artykuł
Listopada 6, 2017 3 min czytania Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi.
https://icomms.pl/wp-content/uploads/artykul02-1024x448.jpg
Komunikacja z pracownikami zdalnymi
– jakie informacje, jakimi kanałami?
Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.
Poniżej przedstawiamy listę najczęściej wykorzystywanych w komunikacji zdalnej kanałów z listą komunikatów, które są wymieniane. Wykorzystanie danego kanału do typu i celu komunikatu, pozwoli zminimalizować szumy komunikacyjne, będące główną przyczyną braku zaangażowania po stronie pracowników zdalnych.
E-mail
- Podsumowanie spotkań, rozmów.
- Opracowywanie prostych planów.
- Aktualizacja statusów i planów.
- Informacje o sukcesach, nagrodach, i przy tej okazji docenianie pracowników na forum.
- Komunikaty organizacyjne.
- Dokumenty, dane, prezentacje i wszelkie inne informacje, które później mogą być zapisywane, drukowane i wielokrotnie wykorzystywane przez pracownika kiedy tego
Rozmowa telefoniczna:
- Powitanie się, wymienienie grzeczności i ustalenie priorytetów krótkoterminowych (raz na dzień, maksymalnie tydzień).
- Tematy wymagające szybkiego działania, z krótkimi terminami realizacji.
- Złe wiadomości, sytuacje kryzysowe.
- Tematy poufne, wrażliwe.
- Negatywny feedback.
- Odpowiedź na różnego rodzaju zarzuty.
- Sesje coachingowe.
Webcast
- Informacja o strategii i celach firmowych.
- Cykliczne podsumowane realizacji celów.
- Rozpoczęcie, zakończenie projektów ogólnofirmowych.
Komunikatory
- Potwierdzenie czy pracownik otrzymał informacje.
- Zwrócenie uwagi na kluczowe tematy, wiadomości, maile.
- Ustalanie spotkań, zmiana terminów, etc.
- Utrzymanie kontaktu w ciągu dnia, wymiana bieżących kwestii.
- Udzielanie szybkich wskazówek, wsparcie w realizacji bieżących tematów.
Spotkania bezpośrednie (1 na 1, zespołowe)
- Okresowa ocena pracy.
- Zmiany warunków zatrudnienia.
- Imprezy okolicznościowe (święta, etc).
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Integracja zespołu.
Najnowsze artykuły z tej kategorii