artykuł
6 listopada 2017 3 min czytania

Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi.

https://icomms.pl/wp-content/uploads/artykul02-1024x448.jpg

Komunikacja z pracownikami zdalnymi
– jakie informacje, jakimi kanałami?

Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

Poniżej przedstawiamy listę najczęściej wykorzystywanych w komunikacji zdalnej kanałów z listą komunikatów, które są wymieniane. Wykorzystanie danego kanału do typu i celu komunikatu, pozwoli zminimalizować szumy komunikacyjne, będące główną przyczyną braku zaangażowania po stronie pracowników zdalnych.

E-mail

  • Podsumowanie spotkań, rozmów.
  • Opracowywanie prostych planów.
  • Aktualizacja statusów i planów.
  • Informacje o sukcesach, nagrodach, i przy tej okazji docenianie pracowników na forum.
  • Komunikaty organizacyjne.
  • Dokumenty, dane, prezentacje i wszelkie inne informacje, które później mogą być zapisywane, drukowane i wielokrotnie wykorzystywane przez pracownika kiedy tego

Rozmowa telefoniczna:

  • Powitanie się, wymienienie grzeczności i ustalenie priorytetów krótkoterminowych (raz na dzień, maksymalnie tydzień).
  • Tematy wymagające szybkiego działania, z krótkimi terminami realizacji.
  • Złe wiadomości, sytuacje kryzysowe.
  • Tematy poufne, wrażliwe.
  • Negatywny feedback.
  • Odpowiedź na różnego rodzaju zarzuty.
  • Sesje coachingowe.

Webcast

  • Informacja o strategii i celach firmowych.
  • Cykliczne podsumowane realizacji celów.
  • Rozpoczęcie, zakończenie projektów ogólnofirmowych.

Komunikatory

  • Potwierdzenie czy pracownik otrzymał informacje.
  • Zwrócenie uwagi na kluczowe tematy, wiadomości, maile.
  • Ustalanie spotkań, zmiana terminów, etc.
  • Utrzymanie kontaktu w ciągu dnia, wymiana bieżących kwestii.
  • Udzielanie szybkich wskazówek, wsparcie w realizacji bieżących tematów.

Spotkania bezpośrednie (1 na 1, zespołowe)

  • Okresowa ocena pracy.
  • Zmiany warunków zatrudnienia.
  • Imprezy okolicznościowe (święta, etc).
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
  • Integracja zespołu.

Najnowsze artykuły z tej kategorii

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej (poziom podstawowy)

Warszawa, 4-5 stycznia 2024

Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki:

  • poznają teorie i zasady stanowiące bazę do prowadzenia dobrych pomiarów,
  • zapoznają się z dobrymi praktykami innych firm,
  • znajdą punkt wyjścia lub inspirację do działania w swojej organizacji.
3490 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 9
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Śniadanie z komunikacją wewnętrzną

Warszawa, 9 stycznia 2024

Zapraszamy na sesje wymiany wiedzy i pomysłów dla praktyków komunikacji wewnętrznej!

  • 2h praktyczne spotkania w godz. 9:00 – 11:00,
  • spotkania prowadzone w formacie sesji wymiany wiedzy,
  • okazja do burzy mózgów, przedyskutowania różnych pomysłów w gronie praktyków,
  • przestrzeń na nieformalny networking i wymianę kontaktów,
  • partnerami wydarzenia są: BGK i Workai.
250 pln Grupa szkoleniowa: 40 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 15-16 maja 2024
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

2590 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy