Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Firma Mondelez International, znana z takich marek jak Oreo, Cadbury i Milka, regularnie mierzy się z wyzwaniem skutecznej komunikacji do kilkudziesięciu tysięcy pracowników. W obliczu rosnących wymagań z góry zespół komunikacji musiał po raz kolejny zakomunikować swoim pracownikom kluczowe informacje dotyczące bezpieczeństwa. Na ostatniej konferencji opowiedziała nam o tym Joanna Matryba-Wytwer – ówczesna CGA Manager Mondelez na Centralną Europę.
Głównym wyzwaniem zespołu komunikacji Mondelez stało się stworzenie kampanii zasad bezpieczeństwa dla 60 fabryk w Europie (ponad 21 000 pracowników mówiących w 13 językach). Kampania zlecona została przez szefową działu BHP na całą Europę – pierwszy raz ten obowiązek przejął zespół komunikacji wewnętrznej (wcześniej, przez 13 lat komunikacja tematów BHP należała do działu BHP)
Wezwanie z góry: Stworzenie kampanii promującej zdrowie/dobre samopoczucie i bezpieczeństwo oraz propagującej „najlepsze praktyki”
Docelowi odbiorcy: Wszyscy pracownicy fabryk, a najlepiej wszyscy pracownicy w Europie
Zespół komunikacji rozpoczął działanie od przyjrzenia się istniejącej kampanii BHP i zadał sobie kilka ważnych pytań
Następnie zespół komunikacji wewnętrznej Mondelez przeszedł do rozmów z menadżerami fabryk. Feedback był jasny:
Upraszczamy istniejącą komunikację i skupiamy się na tym, co najważniejsze. Nie dążymy do innowacji na siłę.
Mondelez zastosowało różne metody komunikacji kampanii i kanały dotarcia do pracowników:
Kampania przyniosła wymierne efekty. Pracownicy lepiej zrozumieli i stosowali nowe procedury bezpieczeństwa, co skutkowało spadkiem liczby incydentów. Zaangażowanie pracowników wzrosło, a kultura bezpieczeństwa w firmie została wzmocniona.
Rok po wdrożeniu kampanii przeprowadzono ankietę zaangażowania w firmie – okazuje się, że poziom poczucia bezpieczeństwa w oddziałach w Europie wzrósł – 78% pracowników Mondelez czuje się bezpiecznie w firmie.
Nagrywanie filmów do celów kampanii było czasowe jednak pracownicy polubili ten pomysł i tworzą swoje własne wideo do dziś! Poza tym niespodziewanym efektem kampanii stała się aktywizacja firmowego Yammera – pod filmikami tworzonymi przez fabryki wyświetlenia dochodziły do 9000.
Doświadczenia Mondelez pokazują, że efektywna komunikacja tematów BHP (jak i w ogóle powtarzalnych temetów) wymaga przede wszystkim umiejętności sprawnej analizy dotychczasowych działań oraz wsłuchiwania się w potrzeby pracowników, których komunikacja dotyczy. Dzięki zaangażowaniu różnych grup jesteśmy w stanie przeprowadzić kampanię, która dotrze i zostanie zrozumiana przez wiele osób.
Dla firm stających przed podobnym wyzwaniem:
Przykład Mondelez pokazuje, jak skutecznie zakomunikować tematy często powtarzające się w firmach. Kluczem do sukcesu stała się tutaj uproszczenie komunikacji i aktywizacja pracowników.
Case’y pokaujące dobre praktyki komunikacji wewnętrznej do domena naszej konferencji iComms.
W tym roku szykujemy również mnóstwo ciekawych inspiracji z różnych organizacji.
Sprawdziliście_łyście już naszą agendę? Wejdźcie na stronę i zarezerwujcie swoje miejsce: https://icomms.pl/konferencja2024/
Konferencja iComms to:
Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!