Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Okazuje się jednak, że te narzędzia mogą być bardzo przydatne także w komunikacji wewnętrznej. Jak? Poniżej przedstawiamy 7 sposobów, które zdecydowanie mogą ułatwić życie każdemu specjaliście ds. komunikacji!
Żaden pracownik nie przepada za wypełnianiem kolejnych ankiet czy profili umiejętności. Szczególnie, kiedy zadajemy pytania otwarte, na które ludziom nie chce się odpowiadać. Na szczęście, mając podstawowe informacje o pracownikach, możemy użyć sztucznej inteligencji do przewidywania umiejętności i wiedzy. W rezultacie będziemy w stanie zadawać zamknięte i dokładniejsze pytania.
To przełoży się także na podniesienie employee experience - dzięki temu, że do analizy trafi dobrej jakości informacja zwrotna od pracowników - będziemy w stanie lepiej kształtować ich doświadczenia.
Obecne metody łączenia pracowników za pomocą grup i społeczności, zależą w dużej mierze od tego czy pracownicy znajdą odpowiednie grupy i czy te grupy będą wystarczająco aktywne, by utrzymać ich uwagę. Dzięki sztucznej inteligencji możemy „zaprojektować przypadkowość” interakcji - między właściwymi pracownikami we właściwym czasie. Wszystko to dzięki dopasowanym algorytmom, które sprawiają, że rozmowy rzeczywiście zaczynają rozwiązywać problemy biznesowe - a to przekłada się na zmniejszenie kosztów zarządzania społecznością, związanych z moderacją oraz promocją grup oraz treści.
Korzystanie z sieci społecznościowych i forów daje pracownikom nie tylko możliwość współpracy nad biznesowymi problemami, ale też pozwala na udostępnianie zdjęć np. swoich kotów. To może powodować problemy z zachęcaniem starszych liderów do korzystania i wspierania narzędzi społecznościowych. Platformy oparte na sztucznej inteligencji mają dodatkową funkcjonalność, która pozwala koncentrować się na zadaniach i wynikach. Narzędzia takie jak NLP czy analiza nastrojów mogą także wpłynąć to to, by udostępniane treści były związane z pracą.
Sieci społecznościowe umożliwiają pracownikom w zasadzie nieograniczone kontakty, a organizacje coraz częściej polegają na raportowaniu statystyk zaangażowania. Zakłada się, że skoro pracownicy używają danej platformy - jest ona przydatna. Jednak możliwość polubienia, udostępnienia czy komentowania niekoniecznie wiąże się z ewentualnymi korzyściami biznesowymi (tu wracamy do wspomnianych wyżej zdjęć kotów). Dzięki sztucznej inteligencji - połączenia między pracownikami są mocniej powiązane z problemami biznesowymi, a NLP i analiza nastrojów mogą dostarczać raporty o tym: co, komu i dlaczego - jest udostępniane.
Pracownicy młodego pokolenia są przyzwyczajeni do usług „on demand” w życiu osobistym i nie rezygnują z tych oczekiwań w biurze. Oznacza to, że uzyskanie ich zadowolenia z komunikacji wewnętrznej może się okazać trudniejsze. Dzięki sztucznej inteligencji - algorytmy uczenia maszynowego mogą dostarczać odpowiednie treści odpowiednim osobom we właściwym czasie, analizując przy tym ich aktywność i przewidując co najbardziej ich zaangażuje.
Do tego jeszcze chatboty, które zapewniają szybkie i dokładne odpowiedzi – przydatne szczególnie w przypadku młodszych pracowników – wychowanych w technologicznie zaawansowanym świecie. Tacy pracownicy oczekują natychmiastowych odpowiedzi na pytania takie jak wniosek o urlop, świadczenia pracownicze czy harmonogramy szkoleń.
Coroczna ankieta dotycząca zaangażowania pracowników wiąże się zazwyczaj z oczekiwaniem zmian. Dzięki sztucznej inteligencji możemy korzystać z analizy nastrojów, aby śledzić zaangażowanie pracowników w czasie rzeczywistym na bardziej szczegółowym poziomie. Umożliwia to znacznie dokładniejszy pomiar wpływu komunikacji i z czasem pozwala przewidywać zaangażowanie pracowników na podstawie analizy trendów.
Ponadto – wykorzystanie np. chatbotów w komunikacji wewnętrznej – łagodzi presję, jaką odczuwają ludzie gdy są proszeni o opinię. Usunięcie interakcji międzyludzkich zapewnia często wygodę i zdolność do bycia bardziej uczciwym w odpowiedziach na pytania. To z kolei przekłada się na możliwość skutecznej rekacji na wewnętrzne informacje zwrotne.
Doświadczony specjalista do spraw komunikacji wewnętrznej wie, jaki może być wpływa konkretnej zmiany czy ogłoszenia na zaangażowanie pracowników czy kulturę organizacji. Ale co jeśli jesteś nowy w firmie lub nie masz doświadczenia w komunikacji? Tu wkracza sztuczna inteligencja, która dzięki analizom predykcyjnym pozwala przewidywać wpływ na employee engagement na podstawie analizy trendów. MAmy więc zgadywanie …. oparte na dowodach!
Powyższe przykłady to oczywiście tylko kilka sposobów, w jakie AI może poprawić komunikację wewnętrzną. Na co dzień się nad tym nie zastanawiamy, ale w przypadku firm prowadzących działalność w różnych krajach – na szeroką skalę wykorzystuje się programy tłumaczące AI – takie jak np. Google Translate, który obsługuje ponad 100 języków i dziennie tłumaczy 100 miliardów słów. Pozwala to zmniejszyć bariery językowe, zwiększając przy tym efektywność globalnej komunikacji i funkcjonalność biznesową.
Sztuczna inteligencja ma wyraźną i kluczową rolę do odegrania w ewolucji komunikacji. Wykorzystanie technologii pozwala coraz częściej przejść na wyższy poziom interakcji, co przekłada się na bardziej wydajne zespoły, które komunikują się między sobą w sposób ciągły i natychmiastowy.
Ciekawi jesteśmy czy w Waszych organizacjach wykorzystuje się rozwiązania sztucznej inteligencji.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: