Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Jednym z najbardziej topowych tematów z zakresu komunikacji wewnętrznej jest niezmiennie od wielu lat zaangażowanie pracowników. Teraz - kiedy organizacje ewoluują i nastąpiło nagłe przejście w tryb pracy zdalnej, a miejsce pracy stało się bardziej wirtualne niż realne - budowanie tegoż zaangażowania nabiera szczególnego znaczenia.
Istnieje kilka definicji tego pojęcia, ale jedną z najbardziej zwięzłych i zarazem dosadnych przedstawił magazyn Forbes, który określił employee engagement jako „emocjonalne zaangażowanie pracowników w organizację i jej cele”.
Innymi słowy - zaangażowanie pracowników to sposób, w jaki ktoś przywiązuje się lub inwestuje (czas, środki, emocje) w firmę, w której pracuje. A takie przywiązanie przekłada się na wyższą wydajność i lepsze wyniki biznesowe.
Żeby zrozumieć jak budować employee engagement - musisz najpierw zastanowić się po co to robisz. Wyniki biznesowe, wydajność, dobra atmosfera to jedno. Jednak, aby to wszystko zapewnić musisz stworzyć zespół, którego członkowie nie będą chcieli Twojej organizacji opuścić.
Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze kwestie takie jak integracja i diversity w miejscu pracy, przebieg procesu rekrutacji, wellness i dbałość o zdrowie psychiczne pracownika. A wszystko to razem tworzy „doświadczenie organizacji”, które sprawia, że pracownicy się angażują …. albo nie.
Według badania Gallupa tylko 34% pracowników w Stanach Zjednoczonych uważa się za „zaangażowanych” w pracy. Natomiast 13% uważa się za „aktywnie niezaangażowanych”, a pozostałe 53% po prostu „nie jest zaangażowanych” w pracy.
Zaangażowany pracownik to osoba zaangażowana w pracę, w swoją rolę i entuzjastycznie nastawiona do organizacji oraz jej misji. Aktywnie niezaangażowany pracownik to ktoś, kto nie jest zadowolony z pracy, ma negatywne nastawienie, które z chęcią przenosi na swoich współpracowników. Największa grupa - czyli pracownicy niezaangażowani - po prostu przychodzą do pracy i robią absolutne minimum. Ogólnie rzecz biorąc, są zadowoleni i nie mają żadnego poznawczego ani emocjonalnego związku z ich rolą lub samym miejscem pracy. Z powodu braku przywiązania chętnie przyjęliby inną rolę za niewielkie podwyżki.
Wysoki poziom zaangażowania dla wielu organizacji jest najwyższym priorytetem, ponieważ ich menadżerowie oraz liderzy wiedzą, że przełoży się to nie tylko na atmosferę ale także na biznes. Firmy, które są uważane za najlepsze pod względem budowania employee engagement - osiągają nawet czterokrotnie wyższe zyski za akcję niż konkurencja. Liczby jednoznacznie pokazują zatem, że skupienie się na trendach zaangażowania to zwyczajny must have.
Jak widzisz - nie wszystkie z tych punktów wiążą się z nakładami finansowymi, ale prawda jest taka, że aby uzyskać z działań pewien „zwrot” - organizacja powinna jednak trochę zainwestować.
Pytanie tylko jak konkretnie podejść do wszystkich tych zagadnień i skutecznie wprowadzić je do Twojej kultury organizacyjnej?
Na to pytanie odpowiemy w drugiej części tego artykułu, w której będziemy mieli dla Ciebie dużo ciekawych statystyk i najnowszych trendów w budowaniu zaangażowania!
Budowanie zaangażowania pracowników - Nowe trendy części 2
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: