Blog2018-09-21T15:04:25+00:00

Najnowsze artykuły

  • podcast komunikacja

Skuteczna i angażująca komunikacja liderska (podcast)

Komunikacja liderska stanowi podstawę w budowaniu procesów komunikacji w firmie. W mniejszych firmach, dobra komunikacja kadry zarządzającej i menadżerów z zespołami często wystarczy, aby zapewnić skuteczny przepływ informacji. W większych organizacjach, bez zaangażowania liderów, nie da się zapewnić efektywnego przepływu informacji. Dobra komunikacja buduje zaufanie i autorytet lidera.

Zasady komunikacji wewnętrznej w kryzysie

Odpowiedzialność za komunikację w kryzysie spoczywa na osobach odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, których zadaniem jest utrzymanie w tym czasie zaangażowania pracowników i minimalizacja czasu spędzanego na domysłach i spekulacjach odnośnie tego, co się dzieje.

  • Townhall

Town hall – 6 dobrych praktyk planowania i organizacji

Townhall to – najkrócej mówiąc – spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami. Stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi komunikacji wewnętrznej. By przyniósł zamierzony efekt, warto uwzględnić przy jego organizacji kilka podstawowych i łatwych do wcielenia w życie czynników.

  • kanały komunikacji

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 2

Komunikacja face-to-face to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania relacji i podnoszenia zaangażowania pracowników. Roadshowy, gale uznaniowe czy fora liderów to przykłady działań, które dobrze przeprowadzone realnie usprawnią przepływ informacji w firmie.

  • poprawa komunikacji w zespole

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 1

Z roku na rok rośnie liczba oraz możliwości jakie dają narzędzia wspierające komunikację i wymianę wiedzy on-line. Część firm próbuje nowe formy, testuje, coraz większy nacisk kładąc na kanały on-line. Ale komunikacja bezpośrednia wciąż ma swoją dominującą rolę, bo póki co, nic nie potrafi zastąpić kontaktu człowiek-człowiek, któremu niezmiennie towarzyszą emocje...

  • poprawa komunikacji w zespole

Trendy w komunikacji wewnętrznej vs trendy marketingowe na 2018 rok

Nowy rok w branży marketingowej, nieustannie badającej i analizującej potrzeby swoich odbiorców, obfituje w publikacje z serii trendy. Jednocześnie firmy, aby dowiedzieć się jakie są oczekiwania ich pracowników, sięgają głównie do audytów i badań prowadzonych przez działy HR czy PR, które że odbywają się raz na 5 lat...

  • komunikacja w pracy menadżera

Co sprawia, że menadżer staje się liderem…

Być liderem, nie menadżerem, kierownikiem, czy dyrektorem, a właśnie liderem, to wyzwanie dzisiejszych czasów. Jest ono o tyle trudne, że wcześniej wymienione funkcje każdy z nas może otrzymać z nadania, a z liderem jest zupełnie inaczej. Pytanie zatem, co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film pokazuje, co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…

  • jak poprawić komunikację wewnętrzną

Zasady przeprowadzania audytów komunikacji wewnętrznej.

Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących  potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.

  • Komunikacja z pracownikami zdalnymi – jakie informacje, jakimi kanałami?

Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

  • Jak mądrze komunikować się z pracownikami zdalnymi?

Pokonywanie barier w komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Z roku na rok rośnie liczba pracowników w Polsce, którzy wykonują swoją pracę w systemie home office. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Sedlak&Sedlak, w 2016 roku 4,6% polskich pracowników pracowało zdalnie, przy czym średnia dla Europy wynosi 4,7%. Najwięcej pracowników w Europie pracujących zdalnie to mieszkańcy Luksemburga (14%). Co istotne, jest to kraj o najwyższym poziomie wynagrodzeń w Europie oraz szczycący się bardzo wysokim poziomem produktywności.

Zapisz się na newsletter!