INCLUSION, Komunikacja, zaangażowanie pracowników
24 września 2020 2 min czytania

7 kroków by Twoja komunikacja wewnętrzna była bardziej inkluzywna

Royal National Institute for the Blind napisał niedawno o ustawieniach Twittera, które opisują obrazy dla osób niedowidzących. Okazało się, że większość ludzi nie zdawała sobie sprawy, że coś takiego istnieje, ani nie uważała, że ​​jest to coś, czego im brakuje w życiu.

Jak często takie sytuacje mają miejsce w komunikacji wewnętrznej? Specjaliści do spraw komunikacji są zazwyczaj świadomi, że mają w organizacji pracownika o określonych potrzebach wzrokowych czy słuchowych  i uwzględniają to czasem w komunikacji, jednak prawdziwie integracyjna organizacja bierze takie czynniki pod uwagę we wszystkich aspektach swojego funkcjonowania.

Dzisiaj chcemy opowiedzieć Ci o kilku prostych i całkowicie bezpłatnych rzeczach, które sprawią Twoja komunikacja będzie bardziej przyjazna i dostępna dla wszystkich pracowników!

  • Podpisy na obrazach w internecie

Zajmuje to kilka sekund, a może mieć ogromne znaczenie dla doświadczenia pracownika. Kiedy opisujesz co się dzieje na zdjęciu np. „Pracownicy działu sprzedaży świętują rekordowy miesiąc” - znacznie ułatwiasz korzystanie z czytników ekranu.

  • Napisy w filmach

Może o tym nie myślisz, ale napisy pomagają nie tylko osobom niedosłyszącym. Często ludzie oglądają filmy, w których niemożliwe jest odtwarzanie dźwięku, a zdarza się też, że przestrzeń, gdzie oglądamy wymusza na nas wyłączenie audio. Facebook napisał ostatnio, że 85% ich filmów jest odtwarzanych bez dźwięku. Napisy mogą zatem kompletnie zmienić jakość Twojej komunikacji video i warto o tym pomyśleć.

W przypadku treści generowanych przez użytkowników dostępne są bezpłatne aplikacje, które dodają napisy.

  • Platformy współpracy/sieci społecznościowe

Platformy współpracy mogą być świetnym sposobem na włączenie się, szczególnie dla współpracowników z wadami słuchu. Jeśli masz taką platformę, rozważ przejrzenie strategii dotyczącej treści i kanałów, aby upewnić się, że wszystkie kluczowe informacje są tam zamieszczane i łatwo dostępne. Przykładem takiej platformy jest Yammer.

Zasada działania tej usługi opiera się na sieciach, które są przestrzenią przeznaczoną dla danej organizacji. W ramach danej sieci mogą być tworzone grupy, które mają na celu podział komunikacji na określoną tematykę związaną np. z działami lub zespołami w organizacji. Grupy mogą być widoczne dla wszystkich pracowników organizacji lub ukryte, wtedy są widoczne wyłącznie dla zaproszonych osób.

  • Używając hashtagów, używaj wielkich liter na początku każdego słowa

Jeśli komunikujesz się za pomocą sieci społecznościowych - na pewno używasz hashtagów.  Nie wiemy czy zdawałeś sobie w ogóle sprawę z faktu, że używanie dużej litery na początku każdego słowa znacznie ułatwia czytnikom ekranu czytanie.

  • Rozmowy w dokumentach Google

Jeśli pracujesz z pracownikami, którzy mają problemy ze słuchem, zastanów się nad innymi sposobami włączania ich do rozmów. Dokumenty Google świetnie się do tego nadają, ponieważ możesz rozmawiać w czasie rzeczywistym. Oczywiście sprawdzą się w tym przypadku także wszelkiego rodzaju komunikatory i czaty jednak te zwyczajowo - używane są raczej do krótkich rozmów.

  • A może Skype?

To proste i darmowe narzędzie, które doskonale sprawdza się zarówno w przypadku osób niedosłyszących, jak też niedowidzących. Możesz rozmawiać przez video i jednocześnie pisać na czacie.

  • Siła historii

Pisaliśmy o tym ostatnio - komunikacja staje się lepsza, bardziej angażująca i przede wszystkim zrozumiała - kiedy opowiada jakąś historię. Jeśli w Twojej organizacji jest ktoś, kto musi pracować w inny sposób - może chciałby podzielić się swoją historią, aby rozpocząć dyskusję i zwiększyć świadomość. To z pewnością pomoże współpracownikom dowiedzieć się, jak mogą się nawzajem wspierać, ale może również zainspirować innych do mówienia o sprawach, które ich dotyczą.

Skuteczna komunikacja wewnętrzna musi być czytelna i dostępna dla wszystkich pracowników. Tylko w taki sposób pozwalasz się włączyć i zaangażować wszystkim. Jeśli interesuje Cię temat efektywnej komunikacji oraz #inclusion w organizacji  - zarejestruj się na naszą konferencję online - już 8-9 października. Omówimy tam wiele ciekawych i przede wszystkim praktycznych aspektów  komunikacji. Być może zainspirujesz się tym - jak komunikują się najlepsi.

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Śniadanie z komunikacją wewnętrzną

ONLINE, 7 maja 2024

Zapraszamy na sesje wymiany wiedzy i pomysłów dla praktyków komunikacji wewnętrznej!

  • 2h praktyczne spotkania w godz. 9:00 – 11:00,
  • spotkania prowadzone w formacie sesji wymiany wiedzy,
  • okazja do burzy mózgów, przedyskutowania różnych pomysłów w gronie praktyków,
  • przestrzeń na nieformalny networking i wymianę kontaktów,
  • partnerami wydarzenia są: BGK i Workai.
Grupa szkoleniowa: 40 osób
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2590 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

BRAK WOLNYCH MIEJSC, 15-16 maja 2024
Warszawa, 10-11 października 2024
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

2990 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy