Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
W związku ze stanem epidemii spowodowanej koronawirusem, PIP zalecił, by środki bezpieczeństwa, ograniczenia i środki prewencyjne zostały utrzymane, co ma ograniczyć rozprzestrzenianie się choroby COVID-19.
Dla pracodawców wiąże się to przede wszystkim z uwzględnieniem w planach BHP wszystkich nowych zagrożeń spowodowanych epidemią.
Państwowa Inspekcja Pracy - za punkt wyjściowy uważa identyfikację zagrożeń fizycznych, biologicznych, chemicznych, a także psychospołecznych oraz prawidłowo przeprowadzoną ocenę ryzyka w środowisku pracy.
Co ważne - PIP zwraca uwagę, iż ze względu na lęk i frustrację, które budzi u większości grup zawodowych epidemia - bardzo istotny jest udział pracowników w trakcie weryfikacji oceny ryzyka.
Przede wszystkim - zmiany w polityce BHP trzeba pracownikom zakomunikować. Brak informacji lub ich niewłaściwe przekazanie z reguły stanowi źródło wielu problemów, a w organizacji takie sytuacje mogą doprowadzić do braku zaangażowania i demotywacji. Pamiętajmy zatem, aby pracownicy otrzymali jasne informacje na temat zagrożeń, zmian zachodzących w procedurach czy aktualizacji dokumentacji.
Ważne, abyśmy zapewnili jeden spójny kanał informacji o nowych wytycznych. Miejsce, gdzie znajdą się wszelkie komunikaty, dokumenty czy ogłoszenia, ale też miejsce - gdzie pracownicy będą mogli zadawać pytania. To bardzo ważne, by komunikacja nowych zasad nie była procesem jednostronnym!
Pamiętajcie, by z nowymi procedurami dotrzeć do WSZYSTKICH pracowników, szczególnie jeśli w Waszej organizacji pracują osoby zdalne, kontraktorzy czy usługodawcy. Fakt, że ktoś nie pojawia się w biurze regularnie - nie oznacza, że nie musi zapoznać się z obowiązującymi przepisami.
Epidemia koronawirusa dotknęła nas wszystkich, a izolacja społeczna i praca zdalna przez 100% czasu dla wielu pracowników stanowiła nie lada wyzwanie.
Dlatego nowe wytyczne PIP możecie połączyć z kampanią wewnętrzną, która nie tylko poinformuje ludzi o zmianach procedur, ale też stanie się swojego rodzaju wydarzeniem. W końcu nie często zdarza się, by biuro było zamknięte przez ponad miesiąc czasu. Możecie przygotować np. pakiety informacyjne, które przekażecie pracownikom razem z firmową maseczką oraz płynem dezynfekującym do rąk.
Musicie pamiętać, że zmiany, które będziecie komunikować są związane z tematem trudnym. Z pewnością pojawią się pytania czy oznaki niezadowolenia, które musza wybrzmieć i na które dział komunikacji zwyczajnie powinien być przygotowany. Pozwólcie pracownikom pytać, oceniać wprowadzone rozwiązania i zgłaszać swoje pomysły usprawnień. Dzięki temu zachowacie w swojej komunikację formę dialogu, a nie narzuconych z góry procedur.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: