Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
#Prostakomunikacja #prostodocelu
Przed Tobą część II o prostej komunikacji. O tym, czym jest prosta komunikacja i dlaczego dobrze znać jej zasady, pisałam tutaj: Prosto do celu – część I o prostej komunikacji. Teraz czas na konkretne wskazówki, które pomogą zmienić komunikację wewnętrzną w Twojej organizacji na prostszą i bardziej przystępną.
Lista plusów prostej komunikacji jest długa, ale najważniejsze jest to, że dzięki niej można komunikować się szybciej i skuteczniej. To coś, co szczególnie teraz jest na wagę złota. Praca zdalna, hybrydowa i ogromna liczba codziennych e-maili, czatów i spotkań online wymagają nowego podejścia do komunikacji. Musi być ona atrakcyjna, skondensowana i do tego prosta w odbiorze.
Zombie, imiesłowy, bufony, spychacze i tajemnicze czasowniki NN – to one straszą w tekstach. Jeśli zależy nam na tym, żeby przekaz był jasny dla odbiorcy, to czas, żeby się z nimi pożegnać. Jak to zrobić? Najlepiej dobrze je poznać, a później ich unikać.
Pamiętaj też, żeby:
Na koniec sprawdź czy w Twoich tekstach jest mgła
Czy wiesz, że każdy tekst ma swój poziom trudności, którą nazywamy mglistością (ang. Gunning FOG Index)? Brzmi tajemniczo, ale można go sprawdzić w jednym z narzędzi dostępnych w internecie. Wystarczy wejść na stronę Jasnopisu lub Logiosa. Można wybierać darmową (ograniczona liczba znaków) lub płatną wersję obu narzędzi, wkleić tekst i po chwili otrzymać jego analizę. Dzięki tej analizie sprawdzisz, jak trudny jest Twój tekst.
W prostocie siła
Prosty język daje nowe możliwości na lepszą komunikację w firmie. Teraz już wiesz, na czym polega i jak zacząć go używać. Wystarczy, że z tej nowej wiedzy skorzystasz. Efekty pojawią się szybciej niż myślisz.
Autor: Ania Jezierska, ekspert ds. komunikacji wewnętrznej
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: