Borucka

ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i liderskej, trener biznesu, facylitator

Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą.

Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętznej.

Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors.

Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

zaufali nam