Najnowsze artykuły

#prasówka iComms 12.11.2019

#prasówka iComms 12.11.2019 Co zrobić, gdy nowe technologie rozpraszają uwagę pracowników? HRBR.PL Autor: Amy Blankson, konsultantka ds. przywództwa pozytywnego. Zasiada w Globalnej Radzie ds. Szczęścia ONZ, współzałożycielka organizacji Digital Wellness Collective W czasach kiedy technologia umożliwia

Narzędziownia iComms – odcinek 1 HappyOrNot

Narzędziownia iComms - odcinek 1 HappyOrNot Budowanie zaangażowania pracowników to jeden z kluczowych aspektów działania wielu działów komunikacji oraz Employer Brandingu. Wiadomo - zadowolony pracownik to sekretny klucz do sukcesu, silny fundament, na którym

#prasówka IComms 28.10.2019

#prasówka IComms 28.10.2019 Dlaczego pracownicy nie chcą dzielić się ze sobą wiedzą? HRBR.PL Autor: Katrina Hosszu, Bo Zhang, Amy Wei Tian, Marylène Gagné, Christine Soo, Khee Seng Benjamin Ho Każdej organizacji zależy na tym, by pracownicy współpracowali ze sobą nie

Dlaczego szczęście w pracy jest ważne?

Dlaczego szczęście w pracy jest ważne? Jeszcze do niedawna ludzie uważali, że w pracy nie trzeba być szczęśliwym aby odnosić sukcesy. Nikt nie mówił o tym, jakie to ważne, by dzielić ze współpracownikami wartości

#prasówka IComms 30.09.2019

#prasówka IComms 30.09.2019   Komunikacja musi przewodzić zmianie (tytuł oryginalny: Communicators must lead transformation efforts) RAGAN.COM Autor: Ted Kitterman, Ragan editor Raport z badania przeprowadzonego na ponad 200 specjalistach do spraw komunikacji wewnętrznej w organizacjach

Emotikony w komunikacji wewnętrznej

Emotikony w komunikacji wewnętrznej W 2015 roku Oxford Dictionary po raz pierwszy ogłosił słowem roku emotkę. Były to łzy radości, a sam wybór wywołał wśród językoznawców mieszane uczucia. Z jednej strony emotka nie jest

#prasówka IComms 16.09.2019

#prasówka IComms 16.09.2019 Zatrzymać czy pozwolić odejść? HBRP.PL Autor: Dacia J. Faison Roe, Dyrektor ds. rozwoju personelu w SYPartners Co zrobić kiedy najlepszy pracownik w zespole podejmuje decyzję o odejściu z organizacji? Zatrzymywać za wszelką

#prasówka IComms 02.09.2019

#prasówka IComms 02.09.2019   Dlaczego informacja zwrotna rzadko spełnia swoje zadanie? hbrp.pl Autor: Marcus Buckingham - założyciel firmy TMBC, która opracowuje technologie i programy oparte na mocnych stronach, Ashley Goodall - dyrektor działu rozwoju zawodowego

Jak przedstawiać ludzi? Dwie złote zasady networkingu.

Jak przedstawiać ludzi? Dwie złote zasady networkingu.     Networking, czyli budowanie sieci kontaktów biznesowych - to słowo, które w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne. Budujemy swoje siatki kontaktów poprzez portale, branżowe „mixery” czy

#prasówka IComms 19.08.2019

#prasówka IComms 19.08.2019 Fokus na komunikację hbrp.pl Autor: Jarosław Dominiak, Prezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Autor, na podstawie najnowszego rankingu prezesów spółek giełdowych pokazuje, że istnieje ogromna zależność między wysoką oceną danej spółki a tym -

5 wskazówek efektywnej komunikacji w Social Media

Większość organizacji w dzisiejszych czasach chętnie wykorzystuje moc kanałów social media. Gwarantują one zasięgi, generują polubienia i skutecznie przekierowują ruch do firmowej witryny. Jednak rzadko kiedy chodzi nam przecież o cyferki oraz konwersje. Obecność w

#prasówka IComms 06.08.2019

#prasówka IComms 06.08.2019   Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym, jeśli sami na nie cierpimy? hrbp.pl Autor: Rebecca Knight, niezależna dziennikarka z Bostonu i wykładowczyni w Wesleyan University. Bardzo ciekawy artykuł, dotykający tematyki, o której coraz więcej mówi

#inspiracje iComms

  #inspiracje iComms Do nowej #prasówki iComms zostało jeszcze parę dni a znaleźliśmy coś - co zdecydowanie powinniście zobaczyć. Firma Synergy Creative dzieli się swoim rankingiem najlepszych kampanii z zakresu komunikacji wewnętrznej. To jest

#prasówka IComms 22.07.2019

#prasówka IComms 22.07.2019     Czy email jest najlepszą opcją dla wewnętrznej komunikacji? (Tytuł oryginalny: Is email your best bet for internal messaging and collaboration?) Ragan.com Autor: Dan Frfies, technical product lead at Next Ventures Narzędzia

#prasówka IComms 08.07.2019

#prasówka IComms 08.07.2019 Na ile skutecznie działy HR wykorzystują dane? Harvard Business Review Polska Autor: homas H. Davenport - zasłużony profesor zarządzania i informatyki w Babson College i współzałożyciel International Institute for Analytics. Autor opisuje w jaki

Jak efektywnie mierzyć działania komunikacji wewnętrznej?

Jak efektywnie mierzyć działania komunikacji wewnętrznej?     Pomiary zaangażowania pracowników i skuteczności działań komunikacji wewnętrznej to bardzo ważny aspekt pracy każdego specjalisty. Jak pokazuje wspomniany przez nas ostatnio raport GATEHOUSE - nie wszystkie organizacje

Czy i jak mierzymy działania komunikacji wewnętrznej?

Czy i jak mierzymy działania komunikacji wewnętrznej? Ostatnio wpadł nam w ręce raport brytyjskiej firmy GATEHOUSE, który pokazuje ciekawy obraz działań komunikacji wewnętrznej. Raport zawiera mnóstwo statystyk, mówiących o tym jak działamy, w która

#prasówka iComms 24.06.2019

#prasówka iComms 24.06.2019   Skalowanie przywództwa Harvard Business Review Polska Autor: Claudio Feser - starszy partner w szwajcarskim biurze McKinsey & Company, ekspert w dziedzinie przywództwa,  Filip Szumowski - redaktor w HBRP Claudio Feser jest

Komunikacja wewnętrzna w nowoczesnej organizacji

Komunikacja wewnętrzna w nowoczesnej organizacji Każdy kto zajmuje się komunikacją wewnętrzną wie, że nie ma gotowej formuły skutecznej komunikacji. Możemy próbować najnowszych narzędzi czy najlepszych praktyk, ale nawet najbardziej doświadczony

#prasówka iComms 10.06.2019

#prasówka IComms 06.05.2019  WYWIAD VIDEO: Jak wybrać program szkoleniowy dla siebie i swoich pracowników Harvard Business Review PolskaAutor: dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute i redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”.Wywiad, w którym dr Witold Jankowski radzi menadżerom:jak

Czy każdy Trener jest Facylitatorem?

Czy każdy Trener jest facylitatorem? Coraz częściej firmy prowadzące szkolenia używają terminu „facylitator” w stosunku do swoich trenerów. Tymczasem warto sobie uświadomić, że osoba, która posiada wiedzę z danego zakresu i potrafi ją świetnie

#prasówka iComms 27 maja 2019

#prasówka IComms 06.05.2019RAPORT: Od menedżera do lideraHarvard Business Review PolskaAutor: Mateusz Żurawik, Redaktor "Harvard Business Review Polska".Bardzo ciekawy raport dotyczący przywództwa w organizacji i tego jakie cechy najbardziej pomagają osobom na stanowiskach menedżerskich - stać

Efektywna aplikacja do komunikacji wewnętrznej.

Efektywna aplikacja do komunikacji wewnętrznej Aplikacje mobilne cieszą się coraz większym uznaniem najbardziej wybrednych współczesnych firm. Są efektywne i wygodne, a ich funkcje zostały zaprojektowane tak, aby spełniać najważniejsze potrzeby organizacyjne. Dodatkową zaletą jest

Komunikacja wewnętrzna: przegląd prasy 06.05.2019

#prasówka iComms, 6 maja 2019r. Cztery powody, dla których dobrzy pracownicy tracą motywację Harvard Business Review Polska Autor: Richard E. Clark - Profesor psychologii i technologii na University of Southern California,  Bror Saxberg - Wiceprezes

#prasówka IComms 23.04.2019

#prasówka IComms 23.04.2019 Doskonalenie przywództwa: bonus czy priorytet? Harvard Business Review Polska Autor: Idalene F. Kesner, Profesor zarządzania strategicznego w School of Business Indiana University w Bloomington Bardzo ciekawy felieton opisujący case study Karen Barton, wiceprezes

Komunikacja wewnętrzna: przegląd prasy 08.04.2019

 #prasówka IComms 08.04.2019Employee Experience I wyzwania HR w 2019 rokuHarvard Business Review PolskaAutor: Marzena Budziszewska-Pettyn, Dyrektor personalny na Europę Środkowo-Wschodnią w De Lage Landen Leasing Polska S.A.Budowanie doświadczeń pracowników to zadanie trudne, tym bardziej że samo

Jak stworzyć efektywne digital workplace?

Jak stworzyć efektywne digital workplace? W ciągu ostatniej dekady pojęcie "miejsca pracy" zmieniło się diametralnie. Powiedzenie, iż praca to nie jest miejsce do którego chodzisz, ale coś co robisz - nabiera nowego znaczenia. Nowe

Employee experience a komunikacja wewnętrzna

Employee experience a komunikacja wewnętrzna Employee experience to trend, który zyskuje na popularności. W jego sukcesie skuteczna komunikacja wewnętrzna odgrywa główną rolę. Poniżej prezentujemy kilka podstawowych informacji o tym, czym employee experience jest i dlaczego

Jak angażować pracowników zdalnych?

Jak angażować pracowników zdalnych? O tym w jaki sposób komunikować się efektywnie z pracownikami zdalnymi pisaliśmy już TUTAJ. Dzisiaj jednak chcielibyśmy pójść o krok dalej i pokazać, ze skuteczna komunikacja może takich pracowników naprawdę angażować

  • podcast komunikacja

Skuteczna i angażująca komunikacja liderska (podcast)

Komunikacja liderska stanowi podstawę w budowaniu procesów komunikacji w firmie. W mniejszych firmach, dobra komunikacja kadry zarządzającej i menadżerów z zespołami często wystarczy, aby zapewnić skuteczny przepływ informacji...

Zasady komunikacji wewnętrznej w kryzysie

Odpowiedzialność za komunikację w kryzysie spoczywa na osobach odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, których zadaniem jest utrzymanie w tym czasie zaangażowania pracowników i minimalizacja czasu spędzanego na domysłach i spekulacjach odnośnie tego, co się dzieje.

  • Townhall

Town hall – 6 dobrych praktyk planowania i organizacji

Townhall to – najkrócej mówiąc – spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami. Stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi komunikacji wewnętrznej. By przyniósł zamierzony efekt, warto uwzględnić przy jego organizacji kilka podstawowych i łatwych do wcielenia w życie czynników.

  • kanały komunikacji

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 2

Komunikacja face-to-face to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania relacji i podnoszenia zaangażowania pracowników. Roadshowy, gale uznaniowe czy fora liderów to przykłady działań, które dobrze przeprowadzone realnie usprawnią przepływ informacji w firmie.

  • poprawa komunikacji w zespole

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 1

Z roku na rok rośnie liczba oraz możliwości jakie dają narzędzia wspierające komunikację i wymianę wiedzy on-line. Część firm próbuje nowe formy, testuje, coraz większy nacisk kładąc na kanały on-line. Ale komunikacja bezpośrednia wciąż ma swoją dominującą rolę, bo póki co, nic nie potrafi zastąpić kontaktu człowiek-człowiek, któremu niezmiennie towarzyszą emocje...

  • poprawa komunikacji w zespole

Trendy w komunikacji wewnętrznej vs trendy marketingowe na 2018 rok

Nowy rok w branży marketingowej, nieustannie badającej i analizującej potrzeby swoich odbiorców, obfituje w publikacje z serii trendy. Jednocześnie firmy, aby dowiedzieć się jakie są oczekiwania ich pracowników, sięgają głównie do audytów i badań prowadzonych przez działy HR czy PR, które że odbywają się raz na 5 lat...

  • komunikacja w pracy menadżera

Co sprawia, że menadżer staje się liderem…

Być liderem, nie menadżerem, kierownikiem, czy dyrektorem, a właśnie liderem, to wyzwanie dzisiejszych czasów. Jest ono o tyle trudne, że wcześniej wymienione funkcje każdy z nas może otrzymać z nadania, a z liderem jest zupełnie inaczej. Pytanie zatem, co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film pokazuje, co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…

  • jak poprawić komunikację wewnętrzną

Zasady przeprowadzania audytów komunikacji wewnętrznej.

Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących  potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.

  • Komunikacja z pracownikami zdalnymi – jakie informacje, jakimi kanałami?

Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

  • Jak mądrze komunikować się z pracownikami zdalnymi?

Pokonywanie barier w komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Z roku na rok rośnie liczba pracowników w Polsce, którzy wykonują swoją pracę w systemie home office. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Sedlak&Sedlak, w 2016 roku 4,6% polskich pracowników pracowało zdalnie, przy czym średnia dla Europy wynosi 4,7%. Najwięcej pracowników w Europie pracujących zdalnie to mieszkańcy Luksemburga (14%). Co istotne, jest to kraj o najwyższym poziomie wynagrodzeń w Europie oraz szczycący się bardzo wysokim poziomem produktywności.

Zapisz się na newsletter!

Subskrybuj