Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
NeuroColor to narzędzie, które rewolucjonizuje podejście do pracy i komunikacji za pomocą neuronauki i neuroanalityki.
Oryginalne badania rozpoczęto od przeglądu literatury akademickiej i wyodrębnienia 4 zestawów cech behawioralnych, które powiązane zostały z 4 układami neuronowymi. Układy te są powiązane z dopaminą, serotoniną, testosteronem oraz estrogenem/oksytocyną i zespół badaczy przypisał do nich cztery kategorie zachowań:
DOPAMINA - ciekawy, energetyczny
SEROTONINA - ostrożny, dbający o normy społeczne
TESTOSTERON - twardy, analityczny
ESTROGEN - prospołeczny, empatyczny
W wyniku tych badań powstał Fisher Temperament Inventory (FTI) - 56-elementowy kwestionariusz, powiązany z 4 wymiarami ludzkiego temperamentu. Po raz pierwszy FTI zastosowano do badania kompatybilności z partnerem na portalu randkowym, dla którego pracowała Fischer. To był moment, kiedy badania psychometryczne po raz pierwszy spotkały się z fizjologią za pomocą skanera MRI.
Helen Fischer przeprowadziła dwa badania z udziałem dwóch grup liczących odpowiednio 17 i 18 osób. Uczestnicy, podłączeni do skanera MRI wypełniali kwestionariusz FTI, a wyniki dopasowywano do określonych wcześniej obszarów mózgu.
Korelacje wynikające w badania były silne i niepowtarzalne. Potwierdziły hipotezę, że 4 wymiary ludzkiego temperamentu zmierzone za pomocą FTI są powiązane z oddzielnymi układami w mózgu. |W efekcie - dla każdego wymiaru temperamentu istnieje unikalna struktura neuronowa.
Korzystając z podstaw FTI Helen Fischer stworzyła kwestionariusz NeuroColor, w którym zakodowano 4 układy neuronowe, dodano pytania dotyczące pomiaru introwersji i ekstrawersji w zależności od stylu komunikacji.
Tak powstało narzędzie, które pozwala określić styl komunikacyjny dla każdego badanego i daje informacje zwrotne na temat preferencji behawioralnych - zarówno w miejscu pracy, jak tez w domu.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=q3TW-iOUMRk[/embed]
Badanie to łączy w sobie najlepsze badania psychometryczne z fizjologicznym skanowaniem MRI Pozwala uzyskać maksimum korzyści zarówno w wymiarze indywidualnym, jak też zespołowym.
Dzięki NeuroColor można szybko i sprawnie rozpoznać czynniki, które motywują pracowników i wykorzystać to skutecznie w codziennej pracy. To sprawi, że ludzie będą mogli pracować szybciej i w tym samym czasie będą osiągać lepsze rezultaty.
NeuroColor pozwala świadomie wykorzystywać w codziennym życiu wiedzę o naszej osobowości, która jest zaprogramowana z ludzkim DNA. Dzięki badaniu możemy dowiedzieć się jak nasz organizm zachowuje się w sytuacji stresu i skutecznie się na takie sytuacje uodpornić. Dzięki zrozumieniu reakcji, potrzeb i motywacji własnej oraz członków zespołu - uczestnicy badania są w stanie lepiej się komunikować oraz zwiększyć efektywność.
NeuroColor to połączenie indywidualnych testów osobowości z warsztatem indywidualnym lub zespołowym, dzięki któremu pomagamy zbudować świadomą organizację, która potrafi w pełni wykorzystać swoje najmocniejsze atuty.
Testy i raporty NeuroColor oferujemy również dla osób indywidualnych, które chcą poprawić jakość swojej komunikacji i relacji z innymi.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej - zapraszamy do kontaktu. Zapraszamy także na naszą Konferencję - Spotkanie praktyków komunikacji wewnętrznej! 15 maja możecie wziąć udział w wyjątkowym warsztacie prowadzonym przez Adriane Borucką, podczas którego - na podstawie indywidualnego testu kompetencji komunikacyjnych NeuroColor - będziecie mogli poznać swój indywidualny styl komunikacji i dowiedzieć się w jaki sposób skuteczniej komunikować się i lepiej angażować innych w swoje działania.
Konferencja iComms to:
Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!