komunikacja firmowa, komunikacja w zespole, NeuroColor
3 kwietnia 2025 2 min czytania

Jakie kolory mamy w głowie?

A gdybyśmy nie musieli zgadywać, co nasz rozmówca ma na myśli, bo rozumielibyśmy go od pierwszego zdania? Albo gdybyśmy od razu wiedzieli, jak skutecznie rozmawiać z naszym szefem, kiedy jego myślenie opiera się na tabelkach w Excelu, a nasze na wizji lepszych relacji i komunikacji? Brzmi to jak nierozwiązywalne sudoku? Może i tak, ale dzięki badaniu NeuroColor możemy tę łamigłówkę rozwiązać. I to całkiem efektywnie!

O co chodzi z tymi kolorami?

NeuroColor to test, a właściwie raport, który pokazuje jakie cechy przyporządkowane do 4 kolorów rządzą naszym mózgiem, a co za tym idzie - jak się komunikujemy. Ale spokojnie, nie będziemy tu malować głowy na zielono (to akurat mój dominujący, ale nie jedyny kolor!). Narzędzie NeuroColor bazuje na ponad 400 badaniach naukowych, które wyodrębniły style myślenia, sposób działania i podejście do komunikacji. Sprawdza, jakie mamy wgrane „oprogramowanie” do komunikacji ze światem i jak możemy je lepiej wykorzystywać w swojej codzienności. Samo narzędzie początkowo miało łączyć ludzi w randki, a dopiero potem zaczęto wykorzystywać je w biznesie. No kochani, jeśli coś powstało z miłości, to zdecydowanie warto w to iść!

Kto jest kim, czyli co kolory o nas mówią?

Na podstawie testu, w którym oceniacie swoje typowe zachowania w pracy i w domu, badanie wskazuje pewne typowe cechy związane z czterema kolorami (czerwony, niebieski, żółty, zielony), które opisują różne style działania i komunikacji. Co ważne, w tym badaniu absolutnie nie chodzi o zamknięcie kogoś w jednej komunikacyjnej bańce, wręcz przeciwnie! Neurocolor wyciągnie z nas to, co najlepsze!

Ok, jak poznamy swój kolor to co dalej?

Jeśli będziemy już wiedzieć, jakie kolor malują nasz świat i z jakimi kolorami pracujemy, to co dalej? Same objawienia! Test NeuroColor zrobi nie tylko analizę naszego działania, ale pokaże, jak można wykorzystać swój potencjał na maxa! Dzięki temu będziemy mieli szansę świadomie rozwijać swoje mocne strony, a także rozumieć innych i dostosowywać komunikację tak, żeby była skuteczniejsza. Co więcej, raport pokazuje siłę różnorodności i wskazuje, jak dobrze i mądrze miksować te kolory, aby dominujący w naszej osobowości nie zamykał nam drogi do relacji z odmiennymi stylami komunikacji.

Co nam to da?

Podstawą Neurocolorów jest samoświadomość i umiejętność budowania efektywnej komunikacji, która prowadzi nas do celu. To zupełnie nowy wymiar relacji, który może otworzyć wiele zamkniętych do tej pory drzwi.

Neurocolory będą dla Was przydatne, gdy:

  • macie trudnego odbiorcę i szukacie skutecznej drogi do wspólnego porozumienia,
  • zarządzacie różnorodnym zespołem i chcecie wykorzystać jego potencjał, minimalizując konflikty wynikające z różnych stylów komunikacji,
  • zastanawiacie się, dlaczego czasem czujecie dyskomfort w relacjach, nie do końca rozumiecie, dlaczego tak się dzieje i chcecie to zmienić.

Sama niedawno zrobiłam po raz pierwszy ten test i była to dla mnie wiedza niezwykle uwalniająca. Jako ekstrawertyczka, której imieniem powinno nazywać się huragany, dostałam pigułkę wiedzy o moim stylu komunikowania, o tym jak rozmawiać z osobami z innymi dominującymi kolorami, abyśmy nie tylko się słyszeli, ale również słuchali. Niedługo czeka mnie wykorzystanie tej wiedzy w praktyce i dziś już wiem, że nie będę taka do końca zielona!

A jeśli Wy chcecie sprawdzić swoje kolorowe, komunikacyjne moce, to możecie to zrobić  z nami, chodźcie!

Test Neurocolor


Magdalena Delkowska – copywriterka, blogerka i entuzjastka komunikacji wewnętrznej

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Angażowanie, wspieranie i wzmacnianie roli liderów w komunikacji wewnętrznej

Warszawa, 18 września 2025
  • definiowanie roli komunikacyjnej liderów,
  • tworzenie planów komunikacji liderskiej,
  • wspieranie liderów w działaniach komunikacyjnych,
  • wdrażanie nowych formatów (newslettery, videoblogi,  podcasty),
  • przygotowanie liderów do komunikacji zmian,
  • raportowanie i optymalizacja efektywności działań komunikacyjnych liderów.
2190 pln
1 dzień szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 10 osób
szczegóły wkrótce
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 9-10 października 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

ONLINE, 20 października -12 grudnia 2025
  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy