Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kiedy myślimy o problemach w firmie, często pojawia się hasło “komunikacja nie działa”. Jednak później, kiedy przychodzą do nas pomysły na dodatkowe działania, usprawnienia, brakuje nam konkretnych danych - ile firma konkretnie zyska pieniędzy dzięki wdrażanym zmianom?
Dzięki raportowi State of Business Communication możemy na liczbach wykazać, ile firmy tracą i analogicznie, ile mogą zyskać, dobrze (!) inwestując w komunikację. Sprawdźcie, gdzie najczęściej przepalamy finanse organizacji, zanim zaplanujecie budżet na 2025!
W dobie cyfryzacji, zdalnej pracy i dynamicznych zmian rynkowych, transparentność i skuteczność komunikacji stały się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności.
Firmy w USA tracą ok. 50K PLN ($12,506) na pracownika rocznie z powodu problemów z przepływem informacji. Nie mamy tutaj danych dla Polski, fakt jest jednak taki, że raczej nie znaleźlibyśmy diametralnych różnic w badaniach (dane z raportu na rok 2022).
Link do pełnego raportu z 2024 tutaj: https://go.grammarly.com/2024-state-of-business-communication-report#form-container
Poniżej przedstawiamy główne dane z raportu, które nie stanowią zapewne argumentów per se dla Waszych zarządów, ale na pewno pomogą w identyfikacji kosztów, a zaraz za tym korzyści, jakie firmie może przynieść doinwestowanie działań komunikacji wewnętrznej.
To niemal cały dzień pracy każdego tygodnia, który mógłby być spożytkowany na realizację zadań merytorycznych.
Czas komunikacji pracowników względem działów i pokoleń. Źródło: Raport State of Businness Communication 2024
Nieefektywna komunikacja to nie tylko problem finansowy, ale również wyzwanie dla kultury organizacyjnej. Brak jasności w przekazie prowadzi m.in. do
W firmach, gdzie komunikacja nie działa sprawnie, pracownicy często czują się pomijani, niezaangażowani lub zdezorientowani.
Trzeba tutaj także wspomnieć o wpływie słabej komunikacji na wizerunek naszej firmy czy marki. Dzisiaj, kiedy transparentność w organizacjach jest bardzo ceniona zarówno przez pracowników, jak i klientów, skuteczna komunikacja staje się kluczowym elementem budowania silnej pozycji rynkowej.
Podsumowując, nieefektywna komunikacja to problem, który ma realne, wymierne koszty dla każdej firmy. Zwiększenie budżetu na optymalizację narzędzi, szkolenia oraz optymalizację procesów komunikacyjnych w 2025 roku to może być jeden z filarów strategicznych poprawy wyników i zwiększenia przewagi konkurencyjnej Twojej firmy na rynku. Teraz tylko pozostaje to dobrze zaprezentować Zarządowi. Powodzenia!
Sprawdź artykuł o tym, jak zaoszczędzić swój czas pracy przy pomocy AI - 3 pomysły na wykorzystanie AI w komunikacji wewnętrznej
Konferencja iComms to:
Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!