Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
A gdybyśmy nie musieli zgadywać, co nasz rozmówca ma na myśli, bo rozumielibyśmy go od pierwszego zdania? Albo gdybyśmy od razu wiedzieli, jak skutecznie rozmawiać z naszym szefem, kiedy jego myślenie opiera się na tabelkach w Excelu, a nasze na wizji lepszych relacji i komunikacji? Brzmi to jak nierozwiązywalne sudoku? Może i tak, ale dzięki badaniu NeuroColor możemy tę łamigłówkę rozwiązać. I to całkiem efektywnie!
O co chodzi z tymi kolorami?
NeuroColor to test, a właściwie raport, który pokazuje jakie cechy przyporządkowane do 4 kolorów rządzą naszym mózgiem, a co za tym idzie - jak się komunikujemy. Ale spokojnie, nie będziemy tu malować głowy na zielono (to akurat mój dominujący, ale nie jedyny kolor!). Narzędzie NeuroColor bazuje na ponad 400 badaniach naukowych, które wyodrębniły style myślenia, sposób działania i podejście do komunikacji. Sprawdza, jakie mamy wgrane „oprogramowanie” do komunikacji ze światem i jak możemy je lepiej wykorzystywać w swojej codzienności. Samo narzędzie początkowo miało łączyć ludzi w randki, a dopiero potem zaczęto wykorzystywać je w biznesie. No kochani, jeśli coś powstało z miłości, to zdecydowanie warto w to iść!
Kto jest kim, czyli co kolory o nas mówią?
Na podstawie testu, w którym oceniacie swoje typowe zachowania w pracy i w domu, badanie wskazuje pewne typowe cechy związane z czterema kolorami (czerwony, niebieski, żółty, zielony), które opisują różne style działania i komunikacji. Co ważne, w tym badaniu absolutnie nie chodzi o zamknięcie kogoś w jednej komunikacyjnej bańce, wręcz przeciwnie! Neurocolor wyciągnie z nas to, co najlepsze!
Ok, jak poznamy swój kolor to co dalej?
Jeśli będziemy już wiedzieć, jakie kolor malują nasz świat i z jakimi kolorami pracujemy, to co dalej? Same objawienia! Test NeuroColor zrobi nie tylko analizę naszego działania, ale pokaże, jak można wykorzystać swój potencjał na maxa! Dzięki temu będziemy mieli szansę świadomie rozwijać swoje mocne strony, a także rozumieć innych i dostosowywać komunikację tak, żeby była skuteczniejsza. Co więcej, raport pokazuje siłę różnorodności i wskazuje, jak dobrze i mądrze miksować te kolory, aby dominujący w naszej osobowości nie zamykał nam drogi do relacji z odmiennymi stylami komunikacji.
Co nam to da?
Podstawą Neurocolorów jest samoświadomość i umiejętność budowania efektywnej komunikacji, która prowadzi nas do celu. To zupełnie nowy wymiar relacji, który może otworzyć wiele zamkniętych do tej pory drzwi.
Neurocolory będą dla Was przydatne, gdy:
Sama niedawno zrobiłam po raz pierwszy ten test i była to dla mnie wiedza niezwykle uwalniająca. Jako ekstrawertyczka, której imieniem powinno nazywać się huragany, dostałam pigułkę wiedzy o moim stylu komunikowania, o tym jak rozmawiać z osobami z innymi dominującymi kolorami, abyśmy nie tylko się słyszeli, ale również słuchali. Niedługo czeka mnie wykorzystanie tej wiedzy w praktyce i dziś już wiem, że nie będę taka do końca zielona!
A jeśli Wy chcecie sprawdzić swoje kolorowe, komunikacyjne moce, to możecie to zrobić z nami, chodźcie!
Magdalena Delkowska – copywriterka, blogerka i entuzjastka komunikacji wewnętrznej