Komunikacja z pracownikami zdalnymi – jakie informacje, jakimi kanałami?

Komunikacja z pracownikami zdalnymi
– jakie informacje, jakimi kanałami?

Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

Poniżej przedstawiamy listę najczęściej wykorzystywanych w komunikacji zdalnej kanałów z listą komunikatów, które są wymieniane. Wykorzystanie danego kanału do typu i celu komunikatu, pozwoli zminimalizować szumy komunikacyjne, będące główną przyczyną braku zaangażowania po stronie pracowników zdalnych.

E-mail

  • Podsumowanie spotkań, rozmów.
  • Opracowywanie prostych planów.
  • Aktualizacja statusów i planów.
  • Informacje o sukcesach, nagrodach, i przy tej okazji docenianie pracowników na forum.
  • Komunikaty organizacyjne.
  • Dokumenty, dane, prezentacje i wszelkie inne informacje, które później mogą być zapisywane, drukowane i wielokrotnie wykorzystywane przez pracownika kiedy tego

Rozmowa telefoniczna:

  • Powitanie się, wymienienie grzeczności i ustalenie priorytetów krótkoterminowych (raz na dzień, maksymalnie tydzień).
  • Tematy wymagające szybkiego działania, z krótkimi terminami realizacji.
  • Złe wiadomości, sytuacje kryzysowe.
  • Tematy poufne, wrażliwe.
  • Negatywny feedback.
  • Odpowiedź na różnego rodzaju zarzuty.
  • Sesje coachingowe.

Webcast

  • Informacja o strategii i celach firmowych.
  • Cykliczne podsumowane realizacji celów.
  • Rozpoczęcie, zakończenie projektów ogólnofirmowych.

Komunikatory

  • Potwierdzenie czy pracownik otrzymał informacje.
  • Zwrócenie uwagi na kluczowe tematy, wiadomości, maile.
  • Ustalanie spotkań, zmiana terminów, etc.
  • Utrzymanie kontaktu w ciągu dnia, wymiana bieżących kwestii.
  • Udzielanie szybkich wskazówek, wsparcie w realizacji bieżących tematów.

Spotkania bezpośrednie (1 na 1, zespołowe)

  • Okresowa ocena pracy.
  • Zmiany warunków zatrudnienia.
  • Imprezy okolicznościowe (święta, etc).
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
  • Integracja zespołu.

Najnowsze artykuły z tej kategorii

#prasówka IComms 16.09.2019

#prasówka IComms 16.09.2019 Zatrzymać czy pozwolić odejść? HBRP.PL Autor: Dacia J. Faison Roe, Dyrektor ds. rozwoju personelu w SYPartners Co zrobić kiedy najlepszy pracownik w zespole podejmuje decyzję o odejściu z organizacji? Zatrzymywać za wszelką

#prasówka IComms 02.09.2019

#prasówka IComms 02.09.2019   Dlaczego informacja zwrotna rzadko spełnia swoje zadanie? hbrp.pl Autor: Marcus Buckingham - założyciel firmy TMBC, która opracowuje technologie i programy oparte na mocnych stronach, Ashley Goodall - dyrektor działu rozwoju zawodowego