kanały komunikacji wewnętrznej, narzędzia komunikacji
23 października 2025 2 min czytania

Worksmile i Pralnie EBS: jak zbudować skuteczną komunikację  w rozproszonej strukturze? 

Rozproszone zespoły bywają wyzwaniem dla komunikacji wewnętrznej – szczególnie w branży usługowej o dużej skali działania, tak jak w przypadku Pralni EBS. Firma, lider rynku pralniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zarządza ponad 90 lokalizacjami w całej Polsce i zatrudnia ponad 350 osób. Wyzwanie? Skutecznie i szybko dotrzeć z kluczowymi informacjami do pracowników, bez względu na miejsce pracy i specyfikę stanowisk. 

Przełamanie barier komunikacyjnych 

Przed wdrożeniem Worksmile Pralnie EBS nie posiadały jednolitego intranetu, przez co komunikacja opierała się na mniej efektywnych kanałach. Kluczową potrzebą było zbudowanie centralnego i angażującego systemu, który pokaże zespołom w całym kraju, że tworzą jedną firmę, a także pozwoli zespołowi szkoleniowemu lepiej prezentować efekty swojej pracy. 

Wdrożenie Worksmile – klucz do zmiany 

W Pralniach EBS platforma Worksmile stała się sercem firmowej komunikacji i realnie wspiera codzienną pracę rozproszonych zespołów. Funkcja „Grupy” umożliwiła wygodne dzielenie się informacjami na poziomie całej firmy, regionów czy poszczególnych oddziałów, ale także stworzenie miejsca do integracji i wymiany doświadczeń. Powstały grupy dedykowane m.in. komunikacji ogólnofirmowej, formalnym ogłoszeniom (np. konkursy, regulaminy), a także szkoleniom – gdzie zespoły dzielą się praktyczną wiedzą za pomocą zdjęć, filmów czy artykułów instruktażowych. Odrębne grupy powstały również dla działów IT oraz marketingu, gdzie na bieżąco zespoły udostępniają aktualności, instrukcje promocji oraz angażują pracowników w tworzenie własnych materiałów z terenu. 

Wdrożenie Worksmile pozwoliło także na budowanie kultury doceniania – każdego dnia pojawiają się kudosy oraz inne formy uznania. Dzięki temu każdy może poczuć, że jego wkład jest zauważony i doceniony przez cały zespół, a także przez specjalne Kudosy przyznwane przez przedstawicieli kadry C-level. 

Kolejną istotną funkcją są „Wydarzenia”, które wspierają organizację szkoleń, spotkań managerskich, otwarcia nowych punktów czy celebrację ważnych momentów z życia firmy. Platforma umożliwia również przeprowadzanie ankiet i sond, dzięki którym pracownicy współdecydują np. o wyborze koloru uniformów czy uczestnictwie firmy w akcjach specjalnych. 

Nie bez znaczenia są także automatyczne raporty, jak np. z wniosków urlopowych, które oszczędzają czas i upraszczają procesy kadrowe. Dzięki tak szerokiemu wykorzystaniu narzędzi platformy Worksmile, komunikacja w EBS stała się nie tylko szybsza i bardziej efektywna, ale też po prostu bliższa ludziom. 

Efekty wdrożenia Worksmile w liczbach: 

Implementacja Worksmile pozwoliła znacząco podnieść skuteczność komunikacji.  

Najważniejsze efekty to: 

  • 61% odczytanych komunikatów, co jest prawe trzykrotnie lepszym wynikiem niż tradycyjne maile firmowe (ok. 21%). 

  • 93% aktywnych użytkowników  korzysta regularnie z platformy, a ponad 70% z nich używa aplikacji mobilnej, dostosowanej do pracy w ruchu. 

  • 11% średniego zaangażowania, mierzonego komentowaniem i polubieniami pod postami. 

Co wpłynęło na sukces? 

Zaangażowanie osób tworzących komunikaty – lokalnych menedżerów, działu HR i zespołu szkoleniowego – okazało się kluczowe. Codzienna aktywność tych grup stale budując relacje i zainteresowanie wśród pracowników. Każdy członek zespołu ma możliwość bezpośredniej interakcji z komunikatami, co wzmacnia poczucie wspólnoty. 

Już 20-21 listopada podczas konferencji iComms 2025 Edyta Gorczyńska, Head of Sales Worksmile, zaprezentuje historie sukcesu Pralni EBS i przedstawi praktyczne rozwiązania, jak projektować efektywną komunikację także w Twojej organizacji. 

Zapraszamy do udziału – to doskonała okazja, aby poznać inspirujące rozwiązania i zebrać wiedzę przydatną w wyzwaniach współczesnej komunikacji wewnętrznej! 

Rejestracja i szczegóły: https://icomms.pl/konferencja/ 

___________________________

Partner konferencji iComms 2025

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

Konferencja

Konferencja iComms

Warszawa, 20-21 listopada 2025

Konferencja iComms to:

  • kilkanaście case’ów przygotowanych przez komunikatorów wewnętrznych różnych firm,
  • panele z prelegentami,
  • sesje tematyczne, czyli okazja do rozmowy i wymiany doświadczeń,
  • praktyczne warsztaty.

Zobacz agendę konferencji iComms 2025!

 

2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 150 uczestników
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 2-3 grudnia 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej

Warszawa, 10 grudnia 2025

Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki:

  • poznają teorie i zasady stanowiące bazę do prowadzenia dobrych pomiarów,
  • zapoznają się z dobrymi praktykami innych firm,
  • znajdą punkt wyjścia lub inspirację do działania w swojej organizacji.
2190 pln
1 dzień szkolenia
Grupa szkoleniowa: 9
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy

Przejdź do paska narzędzi