Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
86% pracowników odwiedza firmowy intranet, średnio przeglądając treści przez 16 minut dziennie (za badaniami SWOOP Analytics’ 2024 SharePoint Intranet Benchmarking Report). Jednak co ciekawe, pracownicy korzystają z zasobów intranetu w różny sposób. Zobaczcie, w oparciu o powyższe badania, na jakie typy zostali podzieleni odbiorcy intranetów i co za tym idzie, w jaki sposób możecie dostosowywać treści, aby poprawiać zaangażowanie różnorodnej grupy pracowników.
Kim są?
Zerkacze to osoby, które spędzają na stronie bardzo mało czasu. Zazwyczaj rzucają okiem na treści i opuszczają stronę, nie znajdując wartościowych informacji.
Charakterystyka zachowań:
Czas spędzony na stronie: bardzo krótki, często poniżej 10 sekund.
Cel: szybkie zorientowanie się w treści.
Ryzyko: nie angażują się w treści.
🔑Jak im pomóc?
Projektuj nagłówki, które od razu przykuwają uwagę.
Używaj elementów wizualnych, jak infografiki i ikony, by ułatwić odbiór treści.
Kim są?
Skanerzy to użytkownicy, którzy przeglądają treść powierzchownie, szukając konkretnej informacji lub fragmentu tekstu.
Charakterystyka zachowań:
Czas spędzony na stronie: krótki, ale dłuższy niż zerkacze.
Skupiają się na podtytułach i wyróżnionych elementach tekstu.
🔑Jak im pomóc?
Dziel treści na krótkie sekcje z wyraźnymi nagłówkami.
Pogrubiaj kluczowe informacje i stosuj wypunktowania.
Kim są?
Speed-readers to osoby, które poświęcają trochę więcej czasu, by zrozumieć główne punkty artykułu, ale nie czytają całości.
Charakterystyka zachowań:
Czas spędzony na stronie: wystarczający na przyswojenie najważniejszych informacji.
Zwracają uwagę na treści, które są dobrze zorganizowane i klarowne.
🔑Jak im pomóc?
Podawaj podsumowania na początku tekstu.
Dodawaj infografiki i linki do dalszych szczegółów.
Kim są?
To najbardziej zaangażowani użytkownicy, którzy czytają treści od początku do końca, w pełni je przyswajając.
Charakterystyka zachowań:
Czas spędzony na stronie: dłuższy niż innych grup.
Szukają wartościowych i szczegółowych treści.
🔑Jak im pomóc?
Twórz dłuższe artykuły, ale dbaj o ich przejrzystość.
Dodawaj dodatkowe materiały, takie jak case studies czy przykłady.
Kim są?
Campers spędzają na stronach więcej czasu niż jest potrzebne do przeczytania treści. Często zostawiają otwarte zakładki na długo po zakończeniu czytania.
Charakterystyka zachowań:
Czas spędzony na stronie: znacznie dłuższy niż wymagany do przyswojenia treści.
Ich obecność może być wynikiem pozostawienia otwartej strony w tle.
🔑Jak im pomóc?
Dodaj elementy interaktywne, takie jak filmy czy quizy, aby przyciągnąć ich uwagę podczas przebywania na stronie.
Monitoruj strony, które najczęściej są „zostawiane w tle”, by lepiej zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.
Im lepiej zapoznamy się z różnymi typami odbiorców intranetu, tym lepsze jakościowo treści będziemy dostarczać naszym pracownikom. Być może pewne grupy w Twojej organizacji zachowują się w podobny sposób, wówczas masz mocno ułatwione zadanie. Monitoruj zachowania na stronie, pytaj w jaki sposób Twoi odbiorcy korzystają z intranetu i idź za ich zachowaniami. To dużo bardziej skuteczna strategia niż uczenie ich nowych zachowań czy nawyków.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak zoptymalizować intranet, zachęcamy do przejrzenia pełnego raportu SWOOP Analytics. Znajdziesz w nim wiele dodatkowych informacji oraz benchmarków dotyczących intranetów.
Ciekawią Cię różne narzędzia komunikacji wewnętrznej? Sprawdź te artykuły:
Papierowy biuletyn firmowy - klasyka, która nigdy nie wychodzi z mody
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: