komunikacja liderska, skuteczna komunikacja wewnętrzna, town hall
24 września 2018 2 min czytania

Jak przygotować menadżerów do spotkań z pracownikami?

 

Prezentacje kadry menadżerskiej to kluczowy element każdego spotkania z pracownikami, w tym town halla. To one ostatecznie decydują o tym, czy całe przedsięwzięcie kończy się organizacyjnym sukcesem. W zależności od prezentującego, są one bardzo spontaniczne lub też uprzednio dokładnie przygotowane.

We wpisie „Town hall - 6 dobrych praktyk planowania i organizacji” pisaliśmy o czynnikach, które wpływają na udany town hall. W tym materiale natomiast skupimy się na tym w jaki sposób możemy wesprzeć kadrę menadżerską w dobrym przygotowaniu do spotkań z pracownikami. Dobre przygotowanie mówców przed spotkaniem zapewnia im komfort podczas wystąpienia, ale także jest gwarantem dostarczenia pracownikom spójnego i wysoce merytorycznego przekaz.

ZAPOWIEDŹ

Minimum na miesiąc przed planowaną datą spotkania, gdy już został określony konkretny temat, ustal, kto powinien zabrać głos oraz jakie materiały będą potrzebne do prezentacji.

LISTA

Przygotuj pełną listę osób występujących, które potwierdziły udział, a także ich kolejność. Tutaj ważne jest, by pamiętać też o możliwym zastępstwie, zwłaszcza w sezonie urlopowym. Osoba wyznaczona na zastępstwo, najczęściej członek z zespołu danego kierownika czy dyrektora, będzie szczególnie potrzebowała Twojego wsparcia w przygotowaniu.

ZAPROSZENIA

Pamiętaj, by wysłać oficjalne zaproszenia do kalendarzy wszystkich prelegentów. To – jak w wielu przypadkach – szczegół, ale za to niezwykle istotny.

MATERIAŁY

Następnie roześlij prośbę o przygotowanie materiałów niezbędnych do zawarcia w prezentacji, a także informacje o terminach ich przekazania. Jeżeli prezenterzy sami są odpowiedzialni za przygotowanie slajdów – prześlij im właściwy template. Zazwyczaj największa fala materiałów spływa po wysłaniu finalnego przypomnienia, więc takowe wyślij wystarczająco szybko.

SPOTKANIE "PRZED"

Czy to w formie zebrania czy telekonferencji, praktyka pokazuje, że jest niezwykle istotnym czynnikiem sukcesu. Należy je zorganizować na kilka dni lub też na 1-2h przed spotkaniem. Prezes lub dyrektor prowadzący spotkanie powinien na nim określić, jaki jest główny przekaz całego wydarzenia, oraz przedstawić swoje oczekiwania – cele, które powinny zostać osiągnięte.

Zadaniem zaś osób odpowiedzialnych za komunikację jest zaznajomienie osób występujących z zasadami dobrej prezentacji. Chociażby krótkie o podstawach skutecznej retoryki może znacząco poprawić pewność siebie i końcowy efekt wystąpienia.

CZAS

Należy pamiętać o tym, by town hall rozpoczął się o czasie. Punktualność to zawsze oznaka profesjonalizmu. Dlatego zadbaj o to, by prezenterzy byli na sali min. 15 minut wcześniej (prośbę tę uwzględnij w zaproszeniu w ich kalendarzach).

INFORMACJA ZWROTNA

Zaraz po spotkaniu podziękuj prelegentom za ich prezentacje oraz przekaż szybki feedback. Oceń, jak im poszło. Tutaj – przede wszystkim trzeba być szczerym, gdyż tylko konstruktywna opinia będzie miała sens. Podkreśl więc zarówno te elementy, które wypadły dobrze, jak i te, które można by jeszcze poprawić.

WNIOSKI I WSKAZÓWKI NA PRZYSZŁOŚĆ

Najlepiej przeprowadzić je w formie ankiety. Na bazie zebranych wrażeń słuchaczy prześlij podsumowanie do menedżerów. Warto też uwzględnić w nim rekomendacje oraz wskazówki na przyszłość i kolejne spotkania.

Niedawno pisaliśmy również o narzędziach przydatnych w komunikacji liderskiej. Przeczytaj!

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Śniadanie z komunikacją wewnętrzną

ONLINE, 7 maja 2024

Zapraszamy na sesje wymiany wiedzy i pomysłów dla praktyków komunikacji wewnętrznej!

  • 2h praktyczne spotkania w godz. 9:00 – 11:00,
  • spotkania prowadzone w formacie sesji wymiany wiedzy,
  • okazja do burzy mózgów, przedyskutowania różnych pomysłów w gronie praktyków,
  • przestrzeń na nieformalny networking i wymianę kontaktów,
  • partnerami wydarzenia są: BGK i Workai.
Grupa szkoleniowa: 40 osób
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

ONLINE, 15 kwietnia-3 czerwca 2024
  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2590 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 15-16 maja 2024
Warszawa, 10-11 października 2024
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

2590 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy