artykuł, Komunikacja, trendy
26 stycznia 2021 3 min czytania

Trendy w komunikacji wewnętrznej na 2021 rok – w oczach naszych ekspertów

Rok 2020 nauczył nas z pewnością tego, żebyśmy byli gotowi na „nagłe zwroty akcji”. Wpłynął również na tegoroczne trendy w wielu dziedzinach – o te komunikacyjne zapytaliśmy prelegentów z Konferencji iComms! Zobacz video, przeczytaj komentarze i dowiedz się, jakie trendy będą się liczyć w komunikacji wewnętrznej przez najbliższe miesiące.

2020 rok pokazał nam, że jedną z kluczowych umiejętności biznesowych jest elastyczność w dopasowywaniu się do panujących warunków. Najważniejsze było (i jest) bezpieczeństwo pracowników i ich rodzin, ale także dostęp do aktualnych i sprawdzonych informacji, co wymusiło określone działania także w komunikacji wewnętrznej. Jeszcze większą uwagę zwracaliśmy na rzetelne dane i pokazywanie ich w interesujący sposób – komentuje Marcelina Mrugalska z GSK Tech Poznań. Myślę, że w 2021 roku, ale też w kolejnych latach, tam, gdzie to możliwe spotkamy się z hybrydowym modelem pracy – będziemy pracować w równym stopniu z biura, jak i z domu. Komunikacja wewnętrzna będzie musiała się dopasować do takiego stylu pracy, aby umożliwić pracownikom szybki i łatwy dostęp do najważniejszych informacji. To z kolei jeszcze bardziej podkreśli istotną rolę komunikacji digital, która jak do tej pory, dość nieśmiało pojawiała się w Polsce – dodaje Marcelina.

Zobacz komentarz naszych ekspertów w formie video, czyli w formacie, który według nas jest na trendowym szczycie.

Top trendy w komunikacji wewnętrznej na 2021

W 2021 roku Klaudia Getka, specjalista ds. komunikacji i social mediów z Coloplast Business Centre, stawia na #digital. Podkreśla przy tym, że to pandemia pokazała pracodawcom i pracownikom jego prawdziwą siłę. Jej zdaniem w tym roku w komunikacji będzie się też liczyć: ludzkie podejście, #empatia i szczera komunikacja – czyli trend, który w Ameryce nazywa się #humanity.

Nasz drugi ekspert, Marta Glazer, Senior Internal Communication Specialist z GSK Poland, uważa, że jest to czas na rozwój narzędzi, które umożliwiają i wspierają komunikację zdalną i dialog online z pracownikami. Jej zdaniem bardziej skoncentrujemy się też na zdrowiu psychicznym pracowników, dlatego wzrośnie popularność takich programów, jak: #Mentalhealth, #Mindfulness #Wellbeing.

Według Magdaleny Szpak, menedżera ds. public relations z Santander Consumer Bank, wśród trendów na ten rok jest dalsza cyfryzacja. Magda podkreśla, że jednym z najważniejszych punktów komunikacji wewnętrznej staje się intranet. Dlatego jej zdaniem powinniśmy pracować nad tym, żeby był on dostępny również z urządzeń mobilnych. Magda podkreśla też rosnącą siłę spotkań online i live-streamingów zarządów z pracownikami.

Nasz kolejny ekspert, Małgorzata Dobosz, head of Corporate Communications and Marketing z Siemens, uważa w 2021 roku będziemy wypracowywać lub rozwijać sposoby, które umożliwiają i pomagają nam pracować zdalnie lub hybrydowo. Gosia, podobnie jak nasi pozostali eksperci, również wskazuje #wellbeing oraz zdrowie psychiczne pracowników, jako jeden z ważniejszych trendów na ten rok.

Na koniec naszego video Ania Jezierska, menedżer ds. komunikacji biznesowej z iComms, wymienia trzy trendy. Jej zdaniem postawimy na prostą i spersonalizowaną komunikację, która podniesie efektywność naszych działań, i którą docenią pracownicy. Ania podkreśla też to, że po intensywnym roku 2020 przyszedł czas, żeby zbadać skuteczność działań i rozwiązań, które wprowadzaliśmy.

Zdaniem Jakuba Góralczyka, PR Managera z Volkswagen Group Polska kluczowe będzie odbudowanie relacji w miejscu pracy:

Wszyscy liczymy na to, że w 2021 rozpocznie się etap wygaszania pandemii i będziemy mogli stopniowo wracać do codziennego kontaktu w przestrzeni biurowej. Warto pamiętać, że jeśli tak się stanie, będzie to powrót z bagażem długotrwałej pracy indywidualnej i – być może – nowymi przyzwyczajeniami. Szczególnie objawiać się może także brak spoiwa, jakim była wspólna praca i bezpośredni kontakt w czasach przed pandemią. Powrót na miejsce pracy może być dla wielu osób równie trudny, jak przejście w tryb pracy zdalnej w zeszłym roku. Szczególnie ważnym wyzwaniem w procesie powrotu będzie zatem zadbanie o dobre samopoczucie pracowników w miejscu pracy i odbudowanie więzi oraz wspólnej perspektywy biznesowej – podkreśla Jakub.

 

Naszym zdaniem

Będzie to rok wielu wyzwań, dlatego, to dobry czas, żeby zaplanować komunikacyjne działania na najbliższe miesiące, zbudować stabilną bazę jednocześnie pozostawić przestrzeń na działania reaktywne. Komunikacja dwustronna, w dialogu nigdy wcześniej nie była tak potrzebna jak dzisiaj, kiedy panuje niepewność oraz potrzeba weryfikacji informacji.

Warto skorzystać przy tym z trendów, żeby maksymalnie podnieść efektywność działań komunikacyjnych i być na czasie. Powodzenia w Nowym Roku!

Tutaj znajdziecie pełne wypowiedzi naszych ekspertów:

Klaudia Getka

Magdalena Szpak

Małgorzata Dobosz

Marta Glazer

Anna Jezierska

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

Konferencja

Konferencja iComms

Konferencja iComms to:

  • kilkanaście case’ów przygotowanych przez komunikatorów wewnętrznych różnych firm,
  • panele z prelegentami,
  • sesje tematyczne, czyli okazja do rozmowy i wymiany doświadczeń,
  • praktyczne warsztaty.

Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!

 

2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 100 uczestników
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 27-28 lutego 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy