Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Networking, czyli budowanie sieci kontaktów biznesowych - to słowo, które w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne. Budujemy swoje siatki kontaktów poprzez portale, branżowe „mixery” czy spotkania networkingowe, na które idziemy z kieszenią pełną wizytówek i poznajemy dziesiątki osób, wymieniając się danymi kontaktowymi.
Jednak - podczas gdy wiele osób uważa, ze w networkingu chodzi właśnie o spotkania z nieznajomymi na tego typu spotkaniach - badania pokazują, że znacznie więcej wartości tworzymy koncentrując się na łączeniu ze sobą znajomych.
Kluczową kwestią jest tutaj umiejętność tzw. „wprowadzenia”, czyli przedstawienia nowych osób tak, aby to wprowadzenie budowało rzeczywistą wartość. Jeśli chcecie nauczyć się jak to robić - mamy dla Was dzisiaj dwie złote zasady, które tworzą podstawę efektywnego networkingu.
Nawet jeśli do tej pory wydawało Ci się inaczej - za każdym razem kiedy przedstawiasz sobie dwie osoby - polecasz je sobie nawzajem. Podświadomie tak właśnie działa ludzki mózg. Przedstawienie jest tożsame ze stwierdzeniem, że ta nowa osoba będzie cennym nowym kontaktem. Dlatego zanim zaczniesz przedstawiać ludzi - upewnij się, że tak właśnie jest. Podobnie - jeśli istnieją różnice między statusem czy pozycją biznesową dwojga ludzi - upewnij się, że przedstawiając ich sobie nie stracisz na wiarygodności i nie rób tego jeśli nie masz absolutnej pewności, że znajomość będzie dla obydwu stron korzystna.
Czy pojawiłbyś się niezapowiedziany pod drzwiami czyjegoś domu z nieznajomym i zapytał „Hej - chciałbym Ci przedstawić Pana Y.” ? Zapewne nie - byłaby to bowiem sytuacja nie tylko dziwna ale przede wszystkim niegrzeczna. Podobnie jest z przedstawianiem, czy udostępnianiem danych kontaktowych znajomych. Jeśli chcesz skontaktować ze sobą dwie osoby - najpierw się z nimi skonsultuj i upewnij, że obie strony uznają kontakt za wartościowy. Jeśli potwierdzisz chęci nawiązania kontaktu - będzie Ci zdecydowanie łatwiej przedstawić sobie tych ludzi.
Powyższe dwie zasady nie są oczywiście jedynymi, których warto przestrzegać budując sieci kontaktów. Jednak mówią one o najczęściej popełnianych błędach i jeśli tylko zaczniesz się do nich stosować - możesz stworzyć ogromną wartość dla siebie oraz innych.
Dla fanów video - załączamy dla Was materiał Davida Burkus’a, na podstawie którego powstał ten artykuł.
https://www.youtube.com/watch?v=YW3gC1E77-Q&feature=youtu.be
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: