SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

  • Warszawa, 1-2 października 2020
  • Wrocław, 12-13 listopada 2020
  • Kraków, 19-20 listopada 2020
  • 2 dni szkolenia
  • Grupa szkoleniowa: max. 10 osób / 6 osób w sytuacji ryzyka epidemiologicznego

1890 zł + 23% VAT

Zapisz się

Uczestnicy tego 2-dniowego warsztatu wzmocnią swoje kompetencje w zakresie budowania efektywnych strategii komunikacji, określania grup odbiorców oraz dopasowywania komunikacji do potrzeb organizacji i oczekiwań pracowników.

Dzięki praktycznym warsztatom będą także potrafili przygotować skuteczne komunikaty wewnętrzne oraz poznają zasady tworzenia komunikacji w organizacji w procesie zmian.

Warsztat będzie również okazją do poznania najnowszych narzędzi wspierających badanie i audyty działań komunikacyjnych, dzięki którym uczestnicy będą potrafili optymalizować zaplanowane działania.

OFERTA SPECJALNA: Dla uczestników szkolenia proponujemy indywidualny test kompetencji komunikacyjnych Neurocolor z feedbackiem ze zniżką 50%

Dla kogo?

  • Dla osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
  • Dla osób wspierających kadrę menadżerską w komunikacji z zespołami
  • Dla członków zespołów redakcyjnych

Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

  • Rola i zadania komunikacji wewnętrznej w organizacji
  • Umiejętność budowania strategii komunikacji uwzględniającej potrzeby i oczekiwania wszystkich grup odbiorców
  • Znajomość kanałów i narzędzi komunikacji oraz zasad optymalnego ich wykorzystania
  • Redagowanie skutecznych komunikatów wewnętrznych, skryptów do video blogów, etc.
  • Kompetencje w obszarze wspierania kadry menadżerskiej w komunikacji z zespołami
  • Określania skuteczności działań i ich optymalizacja

Program

Moduł I

Definicja, rola i zadania komunikacji wewnętrznej

  • Definicja, zadania, odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej
  • Globalne i lokalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
  • Zmieniająca się rola osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Nowe wymagane kompetencje ekspertów ds. komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wewnętrzna a employer branding i employee experience
  • Wpływ komunikacji wewnętrznej na kulturę organizacyjną
  • Badania i trendy dotyczące komunikacji wewnętrznej
  • Podejście i różne strategie firm w odniesieniu do komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe
  • Budowanie strategii komunikacji
  • Identyfikacja i analiza grup odbiorców
  • Charakterystyka kanałów komunikacji (mail, intranet, spotkania, chaty, video blogi, etc.)
  • Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Przygotowywanie planów komunikacji
  • Komunikacja kryzysowa
  • Budowanie kultury dialogu w organizacji
  • Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
  • Komunikacja multikanałowa
  • Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
  • Komunikacja, która wspiera kulturę organizacyjną
  • Zmieniająca się rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie roli liderów w komunikacji
  • Audyt komunikacji liderskiej
  • Narzędzia wspierające komunikację liderską
  • Zapenienie spójnej komunikacji od menadżerów
  • Wspieranie liderów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
  • Mierzenie efektywności komunikacji liderskiej
  • Zasady projektowania i redagowania komunikatów
  • Opowiedz pracownikom historię
  • Warsztat umiejętności pisania tekstów
  • Infografiki i kultura obrazkowa
  • Video w komunikacji wewnętrznej
  • Podcasty w komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wizualna – trendty
  • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji
  • Dotarcie a zrozumienie – różne kategorie pomiarów
  • Audyt komunikacji i optymalizacja działań
  • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej
  • Umiejętność wykorzystania danych wewnętrznych
  • Prezentacja skuteczności podejmowanych działań

nasze mocne strony

Sesje facylitacyjne

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Wiedza

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Kompetencje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Konsultacje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Materiały szkoleniowe

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

opinie naszych uczestników

trener

Adriana Borucka

ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i liderskej, trener biznesu, facylitator

Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą.

Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętznej.

Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors.

Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

zaufali nam