Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Wdrożenie nowej strategii to wyzwanie, które ma wpływ na wszystkich pracowników. Nowe wartości, filary strategiczne i wizja, będące fundamentem funkcjonowania każdej firmy zmieniają się, a wraz z nimi przeobrażeniom ulega kultura organizacyjna. Jak zakomunikować pracownikom zmiany, które nadejdą? Jak sprawić, by zaczęli identyfikować się z nową tożsamością organizacji?
O szczegółach swoich działań wdrożeniowych opowiedział nam na ostatniej konferencji iComms zespół BGK.
Po pierwsze – PLAN
Zespół komunikacji wewnętrznej w Banku Gospodarstwa Krajowego rozpoczął swoje działania od stworzenia planu, dzięki któremu sprawnie przekazali pracownikom założenia nowej strategii firmy na lata 2021-2025.
Metoda, którą się posłużyli to: znam, rozumiem, stosuję.
FAZA „ZNAM”
Jest to etap związany w całości z procesem poznawczym organizacyjnych nowości. Do ogłoszenia nowych elementów strategicznych BGK zespół komunikacji wewnętrznej wykorzystał symbolikę drzewa – a dokładniej, jabłoni.
Z racji pandemii w większości działania zapoznające pracowników z nową strategią musiały odbywać się za pośrednictwem kanałów online. Zespół komunikacji wewnętrznej BGK wpadł jednak na wiele pomysłów, dzięki którym udało zaangażować się większość pracowników (1500 uczestników na 1850 pracowników).
Podczas wydarzenia wykorzystano takie formuły jak:
Materiały z wydarzenia strategicznego zostały dodatkowo opublikowane w Intranecie organizacji, a drzewo strategiczne (jabłoń), ukazujące nowe wartości było przez dłuższy czas wyświetlane na ekranach w firmie.
Poza zaprezentowaniem nowości wszystkim pracownikom w BGK opracowano również kaskadę informacji, dzięki której kierownicy poszczególnych zespołów mogli sprawnie przedstawić swoim teamom realne konsekwencje nowej strategii odnoszące się do ich obowiązków. Menadżerowie otrzymali wskazówki co do sposobów przekazywania takich informacji, zespół komunikacji wewnętrznej zadbał również o dostarczenie im prezentacji, którą mogli się posłużyć w rozmowie z pracownikami.
FAZA „ROZUMIEM”
Podczas tej fazy zespół komunikacji wewnętrznej zorganizował szereg wydarzeń, mających na celu wzmocnienie identyfikacji pracowników z nową strategią. Były to takie działania jak:
FAZA „STOSUJĘ”
W tym etapie zespół komunikacji dążył do zwiększenia liczby osób wdrażających nowe elementy strategiczne firmy do swojej codziennej pracy. Zorganizowano m.in.:
Wiesz już jak z komunikacją nowej strategii poradził sobie zespół BGK. Czynnikiem, który wpłynął na ich sukces był niewątpliwie dobrze opracowany plan, realizowany konsekwentnie i systematycznie. Pracownicy nie tylko poznali nową strategię, ale także zrozumieli nowe jej elementy i rozpoczęli wprowadzanie ich w życie. Dobra komunikacja wpływa bowiem nie tylko na jakość przepływu informacji w firmie. Dzięki niej możliwe jest budowanie więzi między pracownikiem a organizacją oraz kształtowanie poczucia tożsamości i przynależności.
Chcesz poznać ciekawe rozwiązania komunikacji wewnętrznej w innych firmach? Sprawdź case study działań takich firm, jak Żabka czy Allegro:
https://icomms.pl/firmowe-tradycje-w-trybie-hybrydowym-case-zabki/
https://icomms.pl/komunikacja-onboardingowa-case-allegro/
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej, zapraszamy do uczestnictwa w IV edycji konferencji iComms:
Konferencja iComms to:
Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!