Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Większość organizacji w dzisiejszych czasach chętnie wykorzystuje moc kanałów social media. Gwarantują one zasięgi, generują polubienia i skutecznie przekierowują ruch do firmowej witryny. Jednak rzadko kiedy chodzi nam przecież o cyferki oraz konwersje. Obecność w social mediach ma wspomagać komunikację - nie tylko tę marketingową, ale także w dużej mierze - wewnętrzną.
Publikowanie zbyt wielu treści może być irytujące ale nie możemy też sprawić by nasi obserwujący o nas zapomnieli. Dla większości kanałów takich jak Linkedin czy Facebook przyjęło się publikować około 3 postów tygodniowo. Wyjątkiem jest Twitter, który ma nieco inny charakter i spokojnie można się tutaj pokusić o 2-3 posty dziennie oraz Instagram – gdzie codzienny post nie zaszkodzi – pod warunkiem, że będzie wizualnie atrakcyjny dla odbiorcy.
Treści powinny być świeże i nie mogą powodować zmęczenia marką.
Mówienie o sobie mediach społecznościowych jest jak najbardziej ok ale musimy pamiętać by zachować równowagę. Przyjmuje się, że na każdy jeden post promujący bezpośrednio markę powinny przypadać dwa ogólne – opowiadające o branży, skierowane do pracowników, mówiące o organizacjach, które wspieramy czy po prostu inne, lekkie posty. Zasada nadrzędna: Prowadź taki profil – jakim sam byłbyś zainteresowany.
Jeśli nie mamy pewności co zainteresuje odbiorców – najlepiej poradzić się pracowników. Traktujmy ich jako kluczowych klientów naszych działań contentowych a ponadto zapewnimy sobie nie tylko wzrost zaangażowania ale też zyskamy pewność, że publikowane treści przyciągną więcej ludzi takich jak oni.
BONUS: Zachęcając pracowników do uczestniczenia w działaniach SM - nie tylko podnosimy konwersję ale też budujemy zaangażowanie, które przekłada się na pracę całej organizacji!
Publikowanie treści, które odbiorcy chcą czytać, polubić lub podzielić się nimi dalej to tylko jeden element układanki. Równie ważnym aspektem social mediowych działań jest wejście w dialog z użytkownikami.
WSKAZÓWKA: Czytamy komentarze i reagujemy na nie a jeśli przytrafi się pytanie, na które możemy odpowiedzieć publicznie – zawsze warto skorzystać z bezpośredniej wiadomości prywatnej. Obecność na portalach społecznościowych to prowadzenie dyskusji, a nie tylko prezentacja. To dwustronny proces komunikacji, w który obydwie strony powinny być zaangażowane.
Łączenie profesjonalnych treści i niestandardowych obrazów z migawkami z życia Twojej organizacji to idealny przepis na fajny fanpage. Pokazywanie życia firmy: pracowników, którzy przyprowadzili do biura psa, zespołu, który wygrał wewnętrzny konkurs sprzedażowy - to wszystko sprawi, że nasza komunikacja będzie prawdziwa i "uczłowieczona". Potencjalni kandydaci do pracy chcą zobaczyć jak wygląda typowy dzień w firmie oraz jaka jest jej kultura organizacyjna. Z kolei pracownicy - chcą czuć się częścią organizacji i działania w social mediach bardzo często budują takie poczucie przynależności i pozwalają im się identyfikować z marką.
Jeśli dobrze poprowadzimy ten dialog - możemy nie tylko zyskać marketingowo. Wzrosną także poziomy zaangażowania pracowników i zyska na tym nasza kultura organizacyjna.
Oczywiście nie ma konieczności by pojawiać się na wszystkich dostępnych portalach, których jest na rynku ogrom. Ważne by umieć określić kluczowe obszary dopasowane do naszej działalności i dobrać odpowiednie kanały social media. To o czym na pewno powinniśmy pamiętać - bez względu na to ile oraz jakie portale i metody komunikacji wybierzemy - to spójność, wszystkiego co publikujemy.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: