komunikacja korporacyjna, komunikacja liderska, praca zdalna
6 listopada 2017
2 min czytania
Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi
Komunikacja z pracownikami zdalnymi to prawdziwe wyzwanie dla menadżerów. Zarządzanie taki zespołem wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.
Poniżej przedstawiamy listę najczęściej wykorzystywanych w komunikacji zdalnej kanałów z listą komunikatów, które są wymieniane. Wykorzystanie danego kanału do typu i celu komunikatu, pozwoli zminimalizować szumy komunikacyjne, będące główną przyczyną braku zaangażowania po stronie pracowników zdalnych.
E-mail
- Podsumowanie spotkań, rozmów.
- Opracowywanie prostych planów.
- Aktualizacja statusów i planów.
- Informacje o sukcesach, nagrodach, i przy tej okazji docenianie pracowników na forum.
- Komunikaty organizacyjne.
- Dokumenty, dane, prezentacje i wszelkie inne informacje, które później mogą być zapisywane, drukowane i wielokrotnie wykorzystywane przez pracownika kiedy tego
Rozmowa telefoniczna
- Powitanie się, wymienienie grzeczności i ustalenie priorytetów krótkoterminowych (raz na dzień, maksymalnie tydzień).
- Tematy wymagające szybkiego działania, z krótkimi terminami realizacji.
- Złe wiadomości, sytuacje kryzysowe.
- Tematy poufne, wrażliwe.
- Negatywny feedback.
- Odpowiedź na różnego rodzaju zarzuty.
- Sesje coachingowe.
Webcast
- Informacja o strategii i celach firmowych.
- Cykliczne podsumowane realizacji celów.
- Rozpoczęcie, zakończenie projektów ogólnofirmowych.
Komunikatory
- Potwierdzenie czy pracownik otrzymał informacje.
- Zwrócenie uwagi na kluczowe tematy, wiadomości, maile.
- Ustalanie spotkań, zmiana terminów, etc.
- Utrzymanie kontaktu w ciągu dnia, wymiana bieżących kwestii.
- Udzielanie szybkich wskazówek, wsparcie w realizacji bieżących tematów.
Spotkania bezpośrednie (1 na 1, zespołowe)
- Okresowa ocena pracy.
- Zmiany warunków zatrudnienia.
- Imprezy okolicznościowe (święta, etc).
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Integracja zespołu.