Każda firma ma swoje strategie, procesy, cele i misje, ale to, co naprawdę spaja zespół, to komunikacja. Nie chodzi jednak wyłącznie o przepływ informacji. Chodzi o sposób, w jaki mówimy. O słowa, które potrafią obudzić motywację albo wręcz przeciwnie, skutecznie ją zabić. Psychologia języka od dawna podpowiada, że to, co i jak mówimy, bezpośrednio wpływa na poziom zaangażowania ludzi.
Co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film, który pokazuje co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…
Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.
Komunikacja z pracownikami zdalnymi to prawdziwe wyzwanie dla menadżerów. Zarządzanie taki zespołem wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.