artykuł
17 maja 2019 2 min czytania

Dlaczego wakacyjna komunikacja wewnętrzna jest ważna?

 

Komunikacja wewnętrzna w organizacji powinna żyć - dokładnie tak jak żyje firma i jej pracownicy. Nie można pozwolić na to, by stała się statyczna.

Wakacje to doskonały moment na ocenę przyjętej strategii komunikacyjnej. Wielu pracowników wyjeżdża na wakacje, w niejednej branży okres czerwiec-sierpień to martwy pod kątem sprzedaży czas. Działy komunikacji wewnętrznej mają szansę odetchnąć, ale nie do końca. Jak się okazuje …… wakacje to także często sprawdzian dla skuteczności ich działań. Dlaczego?

PRACOWNICY PRACUJĄ PODCZAS URLOPÓW

Jak wskazuje badanie Forbesa - ponad połowa wszystkich pracowników zabiera ze sobą pracę na wakacje. Oczywiście - nie pracujemy wtedy na 100% ale jednak odbieramy maile i odpowiadamy na te ważniejsze. Jeśli firmowa komunikacja jest mobilna - ułatwiamy pracownikom dostęp do informacji nawet wtedy, kiedy akurat zwiedzają zabytki w Grecji.

WAKACJE TO DOBRY MOMENT NA PODNIESIENIE ZAANGAŻOWANIA

Lato daje nam szansę na większy luz i zabawę w komunikacji wewnętrznej. Organizacje często oferują pracownikom większą elastyczność, a to pozwala na zaoferowanie im dodatkowych aktywności, budujących team spirit i podnoszących employee engagement.

Fajnym pomysłem jest zaproponowanie zespołom stworzenie firmowej drużyny siatkówki czy koszykówki. Można też pomyśleć o wakacyjnych firmowych lunchach, podczas których pracownicy wymieniają się doświadczeniami i lepiej się poznają. Jeśli nie mamy budżetu na tego typu atrakcje - jest wiele letnich aktywności, które integrują zespoły bez dodatkowych kosztów.

PRACOWNICY ANALIZUJĄ SWOJĄ KARIERĘ

Wakacje dla dzieci są przerwą, odpoczynkiem przed przejściem do następnej klasy. Dla rodziców jak się okazuje - także jest to czas na zrewidowanie swojej pozycji w organizacji i zastanowienie nad dalszą karierą. Forbes wskazuje, że 70% pracowników w okresie wakacyjnym analizuje swoje opcje i możliwości zawodowe. Prężny dział komunikacji wewnętrznej może to wykorzystać oraz zapobiec ewentualnej rotacji, która dla każdej firmy jest kosztowna i nieefektywna. Ważne, by w okresie letnim nie pozwolić sobie na rozprężenie w budowaniu zaangażowania i odpowiedniej komunikacji. Zadowolony pracownik to ambasador naszej firmy, który nie będzie się rozglądał za alternatywnymi opcjami.

Wakacyjna komunikacja jest zatem niezmiernie ważna - mimo, iż często wydaje nam się inaczej. O ile możemy sobie w niej pozwolić na trochę letniego luzu - nie możemy poddawać się pokusie, by odpuścić działania komunikacyjne. Być może jest to dobry okres na sprawdzenie istniejących i wypróbowanie nowych kanałów komunikacji z pracownikami.

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

Konferencja

Konferencja iComms

Konferencja iComms to:

  • kilkanaście case’ów przygotowanych przez komunikatorów wewnętrznych różnych firm,
  • panele z prelegentami,
  • sesje tematyczne, czyli okazja do rozmowy i wymiany doświadczeń,
  • praktyczne warsztaty.

Zobacz, co działo się na zeszłorocznej edycji konferencji iComms 2023!

 

2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: 100 uczestników
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2990 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 27-28 lutego 2025
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

3890 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy