komunikacja firmowa, komunikacja w firmie, komunikacja w zespole, Podcast
20 czerwca 2025 2 min czytania

Budowanie społeczności w firmie - case z Rossmann Polska - podcast

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka podcastu iComms! Tym razem Ada Borucka miała przyjemność gościć Tomka Cieślaka z Rossmann Polska, aby porozmawiać o fascynującym procesie budowania społeczności wewnątrz firmy

Jeśli zastanawiacie się, jak w dużej, sieciowej organizacji, z pracownikami o różnym profilu i rozproszonymi po całym kraju, stworzyć silne poczucie wspólnoty i zaangażowania, ten odcinek jest dla Was obowiązkowy!

W trakcie tej niezwykle inspirującej rozmowy dowiecie się, jak Rossmann, mierząc się początkowo z wysoką rotacją pracowników i brakiem identyfikacji z firmą poza lokalnym sklepem, podjął kroki, które nie tylko zahamowały ten trend, ale przede wszystkim zbudowały prawdziwą społeczność. Tomek dzieli się unikalnym doświadczeniem Rossmanna, które pokazuje, że budowanie społeczności to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście i autentyczność w relacjach z pracownikami.

Posłuchajcie, jak u podstaw budowania tej społeczności legły proste, ale niezwykle skuteczne metody, takie jak cykl dużych spotkań z pracownikami drogerii organizowanych w kinach po godzinach pracy. Dowiecie się, jak te spotkania, które skupiały się na wartościach, emocjach i poczuciu bycia częścią jednego teamu, a nie na sztywnych celach biznesowych, zmieniły nastawienie pracowników i znacząco wpłynęły na ich zaangażowanie. Co ciekawe, frekwencja na tych spotkaniach rosła z edycji na edycję, osiągając imponujący poziom 98% pracowników drogerii.

Chcesz więcej? Skorzystaj z naszego szkolenia - Efektywna komunikacja wewnętrzna!

W podcaście usłyszycie również o:

  • Przejęciu i transformacji narzędzia Workplace od Meta z platformy do rozwoju kompetencji sprzedażowych w centralne narzędzie do budowania społeczności w całej organizacji.
  • Tym, jak Rossmann nie zarządza społecznościami, ale daje narzędzie i wspiera ich naturalny rozwój, pozwalając pracownikom na tworzenie własnych grup zainteresowań i wymianę praktyk.
  • Niesamowitej inicjatywie oddolnej pracowników, którzy sami tworzą świąteczne filmy i piosenki o Rossmannie, co świadczy o silnym poczuciu przynależności i identyfikacji z firmą.
  • Strukturalnym podejściu do komunikacji, gdzie część zespołu zajmuje się bieżącymi zadaniami operacyjnymi, a część aktywnie obserwuje i wspiera rozwój społeczności.
  • Roli wewnętrznych ambasadorów, którzy naturalnie angażują się w komunikację i budowanie społeczności w swoich lokalizacjach i pionach.
  • Dalszych planach rozwoju społeczności, skupiających się na wzmocnieniu feedbacku i kultury dialogu w całej organizacji.

Tomek podkreśla, że kluczem do sukcesu było szczere podejście do pracowników i przekonanie zarządu do wyruszenia "w teren" na spotkania z zespołem. Dowiecie się, że pieniądze są motywatorem krótkotrwałym, a prawdziwe zaangażowanie buduje się poprzez emocje, poczucie przynależności i akceptacji.

Ten odcinek to prawdziwa kopalnia wiedzy dla każdego, kto zajmuje się komunikacją wewnętrzną i budowaniem zaangażowania pracowników. Nie przegapcie tej fascynującej rozmowy, która pokazuje, że zbudowanie silnej społeczności w firmie jest nie tylko możliwe, ale przynosi realne korzyści!
Zapraszamy do obejrzenia pełnego nagrania na naszym kanale YouTube! Zobaczycie Tomka i Adę podczas tej inspirującej rozmowy. Kliknijcie, posłuchajcie i dajcie nam znać w komentarzach, co najbardziej Was zainspirowało! Nie zapomnijcie polubić, udostępnić i zasubskrybować nasz kanał, aby nie przegapić kolejnych wartościowych rozmów o komunikacji wewnętrznej!

Zapoznaj się z podcastem tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=5578I0K3Jr4&t=1s

 

Chcesz podzielić się swoim casem albo wystąpić na konferencji, to serdecznie Cię zapraszamy. Skontaktuj się z nami na kontakt@icomms.pl

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Śniadanie z komunikacją wewnętrzną

Zapraszamy na sesje wymiany wiedzy i pomysłów dla praktyków komunikacji wewnętrznej!

  • 2h praktyczne spotkania w godz. 9:00 – 11:00,
  • spotkania prowadzone w formacie sesji wymiany wiedzy,
  • okazja do burzy mózgów, przedyskutowania różnych pomysłów w gronie praktyków,
  • przestrzeń na nieformalny networking i wymianę kontaktów.

 

Grupa szkoleniowa: 40 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Angażowanie, wspieranie i wzmacnianie roli liderów w komunikacji wewnętrznej

Warszawa, 18 września 2025
  • definiowanie roli komunikacyjnej liderów,
  • tworzenie planów komunikacji liderskiej,
  • wspieranie liderów w działaniach komunikacyjnych,
  • wdrażanie nowych formatów (newslettery, videoblogi,  podcasty),
  • przygotowanie liderów do komunikacji zmian,
  • raportowanie i optymalizacja efektywności działań komunikacyjnych liderów.
2190 pln
1 dzień szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 10 osób
szczegóły wkrótce
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 9-10 października 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy