Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Jako specjalista do spraw komunikacji wewnętrznej powinieneś się na takie sytuacje przygotować. Podczas gdy dział PR zajmie się mediami społecznościowymi i kontaktami z prasą podczas kryzysu - Ty musisz wdrożyć plan komunikacji dla jednej z najważniejszych grup odbiorców - pracowników!
Kryzys sprawia, że pracownicy czują się zdezorientowani, a dodatkowo martwią się negatywnymi skutkami sytuacji dla ich pracy. Czujemy to bardzo dosadnie teraz - kiedy gospodarka na całym świecie odczuwa dotkliwie pandemię koronawirusa. Pracownicy zadają mnóstwo pytań, są wystraszeni i odizolowani w swoich domach. To właśnie do działu komunikacji wewnętrznej należy przeprowadzenie ich przez ten kryzys i sprawienie, by - na tyle na ile to możliwe - zachować ciągłość pracy i zaangażowania.
W większości przypadków, kiedy firmy stają w obliczu kryzysu - ma to związek z sytuacjami natury naturalnej, technologicznej, finansowej czy organizacyjnej.
Koronawirus jest inny. Jest globalny.
To kryzys zdrowia publicznego, który ma szerokie konsekwencje dla zdrowia, życia prywatnego, globalnego bezrobocia, systemów opieki zdrowotnej, globalnych łańcuchów dostaw, technologii i stosunków międzynarodowych.
Co więcej - pandemia pojawiła się nieoczekiwanie i rozprzestrzenia się w bardzo szybkim tempie.
Rządy wprowadzają obecnie plany awaryjne mające na celu wyjście z kryzysu. Organizacje nie mają innego wyboru jak przemyśleć i przedefiniować swoje wewnętrzne procesy, zasady organizacji pracy, wytyczne dotyczące podróży i plany komunikacji na 2020 rok.
* Sytuacja na świecie
* Bieżąca sytuacja pracowników – model Tajwański
* Bieżąca sytuacja firmy, branży
* Priorytety na najbliższe tygodnie
* Zasady bezpieczeństwa
* Organizacja pracy
* Aspekty prawne
* Wsparcie dla pracowników
* Zaangażowanie społeczne firmy
W codziennych statusach z pracownikami powinieneś zatem pamiętać o bieżących informacjach o zachorowaniach z kraju, liczbie pracowników objętych kwarantanną, chorych czy powiązanych z chorymi (zidentyfikowanych przez firmę). Ważne, by pamiętać o pozytywnych aspektach czyli liczbie osób które wyzdrowiały a także podziękowaniach dla osób, które poddały się kwarantannie i pracują zdalnie mimo utrudnionych warunków.
Tutaj polecamy Wam ciekawy artykuł: https://wyborcza.pl/7,75399,25781786,z-koronawirusem-najlepiej-radzi-sobie-tajwan-lekcja-dla-polski.html?disableRedirects=true
Dla przykładu możesz zapoznać się z poniższymi przykładami DOBRYCH komunikatów.
Nie zapomnij także o odpowiedniej komunikacji - kiedy kryzys będzie się zbliżał ku końcowi. Zakomunikuj to odpowiednio, podsumuj działania i podziękuj za współpracę oraz zrozumienie.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: