AI, narzędzia komunikacji, prosta komunikacja wewnętrzna, rozwój
28 września 2023 3 min czytania

Sposoby wykorzystania AI w komunikacji wewnętrznej


Aktualne trendy w większości branż wskazują jeden kierunek - sztuczną inteligencję (AI). Automatyzacja procesów, optymalizacja pracy i wykorzystanie nowych technologii to podstawa do efektywnej pracy w dzisiejszym świecie. Branża komunikacji wewnętrznej też może (a nawet powinna!) otworzyć się na możliwości, które niesie ze sobą AI. Poznajmy, w jaki sposób można wykorzystać AI w komunikacji wewnętrznej.

Sztuczną inteligencję można postawić w roli narzędzia do doskonalenia procesów. Nie jest to ekspert, ale z pewnością pomaga w zwiększaniu efektywności i skuteczności komunikacji. Korzystając ze wsparcia AI, można usprawnić większość procesów organizacyjnych.

USPRAWNIJ KOMUNIKACJĘ WEWNĘTRZNĄ

Na początku warto zadać sobie pytanie, co jest dla nas w tym momencie najważniejsze. Już tutaj można skorzystać z pomocy AI, która po przeanalizowaniu danych może wskazać obszary do poprawy. Dzięki wnioskom z analizy komunikacji wewnętrznej, np. ilości wiadomości w różnych narzędziach komunikacyjnych, spotkań stacjonarnych i wideokonferencji, może wskazać na obszary, które w pierwszej kolejności można zoptymalizować.

ZAUTOMATYZUJ PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Wiemy już, jakie obszary możemy potencjalnie poprawić, ale jak się za to zabrać? Tutaj także z pomocą przychodzi nam AI. Po wpisaniu zasobów organizacji, kompetencji zespołu oraz celu projektu AI może przedstawić wstępny plan działania oraz harmonogram projektu. Choć oczywiście trzeba pozostać krytycznym i prawdopodobnie go doszlifować, może on być świetną podstawą do dalszej pracy.

POZWÓL SOBIE POMÓC PRZY AUDYCIE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

Wychodzenie do pracowników i pytanie ich o opinię co do komunikacji w organizacji jest ważną częścią budowania kultury otwartości i poznania realnych potrzeb organizacji. Pytania zamknięte są nieco łatwiejsze do analizy, jednak pytania otwarte wymagają większego nakładu pracy. Dzięki AI można wskazać na sentyment komentarza (negatywny, neutralny, pozytywny), a także wypracować ogólne wnioski.

Dzięki AI możemy też na bieżąco badać nastroje w organizacji. AI zbiera dane z różnych narzędzi komunikacyjnych używanych w organizacji i dzięki ich analizie może określić aktualne trendy i nastroje. Jest to pomocne w analizach komunikacji oraz puls checkach.

PERSONALIZUJ KOMUNIKACJĘ

Każdy z nas na inne preferencje i nawyki dotyczące komunikacji - formy, treści, częstotliwości. AI może się nauczyć jak personalizować właściwości komunikatu, aby był on bardziej dostosowany do klienta. Dzięki temu komunikat będzie zrozumiały, a klient bardziej doinformowany.

TWÓRZ KONTENT

Kontent. Słowo klucz i machina komunikacji. Tworzymy wiele komunikatów, artykułów, treści, grafik, video, opisów, maili. Możesz się zastanawiać, po co automatyzować proces tworzenia kontentu, skoro jeszcze przed chwilą rozmawialiśmy o personalizacji. To się nie wyklucza! Ze względu na różne potrzeby organizacyjne i tempo pracy, czasem warto sięgnąć do szablonów, aby przyspieszyć proces, nie zatracając przy tym personalizacji treści. Istnieje wiele narzędzi, które mogą być pomocne przy kreowaniu materiałów. Zainteresowany? Poznasz je w naszym następnym artykule z serii o AI w komunikacji wewnętrznej.

Jeśli otworzysz się na sztuczną inteligencję, zobaczysz, że można się nią wspomagać praktycznie na każdym etapie pracy jako ekspert komunikacji wewnętrznej. Temat jest szeroki. Jeśli AI jest czymś, co gra ci w duszy - bądź czujny - nowe artykuły o AI nadchodzą!

👉Przeczytaj artykuł o komunikacji wewnętrznej autorstwa sztucznej inteligencji: https://icomms.pl/najnowsze-trendy-w-komunikacji-wewnetrznej/

 

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

Konferencja

Konferencja iComms

Konferencja iComms to:

  • kilkanaście case’ów przygotowanych przez komunikatorów wewnętrznych różnych firm,
  • panele z prelegentami,
  • sesje tematyczne, czyli okazja do rozmowy i wymiany doświadczeń,
  • praktyczne warsztaty.

Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!

 

2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 100 uczestników
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 27-28 lutego 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy