86% pracowników odwiedza firmowy intranet, średnio przeglądając treści przez 16 minut dziennie (za badaniami SWOOP Analytics’ 2024 SharePoint Intranet Benchmarking Report). Jednak co ciekawe, pracownicy korzystają z zasobów intranetu w różny sposób. Zobaczcie, w oparciu o powyższe badania, na jakie typy zostali podzieleni odbiorcy intranetów i co za tym idzie, w jaki sposób możecie dostosowywać treści, aby poprawiać zaangażowanie różnorodnej grupy pracowników.
Pandemia koronawirusa rzuciła nowe światło na tematykę Diversity & Inclusion (różnorodność i otwartość, integracja) w firmach oraz dała unikalną szansę, na wzmocnienia działań w tym obszarze.
Praca zdalna to już nie jest trend, dla wielu firm to dzisiaj konieczność. W kwietniu tego roku pracę zdalną, przynajmniej częściowo, wykonywało ponad 75% pracowników umysłowych w Polsce. Przed pandemią było ich zaledwie 12%.
Zarządzanie zdalnym zespołem nie jest wcale łatwe, zwłaszcza wtedy, kiedy chcesz prowadzić normalną działalność i sprawić, by pracownicy czuli, że dążą do tych samych celów. Jakie są największe wyzwania dla liderów w zarządzaniu #remoteteams?
W ostatnim artykule opowiedzieliśmy o tym czym jest zaangażowanie pracowników i jak wyglądają obecnie statystyki #employeeengagement na świecie. Dzisiaj pójdziemy dalej! Powiemy konkretnie jakie działania możesz zaimplementować w Twojej organizacji, by zaangażowanie poszybowało w górę.
Jednym z najbardziej topowych tematów z zakresu komunikacji wewnętrznej jest niezmiennie od wielu lat zaangażowanie pracowników. Teraz - kiedy organizacje ewoluują - budowanie tegoż zaangażowania nabiera szczególnego znaczenia.
Wracamy do biur. Jednak czy mamy plan? Jak będzie wyglądała praca po COVID-19? I jakie znaczenie ma teraz komunikacja wewnętrzna w Twojej organizacji?
Skuteczny intranet to bardzo ważny kanał dla komunikacji wewnętrznej. Szczególnie teraz - kiedy organizacje na nowo definiują procesy, a pracownicy obawiają się tych zmian i często są sfrustrowani sytuacją.
Powrót do biura po długim okresie izolacji społecznej wiązać się będzie ze zmianami procedur i zasad pracy. Państwowa Inspekcja Pracy zakomunikowała swoje wytyczne.
Jeśli pracujesz w dziale komunikacji wewnętrznej - wiesz jak ważne jest to, by mieć pojęcie z kim tak naprawdę rozmawiasz. Twoją grupą są zarówno pracownicy jak i kadra zarządzająca, a każda z tych grup zawiera w sobie mniejsze społeczności, które łączą wspólne wartości, priorytety oraz potrzeby.
Newsletter to z całą pewnością jeden z najłatwiejszych sposobów na informowanie zespołów o sytuacji w firmie. Jeśli jest odpowiednio przemyślany i ciekawy - spełnia nie tylko funkcję informacyjną. Poprawia ducha zespołu, podnosi satysfakcję pracowników i sprawia, że ludzie czują się przywiązani do organizacji.
O tym, że podcasty są jednym z najbardziej skutecznych i najciekawszych narzędzi, których możecie używać w komunikacji wewnętrznej Waszej firmy - już pisaliśmy. Dzisiaj chcemy skupić się na tym jak uruchomić Wasz pierwszy firmowy podcast, a o radę zapytaliśmy prawdziwego eksperta w tej dziedzinie - Marka Jankowskiego, podcastera z Mała Wielka Firma.
Komunikacja jest podstawą sukcesu każdej organizacji. Szczególnie w czasach kryzysu! Firmy zazwyczaj lepiej bądź gorzej potrafią sobie poradzić z oczekiwanymi zdarzeniami, które mogą mieć bezpośredni wpływ na wizerunek i reputację marki. Jeśli jednak potencjalne problemy nie zostają zaadresowane i rozwiązane - sprawy mogą bardzo szybko wymknąć się spod kontroli - a wtedy miejsce pracy staje się istnym chaosem.