SZKOLENIE OTWARTE

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej (poziom podstawowy)

  • Warszawa, 24-25 października 2024
  • 2 dni szkolenia
  • Grupa szkoleniowa: 9

3490 zł + 23% VAT

Zapisz się

Poziom podstawowy to szkolenie dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z pomiarami i chcą dobrze zrozumieć związane z nimi zagadnienia.

Podczas tego szkolenia poznasz definicje: OKR i KPI. Dowiesz się, w jaki sposób mierzyć efektywność kanałów, jakość dystrybuowanych treści czy też ich wpływ na zachowanie pracowników. To szkolenie pozwoli Ci także poznać różne rodzaje pomiarów oraz mierników komunikacji, tak abyś po szkoleniu mógł?mogła wdrożyć pomiary ilościowe i jakościowe w Twojej firmie. W ramach pracy warsztatowej każdy z uczestników_czek będzie mógł/mogła wypracować cele dla komunikacji oraz opracować plan pomiarów efektywności komunikacji w swojej firmie.

Po tym kursie uczestnicy_czki mogą kontynuować swoją przygodę z mierzeniem na kursie zaawansowanym:

https://icomms.pl/szkolenie-otwarte/mierzenie-efektywnosci-komunikacji-wewnetrznej-2/

Dla kogo?

  • Dla osób projektujących kampanie komunikacyjne,
  • Dla osób, odpowiedzialnych za wdrażanie i optymalizacje kanałów komunikacji wewnętrznej,
  • Dla osób, które ustalają cele i są odpowiedzialne za mierzenie efektywności działań,
  • Dla profesjonalistów odpowiadających za optymalizacje działań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

  • Znajomość żargonu pomiarowego (znaczeń pojęć),
  • Definiowanie celów oraz KPI dla komunikacji wewnętrznej,
  • Optymalizowanie wykorzystania kanałów  dzięki danym pomiarowym,
  • Mierzenie efektów kampanii informacyjnych,
  • Mierzenie skuteczności działań komunikacji wewnętrznej,
  • Wykorzystywanie narzędzi do pomiarów działań w przestrzeni online,
  • Podejmowanie właściwych decyzji pomagających optymalizować działania.

Program

I

Podstawy i definicje

  • Czym jest mierzenie komunikacji wewnętrznej?
  • Definicje i określenia stosowane w pomiarach
  • Co da się mierzyć? Czy są działania niemierzalne?
  • Znaczenie pomiarów dla działań komunikacji wewnętrznej
  • Pomiary ilościowe, a jakościowe
  • 4 poziomy pomiarów (dotarcie, zrozumienie, zmiana zachowań, satysfakcja)
  • Różnica pomiędzy mierzeniem skuteczności a efektywności
  • Wykaz i zasady stosowania kluczowych mierników dla komunikacji wewnętrznej
  • Jak definiować cele dla komunikacji wewnętrznej?
  • Opracowywanie KPI i OKR-ów do celów strategicznych
  • Definiowanie celów dla kampanii komunikacyjnych
  • Opracowywanie KPI i OKR-ów do kampanii komunikacyjnych
  • Opracowywanie matrycy kanałów i narzędzi komunikacji
  • Mierniki ilościowe i jakościowe dla kanałów online
  • Mierzenie efektywności newsletterów i mailingów
  • Narzędzia wspierające mierzenie efektywności komunikacji
  • Kiedy wybrać audyt, a kiedy ankietę badającą poszczególne akcje?
  • Przygotowanie i analiza wstępna do audytu
  • Wybór obszarów badawczych i projektowanie ankiet
  • Analiza wyników i wyciąganie wniosków
  • Badania jakościowe – jaki typ wybrać? jak dobrać grupę badawczą?
  • Podstawy prezentacji danych dla organizacji
  • Podstawy wizualizacji danych
  • Argumentowanie zmian przy wykorzystywaniu danych

Wykorzystaj różne metody

szkolenia

sesje facylitacyjne

materiały edukacyjne

konsultacje

mentoring

trener

Adriana Borucka

ekspertka ds. komunikacji wewnętrznej i liderskiej, trenerka biznesu, facylitatorka

Ekspertka w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej - wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą. Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej. Swoje doświadczenie zdobyła, pracując w Kompanii Piwowarskiej, Zeelandii oraz Infersoll. Niezależnie współpracowała także z zespołami. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. Jako certyfikowana trenerka biznesu oraz facylitatorka według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych, pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jedną z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerek Neurocolors. Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Zobacz z kim pracowaliśmy