Poprawa komunikacji menedżerów liniowych wskoczyła na drugie miejsce na liście priorytetów komunikacyjnych firm w 2025 roku. To mocny sygnał: liderzy stają są kluczowym ogniwem komunikacyjnym organizacji. Już nie tylko zarządzają zadaniami, ale tłumaczą strategię, budują zaangażowanie i pomagają ludziom odnaleźć się w zmianach.
Komunikacja liderska stanowi podstawę w budowaniu procesów komunikacji w firmie. W mniejszych firmach, dobra komunikacja kadry zarządzającej i menadżerów z zespołami często wystarczy, aby zapewnić skuteczny przepływ informacji...
Kryzys to nagłe i nieraz bolesne uderzenie w firmę. Odpowiedzialność za komunikację w kryzysie spoczywa na osobach odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, których zadaniem jest utrzymanie w tym czasie zaangażowania pracowników i minimalizacja czasu spędzanego na domysłach i spekulacjach odnośnie tego, co się dzieje.
Dobre przygotowanie kadry menadżerskiej przed spotkaniami z pracownikami zapewnia mówcom komfort podczas wystąpienia, ale przede wszystkim jest gwarantem dostarczenia pracownikom spójnego i wysoce merytorycznego przekazu.
Townhall to – najkrócej mówiąc – spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami. Stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi komunikacji wewnętrznej. By przyniósł zamierzony efekt, warto uwzględnić przy jego organizacji kilka podstawowych i łatwych do wcielenia w życie czynników.
Komunikacja face-to-face to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania relacji i podnoszenia zaangażowania pracowników. Roadshowy, gale uznaniowe czy fora liderów to przykłady działań, które dobrze przeprowadzone realnie usprawnią przepływ informacji w firmie.
Z roku na rok rośnie liczba oraz możliwości jakie dają narzędzia wspierające komunikację i wymianę wiedzy on-line. Część firm próbuje nowe formy, testuje, coraz większy nacisk kładąc na kanały on-line. Ale komunikacja bezpośrednia wciąż ma swoją dominującą rolę, bo póki co, nic nie potrafi zastąpić kontaktu człowiek-człowiek, któremu niezmiennie towarzyszą emocje...
Nowy rok w branży marketingowej, nieustannie badającej i analizującej potrzeby swoich odbiorców, obfituje w publikacje z serii "trendy". Równolegle, firmy, aby dowiedzieć się jakie są oczekiwania ich pracowników, sięgają głównie do audytów i badań prowadzonych przez działy HR czy PR, które w najlepszym przypadku mają miejsce co rok, ale zdarza się także, że odbywają się raz na 5 lat.
Co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film, który pokazuje co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…
Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.
Komunikacja z pracownikami zdalnymi to prawdziwe wyzwanie dla menadżerów. Zarządzanie taki zespołem wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.