Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Newsletter wyróżnia się na tle istniejących kanałów komunikacji - ułatwia czytanie ważnych wiadomości i zazwyczaj wizualnie wygląda lepiej niż zwyczajny email. Daje też możliwości osadzenia przydatnych funkcji biuletynu. Możesz do niego dodać ankietę, materiały graficzne i video oraz szereg innych elementów, które sprawią, że Twój newsletter będzie dla pracowników naprawdę atrakcyjny.
Co ciekawe z raportu Edelman „Trust and the Coronavirus” wynika, że w okresie pandemii koronawirusa 63% badanych oczekuje minimum raz dzienne otrzymywać za pośrednictwem komunikacji wewnętrznej w firmie aktualne informacje o sytuacji w związku z sytuacją (43% badanych chciałoby takie informacje otrzymywać raz dziennie, a 20% nawet kilka razy dziennie).
Zdrowie staje się dla pracowników ważniejsze niż biznes i jako organizacja - musimy na te potrzeby odpowiadać, a newsletter jest jednym z preferowanych kanałów!
TEMATYKA - w ujęciu makro:
TEMATYKA w ujęciu mikro:
Aby newsletter wewnętrzny spełniał swoją funkcję informacyjną na pewno powinien zawierać garść praktycznych wiadomości takich jak rekrutacje wewnętrzne, kalendarz wydarzeń czy benefity. Jednak kto chciałby czytać suche informacje? Aby zbudować zaangażowanie musisz wzbogacić swoje treści o tematy luźniejsze takie jak informacje o nowych benefitach, specjalne oferty czy konkursy dla pracowników. Nie bój się używać gifów czy wewnętrznych żartów oraz publikować opinii czy porad.
Aby takową funkcję spełniał musisz dać ludziom możliwość interakcji poprzez lajkowanie postów, możliwość ich komentowania czy wysyłania tzw. kudosów - czyli doceniania innych. Jeśli newsletter ma być ciekawy dla pracowników - daj im możliwość współtworzenia treści poprzez podpowiadanie tematów czy możliwość dołączenia do zespołu redakcyjnego.
Pamiętaj tez o transparentności, która zapewni jawna statystyka kliknięć pod każdym materiałem!
Oczywiście nie możesz zapominać o aspektach technicznych wewnętrznego newslettera. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego programu, który będzie optymalny pod kątem obsługi, kosztów i dostępności.
Kolejna istotną kwestią jest wybór odpowiedniego szablonu, który zależy między innymi od rodzaju treści, jakie chcesz wysyłać pracownikom. Pamiętaj, aby szablon był nie tylko atrakcyjny wizualnie ale też responsywny - co oznacza, że Twój biuletyn będzie się dobrze otwierał na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. To bardzo istotne w czasach, kiedy ludzie masowo korzystają ze smartfonów.
Jak wspomnieliśmy wyżej - newsletter to nie tylko informacje. To nawiązanie dialogu z pracownikami, nawiązanie z nimi relacji i zbudowanie więzi. Aby to osiągnąć musisz być kreatywny i starać się pisać o tym, o czym Twoi pracownicy naprawdę chcą czytać.
Pamiętaj także o tym, że newsletter jest narzędziem komunikacji i jego efektywność należy regularnie mierzyć. Pomiary dadzą Ci wiedzę o tym czego tak naprawdę oczekują pracownicy i pozwolą modyfikować Twoje treści tak, by komunikacja była naprawdę skuteczna.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej - zapraszamy do obejrzenia webinaru iComms na temat newsletterów wewnętrznych!
Szkolenie przeznaczone dla osób, które chcą wprowadzić bądź usprawnić/rozwinąć pomiary efektywności komunikacji w swojej organizacji. Uczestnicy_czki: