komunikacja korporacyjna, komunikacja liderska, praca zdalna
6 listopada 2017 2 min czytania

Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi

Komunikacja z pracownikami zdalnymi to prawdziwe wyzwanie dla menadżerów. Zarządzanie taki zespołem wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

Poniżej przedstawiamy listę najczęściej wykorzystywanych w komunikacji zdalnej kanałów z listą komunikatów, które są wymieniane. Wykorzystanie danego kanału do typu i celu komunikatu, pozwoli zminimalizować szumy komunikacyjne, będące główną przyczyną braku zaangażowania po stronie pracowników zdalnych.

E-mail

  • Podsumowanie spotkań, rozmów.
  • Opracowywanie prostych planów.
  • Aktualizacja statusów i planów.
  • Informacje o sukcesach, nagrodach, i przy tej okazji docenianie pracowników na forum.
  • Komunikaty organizacyjne.
  • Dokumenty, dane, prezentacje i wszelkie inne informacje, które później mogą być zapisywane, drukowane i wielokrotnie wykorzystywane przez pracownika kiedy tego

Rozmowa telefoniczna

  • Powitanie się, wymienienie grzeczności i ustalenie priorytetów krótkoterminowych (raz na dzień, maksymalnie tydzień).
  • Tematy wymagające szybkiego działania, z krótkimi terminami realizacji.
  • Złe wiadomości, sytuacje kryzysowe.
  • Tematy poufne, wrażliwe.
  • Negatywny feedback.
  • Odpowiedź na różnego rodzaju zarzuty.
  • Sesje coachingowe.

Webcast

  • Informacja o strategii i celach firmowych.
  • Cykliczne podsumowane realizacji celów.
  • Rozpoczęcie, zakończenie projektów ogólnofirmowych.

Komunikatory

  • Potwierdzenie czy pracownik otrzymał informacje.
  • Zwrócenie uwagi na kluczowe tematy, wiadomości, maile.
  • Ustalanie spotkań, zmiana terminów, etc.
  • Utrzymanie kontaktu w ciągu dnia, wymiana bieżących kwestii.
  • Udzielanie szybkich wskazówek, wsparcie w realizacji bieżących tematów.

Spotkania bezpośrednie (1 na 1, zespołowe)

  • Okresowa ocena pracy.
  • Zmiany warunków zatrudnienia.
  • Imprezy okolicznościowe (święta, etc).
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
  • Integracja zespołu.

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

Konferencja

Konferencja iComms

Konferencja iComms to:

  • kilkanaście case’ów przygotowanych przez komunikatorów wewnętrznych różnych firm,
  • panele z prelegentami,
  • sesje tematyczne, czyli okazja do rozmowy i wymiany doświadczeń,
  • praktyczne warsztaty.

Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!

 

2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 100 uczestników
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 27-28 lutego 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy