Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Aktualne trendy w większości branż wskazują jeden kierunek - sztuczną inteligencję (AI). Automatyzacja procesów, optymalizacja pracy i wykorzystanie nowych technologii to podstawa do efektywnej pracy w dzisiejszym świecie. Branża komunikacji wewnętrznej też może (a nawet powinna!) otworzyć się na możliwości, które niesie ze sobą AI. Poznajmy, w jaki sposób można wykorzystać AI w komunikacji wewnętrznej.
Sztuczną inteligencję można postawić w roli narzędzia do doskonalenia procesów. Nie jest to ekspert, ale z pewnością pomaga w zwiększaniu efektywności i skuteczności komunikacji. Korzystając ze wsparcia AI, można usprawnić większość procesów organizacyjnych.
Na początku warto zadać sobie pytanie, co jest dla nas w tym momencie najważniejsze. Już tutaj można skorzystać z pomocy AI, która po przeanalizowaniu danych może wskazać obszary do poprawy. Dzięki wnioskom z analizy komunikacji wewnętrznej, np. ilości wiadomości w różnych narzędziach komunikacyjnych, spotkań stacjonarnych i wideokonferencji, może wskazać na obszary, które w pierwszej kolejności można zoptymalizować.
Wiemy już, jakie obszary możemy potencjalnie poprawić, ale jak się za to zabrać? Tutaj także z pomocą przychodzi nam AI. Po wpisaniu zasobów organizacji, kompetencji zespołu oraz celu projektu AI może przedstawić wstępny plan działania oraz harmonogram projektu. Choć oczywiście trzeba pozostać krytycznym i prawdopodobnie go doszlifować, może on być świetną podstawą do dalszej pracy.
Wychodzenie do pracowników i pytanie ich o opinię co do komunikacji w organizacji jest ważną częścią budowania kultury otwartości i poznania realnych potrzeb organizacji. Pytania zamknięte są nieco łatwiejsze do analizy, jednak pytania otwarte wymagają większego nakładu pracy. Dzięki AI można wskazać na sentyment komentarza (negatywny, neutralny, pozytywny), a także wypracować ogólne wnioski.
Dzięki AI możemy też na bieżąco badać nastroje w organizacji. AI zbiera dane z różnych narzędzi komunikacyjnych używanych w organizacji i dzięki ich analizie może określić aktualne trendy i nastroje. Jest to pomocne w analizach komunikacji oraz puls checkach.
Każdy z nas na inne preferencje i nawyki dotyczące komunikacji - formy, treści, częstotliwości. AI może się nauczyć jak personalizować właściwości komunikatu, aby był on bardziej dostosowany do klienta. Dzięki temu komunikat będzie zrozumiały, a klient bardziej doinformowany.
Kontent. Słowo klucz i machina komunikacji. Tworzymy wiele komunikatów, artykułów, treści, grafik, video, opisów, maili. Możesz się zastanawiać, po co automatyzować proces tworzenia kontentu, skoro jeszcze przed chwilą rozmawialiśmy o personalizacji. To się nie wyklucza! Ze względu na różne potrzeby organizacyjne i tempo pracy, czasem warto sięgnąć do szablonów, aby przyspieszyć proces, nie zatracając przy tym personalizacji treści. Istnieje wiele narzędzi, które mogą być pomocne przy kreowaniu materiałów. Zainteresowany? Poznasz je w naszym następnym artykule z serii o AI w komunikacji wewnętrznej.
Jeśli otworzysz się na sztuczną inteligencję, zobaczysz, że można się nią wspomagać praktycznie na każdym etapie pracy jako ekspert komunikacji wewnętrznej. Temat jest szeroki. Jeśli AI jest czymś, co gra ci w duszy - bądź czujny - nowe artykuły o AI nadchodzą!
👉Przeczytaj artykuł o komunikacji wewnętrznej autorstwa sztucznej inteligencji: https://icomms.pl/najnowsze-trendy-w-komunikacji-wewnetrznej/
Konferencja iComms to:
Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!