Zdobądź ekspercką, praktyczną i kompleksową wiedzę! Dołącz do grona najlepszych KOMUNIKATORÓW WEWNĘTRZNYCH w Polsce!
Wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się potrzebami pracowników, firmy muszą stale dostosowywać swoje strategie komunikacji wewnętrznej tak, aby dopasować się do wymagań rynku. Coraz więcej organizacji chętnie korzysta z technologii w celu ułatwienia komunikacji wewnętrznej – chatboty, aplikacje do czatu grupowego i platformy do współpracy, stają się coraz powszechniejsze. Na początku 2023 roku zauważamy kilka istotnych tendencji.
Ankiety pozwalają na szybkie zdobycie i zebranie potrzebnych informacji. Dzięki nim możemy poznać preferencje pracowników, a także dowiedzieć się, co tak naprawdę jest dla nich istotne w codziennej pracy. Według raportu komunikacji wewnętrznej, przeprowadzonego przez nas w 2022 roku w Polsce wciąż mierzymy się z niedostateczną ilością badań opinii pracowników w organizacjach. Często jednak sam fakt zorganizowania ankiety nie wystarczy, by pracownicy chętnie ją wypełnili…
Microsoft Teams to jedno z najbardziej popularnych i skutecznych narzędzi do wewnętrznej organizacji pracy na poziomie zespołu i całej firmy. Zakres jego funkcji jest regularnie rozszerzany i udoskonalany, co sprawia, że coraz lepiej wspiera potrzeby pracowników. Jakie funkcjonalności MS Teams mogą jeszcze bardziej wspierać komunikację wewnętrzną? Zobacz teraz!
Wdrożenie nowej strategii to wyzwanie, które ma wpływ na wszystkich pracowników. Nowe wartości, filary strategiczne i wizja zmieniają się, a wraz z nimi przeobrażeniom ulega kultura organizacyjna. Jak zakomunikować pracownikom zmiany, które nadejdą? Jak sprawić, by zaczęli identyfikować się z nową tożsamością organizacji? O szczegółach swoich działań wdrożeniowych opowiedział nam zespół BGK.
Dzisiejsza komunikacja wewnętrzna w większości opiera się na cyfrowych formach przekazu. Czasopisma pracownicze odchodzą do lamusa, ustępując innym, bardziej nowoczesnym. Czy słusznie? – wszystko zależy od specyfiki naszej organizacji i pracowników. Poznajcie „Świat PZU” – kwartalnik, działający w firmie od ponad 30 lat, żywy i poczytny dowód na to, że zainteresowanie tradycyjną prasą jeszcze się nie skończyło.
Według najnowszego raportu State of the Sector – jednym z najważniejszych priorytetów dla organizacji w 2022 roku jest poprawa komunikacji menadżerskiej. Ponad 30% respondentów uważa usprawnianie kompetencji komunikacyjnych liderów za jeden z trzech głównych celów tego roku. Przeczytaj, jak wspierać liderów tak, by efektywniej porozumiewali się ze swoimi zespołami!
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz - także w firmie. Na nastawienie pracownika do nowego miejsca pracy mają znaczny wpływ już pierwsze kontakty z organizacją. O wprowadzaniu nowych pracowników do Allegro opowiadały specjalistki ds. szkoleń i rozwoju - Monika Skonieczka-Śmietana i Wioleta Banaszek.
Nagłe przejście z trybu stacjonarnego na hybrydowy lub zdalny wiąże się z dużym dyskomfortem pracowników, zwłaszcza, jeśli wiąże się z odwołaniem wyczekiwanych, corocznych imprez czy wydarzeń. Zobacz, jak sprawić by ten czas stał się dla pracowników przyjemniejszy!
Jakiś czas temu pojawił się najnowszy raport State of the Sector 2021/2022. Raport ten od kilkunastu lat niezmiennie jest doskonałym punktem odniesienia dla pracowników komunikacji wewnętrznej – dzięki niemu poznajemy globalne trendy i wyzwania, stojące przed osobami które odpowiadają za komunikację między pracownikami w różnych organizacjach. Dowiedz się, jak działała komunikacja wewnętrzna na świecie w 2021 roku i jakie wyzwania czekają ją w 2022!
Dezinformacja to znana nam wszystkim historia, teraz dodatkowo napędzana przez nowe technologie. Po drugiej stronie jest zaufanie, jakimi pracownicy obdarzają komunikaty publikowane w kanałach wewnętrznych. Do tej pory komunikacja wewnętrzna skupiała się głównie na tematyce biznesowej, jednak dzisiaj możemy ją także świadomie i skutecznie wykorzystać do prowadzenia aktywnych działań wspierających walkę z dezinformacją.
W rozmowie z iComms Karolina opowiada o początkach swojej kariery w komunikacji, możliwościach, jakie daje praca w międzynarodowej korporacji i różnicach, pomiędzy podejściem do komunikacji w Polsce i za granicą. Rozmawiamy z nią także o wartościach i zasadach, jakimi warto kierować się, kształtując komunikację firmową oraz pracy hybrydowej i wyzwaniach z nią związanych.
Dowiedz się, jak przygotować dobry brief, który pomoże Ci usprawnić współpracę i określić konkretne zadania przy realizacji projektów lub kampanii komunikacyjnych w Twojej firmie.
Brief w komunikacji wewnętrznej? Mamy dla Ciebie 5 wskazówek, które pomogą Tobie przygotować przejrzysty BRIEF!