Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Royal National Institute for the Blind napisał niedawno o ustawieniach Twittera, które opisują obrazy dla osób niedowidzących. Okazało się, że większość ludzi nie zdawała sobie sprawy, że coś takiego istnieje, ani nie uważała, że jest to coś, czego im brakuje w życiu.
Jak często takie sytuacje mają miejsce w komunikacji wewnętrznej? Specjaliści do spraw komunikacji są zazwyczaj świadomi, że mają w organizacji pracownika o określonych potrzebach wzrokowych czy słuchowych i uwzględniają to czasem w komunikacji, jednak prawdziwie integracyjna organizacja bierze takie czynniki pod uwagę we wszystkich aspektach swojego funkcjonowania.
Dzisiaj chcemy opowiedzieć Ci o kilku prostych i całkowicie bezpłatnych rzeczach, które sprawią Twoja komunikacja będzie bardziej przyjazna i dostępna dla wszystkich pracowników!
Zajmuje to kilka sekund, a może mieć ogromne znaczenie dla doświadczenia pracownika. Kiedy opisujesz co się dzieje na zdjęciu np. „Pracownicy działu sprzedaży świętują rekordowy miesiąc” - znacznie ułatwiasz korzystanie z czytników ekranu.
Może o tym nie myślisz, ale napisy pomagają nie tylko osobom niedosłyszącym. Często ludzie oglądają filmy, w których niemożliwe jest odtwarzanie dźwięku, a zdarza się też, że przestrzeń, gdzie oglądamy wymusza na nas wyłączenie audio. Facebook napisał ostatnio, że 85% ich filmów jest odtwarzanych bez dźwięku. Napisy mogą zatem kompletnie zmienić jakość Twojej komunikacji video i warto o tym pomyśleć.
W przypadku treści generowanych przez użytkowników dostępne są bezpłatne aplikacje, które dodają napisy.
Platformy współpracy mogą być świetnym sposobem na włączenie się, szczególnie dla współpracowników z wadami słuchu. Jeśli masz taką platformę, rozważ przejrzenie strategii dotyczącej treści i kanałów, aby upewnić się, że wszystkie kluczowe informacje są tam zamieszczane i łatwo dostępne. Przykładem takiej platformy jest Yammer.
Zasada działania tej usługi opiera się na sieciach, które są przestrzenią przeznaczoną dla danej organizacji. W ramach danej sieci mogą być tworzone grupy, które mają na celu podział komunikacji na określoną tematykę związaną np. z działami lub zespołami w organizacji. Grupy mogą być widoczne dla wszystkich pracowników organizacji lub ukryte, wtedy są widoczne wyłącznie dla zaproszonych osób.
Jeśli komunikujesz się za pomocą sieci społecznościowych - na pewno używasz hashtagów. Nie wiemy czy zdawałeś sobie w ogóle sprawę z faktu, że używanie dużej litery na początku każdego słowa znacznie ułatwia czytnikom ekranu czytanie.
Jeśli pracujesz z pracownikami, którzy mają problemy ze słuchem, zastanów się nad innymi sposobami włączania ich do rozmów. Dokumenty Google świetnie się do tego nadają, ponieważ możesz rozmawiać w czasie rzeczywistym. Oczywiście sprawdzą się w tym przypadku także wszelkiego rodzaju komunikatory i czaty jednak te zwyczajowo - używane są raczej do krótkich rozmów.
To proste i darmowe narzędzie, które doskonale sprawdza się zarówno w przypadku osób niedosłyszących, jak też niedowidzących. Możesz rozmawiać przez video i jednocześnie pisać na czacie.
Pisaliśmy o tym ostatnio - komunikacja staje się lepsza, bardziej angażująca i przede wszystkim zrozumiała - kiedy opowiada jakąś historię. Jeśli w Twojej organizacji jest ktoś, kto musi pracować w inny sposób - może chciałby podzielić się swoją historią, aby rozpocząć dyskusję i zwiększyć świadomość. To z pewnością pomoże współpracownikom dowiedzieć się, jak mogą się nawzajem wspierać, ale może również zainspirować innych do mówienia o sprawach, które ich dotyczą.
Skuteczna komunikacja wewnętrzna musi być czytelna i dostępna dla wszystkich pracowników. Tylko w taki sposób pozwalasz się włączyć i zaangażować wszystkim. Jeśli interesuje Cię temat efektywnej komunikacji oraz #inclusion w organizacji - zarejestruj się na naszą konferencję online - już 8-9 października. Omówimy tam wiele ciekawych i przede wszystkim praktycznych aspektów komunikacji. Być może zainspirujesz się tym - jak komunikują się najlepsi.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: