Najnowsze artykuły

#prasówka IComms 17.02.2020

#prasówka IComms 17.02.2020   Czym jest tak naprawdę komunikacja wewnętrzna (Tytuł oryginalny: What does internal communication mean?) ALLTHINGSIC.COM Autor: Rachel Miller Powrót do podstaw  - czym tak naprawdę powinna być i jest komunikacja wewnętrzna w

#prasówka IComms 03.02.2020

#prasówka IComms 03.02.2020 Trzy sposoby motywowania (bez stresowania_ zespołów sprzedaży HBRP.PL Autor: Scott K. Edinger, współzałożyciel firmy Edinger Consulting Group.Autor książki The Hidden Leader: Discover and Develop Greatness Within Your Company. O tym jak motywować

INCLUSION w miejscu pracy – o co tak naprawdę chodzi?

INCLUSION w miejscu pracy - o co tak naprawdę chodzi? By zbudować efektywne i naprawdę integracyjne miejsce pracy nie wystarczą same procedury. Organizacja potrzebuje czegoś więcej - potrzebuje polityki, która na najbardziej podstawowym poziomie zapewnia,

Materiały video, które podkręcą komunikację wewnętrzną!

Materiały video, które podkręcą Waszą komunikację wewnętrzną! Nie od dzisiaj wiadomo, że wizualne komunikaty przyciągają ludzi zdecydowanie bardziej niż jakakolwiek inna forma komunikacji. Jest zatem rzeczą oczywistą, że solidna strategia komunikacji wewnętrznej - z kanałem

#prasówka iComms 13.01.2020

#prasówka iComms 13.01.2020 Jak sprawić, by Twój email content był najlepszy?  (Tytuł oryginalny: How to make your internal email content a hit) RAGAN.COM Autor: Zespół Ragan Darmowy poradnik do ściągnięcia. Taktyki i sposoby, by

#prasówka iComms 16.12.2019

#prasówka IComms 16.12.2019 Cechy CEO odnoszących sukces HRBR.PL Autor: Lidia Zakrzewska, Agnieszka Popławska - Boruc Artykuł pokazuje wyniki bardzo ciekawego badania przeprowadzonego przez zespół badawczy Uniwersytetu SWPS Filii w Sopocie. Zespół ten przeanalizował cechy i kompetencje

Jak, kiedy i gdzie komunikować złe wiadomości?

Jak, kiedy i gdzie komunikować złe wiadomości?     Każdy kto zajmuje się komunikacją w małej czy dużej firmie stanął kiedyś przed sytuacją, w której „poproszono” go o przekazanie złych wieści pracownikom. Znacie ten scenariusz?

#prasówka iComms 12.11.2019

#prasówka iComms 12.11.2019 Co zrobić, gdy nowe technologie rozpraszają uwagę pracowników? HRBR.PL Autor: Amy Blankson, konsultantka ds. przywództwa pozytywnego. Zasiada w Globalnej Radzie ds. Szczęścia ONZ, współzałożycielka organizacji Digital Wellness Collective W czasach kiedy technologia umożliwia

Narzędziownia iComms – odcinek 1 HappyOrNot

Narzędziownia iComms - odcinek 1 HappyOrNot Budowanie zaangażowania pracowników to jeden z kluczowych aspektów działania wielu działów komunikacji oraz Employer Brandingu. Wiadomo - zadowolony pracownik to sekretny klucz do sukcesu, silny fundament, na którym

#prasówka IComms 28.10.2019

#prasówka IComms 28.10.2019 Dlaczego pracownicy nie chcą dzielić się ze sobą wiedzą? HRBR.PL Autor: Katrina Hosszu, Bo Zhang, Amy Wei Tian, Marylène Gagné, Christine Soo, Khee Seng Benjamin Ho Każdej organizacji zależy na tym, by pracownicy współpracowali ze sobą nie

Dlaczego szczęście w pracy jest ważne?

Dlaczego szczęście w pracy jest ważne? Jeszcze do niedawna ludzie uważali, że w pracy nie trzeba być szczęśliwym aby odnosić sukcesy. Nikt nie mówił o tym, jakie to ważne, by dzielić ze współpracownikami wartości

#prasówka IComms 30.09.2019

#prasówka IComms 30.09.2019   Komunikacja musi przewodzić zmianie (tytuł oryginalny: Communicators must lead transformation efforts) RAGAN.COM Autor: Ted Kitterman, Ragan editor Raport z badania przeprowadzonego na ponad 200 specjalistach do spraw komunikacji wewnętrznej w organizacjach

Emotikony w komunikacji wewnętrznej

Emotikony w komunikacji wewnętrznej W 2015 roku Oxford Dictionary po raz pierwszy ogłosił słowem roku emotkę. Były to łzy radości, a sam wybór wywołał wśród językoznawców mieszane uczucia. Z jednej strony emotka nie jest

#prasówka IComms 16.09.2019

#prasówka IComms 16.09.2019 Zatrzymać czy pozwolić odejść? HBRP.PL Autor: Dacia J. Faison Roe, Dyrektor ds. rozwoju personelu w SYPartners Co zrobić kiedy najlepszy pracownik w zespole podejmuje decyzję o odejściu z organizacji? Zatrzymywać za wszelką

#prasówka IComms 02.09.2019

#prasówka IComms 02.09.2019   Dlaczego informacja zwrotna rzadko spełnia swoje zadanie? hbrp.pl Autor: Marcus Buckingham - założyciel firmy TMBC, która opracowuje technologie i programy oparte na mocnych stronach, Ashley Goodall - dyrektor działu rozwoju zawodowego

Jak przedstawiać ludzi? Dwie złote zasady networkingu.

Jak przedstawiać ludzi? Dwie złote zasady networkingu.     Networking, czyli budowanie sieci kontaktów biznesowych - to słowo, które w dzisiejszych czasach jest niezwykle popularne. Budujemy swoje siatki kontaktów poprzez portale, branżowe „mixery” czy

#prasówka IComms 19.08.2019

#prasówka IComms 19.08.2019 Fokus na komunikację hbrp.pl Autor: Jarosław Dominiak, Prezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Autor, na podstawie najnowszego rankingu prezesów spółek giełdowych pokazuje, że istnieje ogromna zależność między wysoką oceną danej spółki a tym -

5 wskazówek efektywnej komunikacji w Social Media

Większość organizacji w dzisiejszych czasach chętnie wykorzystuje moc kanałów social media. Gwarantują one zasięgi, generują polubienia i skutecznie przekierowują ruch do firmowej witryny. Jednak rzadko kiedy chodzi nam przecież o cyferki oraz konwersje. Obecność w

#prasówka IComms 06.08.2019

#prasówka IComms 06.08.2019   Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym, jeśli sami na nie cierpimy? hrbp.pl Autor: Rebecca Knight, niezależna dziennikarka z Bostonu i wykładowczyni w Wesleyan University. Bardzo ciekawy artykuł, dotykający tematyki, o której coraz więcej mówi

#inspiracje iComms

  #inspiracje iComms Do nowej #prasówki iComms zostało jeszcze parę dni a znaleźliśmy coś - co zdecydowanie powinniście zobaczyć. Firma Synergy Creative dzieli się swoim rankingiem najlepszych kampanii z zakresu komunikacji wewnętrznej. To jest

#prasówka IComms 22.07.2019

#prasówka IComms 22.07.2019     Czy email jest najlepszą opcją dla wewnętrznej komunikacji? (Tytuł oryginalny: Is email your best bet for internal messaging and collaboration?) Ragan.com Autor: Dan Frfies, technical product lead at Next Ventures Narzędzia

#prasówka IComms 08.07.2019

#prasówka IComms 08.07.2019 Na ile skutecznie działy HR wykorzystują dane? Harvard Business Review Polska Autor: homas H. Davenport - zasłużony profesor zarządzania i informatyki w Babson College i współzałożyciel International Institute for Analytics. Autor opisuje w jaki

Jak efektywnie mierzyć działania komunikacji wewnętrznej?

Jak efektywnie mierzyć działania komunikacji wewnętrznej?     Pomiary zaangażowania pracowników i skuteczności działań komunikacji wewnętrznej to bardzo ważny aspekt pracy każdego specjalisty. Jak pokazuje wspomniany przez nas ostatnio raport GATEHOUSE - nie wszystkie organizacje

Czy i jak mierzymy działania komunikacji wewnętrznej?

Czy i jak mierzymy działania komunikacji wewnętrznej? Ostatnio wpadł nam w ręce raport brytyjskiej firmy GATEHOUSE, który pokazuje ciekawy obraz działań komunikacji wewnętrznej. Raport zawiera mnóstwo statystyk, mówiących o tym jak działamy, w która

#prasówka iComms 24.06.2019

#prasówka iComms 24.06.2019   Skalowanie przywództwa Harvard Business Review Polska Autor: Claudio Feser - starszy partner w szwajcarskim biurze McKinsey & Company, ekspert w dziedzinie przywództwa,  Filip Szumowski - redaktor w HBRP Claudio Feser jest

Komunikacja wewnętrzna w nowoczesnej organizacji

Komunikacja wewnętrzna w nowoczesnej organizacji Każdy kto zajmuje się komunikacją wewnętrzną wie, że nie ma gotowej formuły skutecznej komunikacji. Możemy próbować najnowszych narzędzi czy najlepszych praktyk, ale nawet najbardziej doświadczony

#prasówka iComms 10.06.2019

#prasówka IComms 06.05.2019  WYWIAD VIDEO: Jak wybrać program szkoleniowy dla siebie i swoich pracowników Harvard Business Review PolskaAutor: dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute i redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”.Wywiad, w którym dr Witold Jankowski radzi menadżerom:jak

Czy każdy Trener jest Facylitatorem?

Czy każdy Trener jest facylitatorem? Coraz częściej firmy prowadzące szkolenia używają terminu „facylitator” w stosunku do swoich trenerów. Tymczasem warto sobie uświadomić, że osoba, która posiada wiedzę z danego zakresu i potrafi ją świetnie

#prasówka iComms 27 maja 2019

#prasówka IComms 06.05.2019RAPORT: Od menedżera do lideraHarvard Business Review PolskaAutor: Mateusz Żurawik, Redaktor "Harvard Business Review Polska".Bardzo ciekawy raport dotyczący przywództwa w organizacji i tego jakie cechy najbardziej pomagają osobom na stanowiskach menedżerskich - stać

Efektywna aplikacja do komunikacji wewnętrznej.

Efektywna aplikacja do komunikacji wewnętrznej Aplikacje mobilne cieszą się coraz większym uznaniem najbardziej wybrednych współczesnych firm. Są efektywne i wygodne, a ich funkcje zostały zaprojektowane tak, aby spełniać najważniejsze potrzeby organizacyjne. Dodatkową zaletą jest

Komunikacja wewnętrzna: przegląd prasy 06.05.2019

#prasówka iComms, 6 maja 2019r. Cztery powody, dla których dobrzy pracownicy tracą motywację Harvard Business Review Polska Autor: Richard E. Clark - Profesor psychologii i technologii na University of Southern California,  Bror Saxberg - Wiceprezes

#prasówka IComms 23.04.2019

#prasówka IComms 23.04.2019 Doskonalenie przywództwa: bonus czy priorytet? Harvard Business Review Polska Autor: Idalene F. Kesner, Profesor zarządzania strategicznego w School of Business Indiana University w Bloomington Bardzo ciekawy felieton opisujący case study Karen Barton, wiceprezes

Komunikacja wewnętrzna: przegląd prasy 08.04.2019

 #prasówka IComms 08.04.2019Employee Experience I wyzwania HR w 2019 rokuHarvard Business Review PolskaAutor: Marzena Budziszewska-Pettyn, Dyrektor personalny na Europę Środkowo-Wschodnią w De Lage Landen Leasing Polska S.A.Budowanie doświadczeń pracowników to zadanie trudne, tym bardziej że samo

Jak stworzyć efektywne digital workplace?

Jak stworzyć efektywne digital workplace? W ciągu ostatniej dekady pojęcie "miejsca pracy" zmieniło się diametralnie. Powiedzenie, iż praca to nie jest miejsce do którego chodzisz, ale coś co robisz - nabiera nowego znaczenia. Nowe

Employee experience a komunikacja wewnętrzna

Employee experience a komunikacja wewnętrzna Employee experience to trend, który zyskuje na popularności. W jego sukcesie skuteczna komunikacja wewnętrzna odgrywa główną rolę. Poniżej prezentujemy kilka podstawowych informacji o tym, czym employee experience jest i dlaczego

Jak angażować pracowników zdalnych?

Jak angażować pracowników zdalnych? O tym w jaki sposób komunikować się efektywnie z pracownikami zdalnymi pisaliśmy już TUTAJ. Dzisiaj jednak chcielibyśmy pójść o krok dalej i pokazać, ze skuteczna komunikacja może takich pracowników naprawdę angażować

  • podcast komunikacja

Skuteczna i angażująca komunikacja liderska (podcast)

Komunikacja liderska stanowi podstawę w budowaniu procesów komunikacji w firmie. W mniejszych firmach, dobra komunikacja kadry zarządzającej i menadżerów z zespołami często wystarczy, aby zapewnić skuteczny przepływ informacji...

Zasady komunikacji wewnętrznej w kryzysie

Odpowiedzialność za komunikację w kryzysie spoczywa na osobach odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, których zadaniem jest utrzymanie w tym czasie zaangażowania pracowników i minimalizacja czasu spędzanego na domysłach i spekulacjach odnośnie tego, co się dzieje.

  • Townhall

Town hall – 6 dobrych praktyk planowania i organizacji

Townhall to – najkrócej mówiąc – spotkanie kadry zarządzającej z pracownikami. Stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi komunikacji wewnętrznej. By przyniósł zamierzony efekt, warto uwzględnić przy jego organizacji kilka podstawowych i łatwych do wcielenia w życie czynników.

  • kanały komunikacji

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 2

Komunikacja face-to-face to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania relacji i podnoszenia zaangażowania pracowników. Roadshowy, gale uznaniowe czy fora liderów to przykłady działań, które dobrze przeprowadzone realnie usprawnią przepływ informacji w firmie.

  • poprawa komunikacji w zespole

Narzędzia komunikacji wewnętrznej cz. 1

Z roku na rok rośnie liczba oraz możliwości jakie dają narzędzia wspierające komunikację i wymianę wiedzy on-line. Część firm próbuje nowe formy, testuje, coraz większy nacisk kładąc na kanały on-line. Ale komunikacja bezpośrednia wciąż ma swoją dominującą rolę, bo póki co, nic nie potrafi zastąpić kontaktu człowiek-człowiek, któremu niezmiennie towarzyszą emocje...

  • poprawa komunikacji w zespole

Trendy w komunikacji wewnętrznej vs trendy marketingowe na 2018 rok

Nowy rok w branży marketingowej, nieustannie badającej i analizującej potrzeby swoich odbiorców, obfituje w publikacje z serii trendy. Jednocześnie firmy, aby dowiedzieć się jakie są oczekiwania ich pracowników, sięgają głównie do audytów i badań prowadzonych przez działy HR czy PR, które że odbywają się raz na 5 lat...

  • komunikacja w pracy menadżera

Co sprawia, że menadżer staje się liderem…

Być liderem, nie menadżerem, kierownikiem, czy dyrektorem, a właśnie liderem, to wyzwanie dzisiejszych czasów. Jest ono o tyle trudne, że wcześniej wymienione funkcje każdy z nas może otrzymać z nadania, a z liderem jest zupełnie inaczej. Pytanie zatem, co sprawia, że możemy czuć się prawdziwym liderem? Kiedy tak naprawdę się nim stajemy? Zobaczcie sami, ten 3-minutowy film pokazuje, co, a raczej kto tak naprawdę sprawia, że człowiek staje się liderem…

  • jak poprawić komunikację wewnętrzną

Zasady przeprowadzania audytów komunikacji wewnętrznej.

Zmiany w biznesie są pewne, zmieniają się ludzie, ich podejście do pracy, oczekiwania i kompetencje, zmienia się rynek, rozwija się technologia. Zmieniają się też cele dla komunikacji wewnętrznej, zależne od zachowania pracowników oraz ewoluujących  potrzeb biznesowych. Tylko systematyczne badanie potrzeb i oczekiwań jest w stanie zapewnić utrzymanie właściwego przepływu informacji w organizacji.

  • Komunikacja z pracownikami zdalnymi – jakie informacje, jakimi kanałami?

Zasady dobrej komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Jeszcze niedawno w Polsce praca zdalna była domeną pracowników dużych korporacji, jednak coraz częściej również rodzime firmy dostrzegają korzyści płynące z tego rozwiązania. Pracownik zdalny stanowi kolejne wyzwanie dla menadżera. Zarządzanie zespołem zdalnym wymaga zwiększonej dawki zaufania oraz mocnych kompetencji komunikacyjnych lidera, które pozwolą na utrzymanie właściwego przepływu informacji w zespole oraz ciągłego pobudzania zaangażowania jego członków.

  • Jak mądrze komunikować się z pracownikami zdalnymi?

Pokonywanie barier w komunikacji z pracownikami zdalnymi.

Z roku na rok rośnie liczba pracowników w Polsce, którzy wykonują swoją pracę w systemie home office. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Sedlak&Sedlak, w 2016 roku 4,6% polskich pracowników pracowało zdalnie, przy czym średnia dla Europy wynosi 4,7%. Najwięcej pracowników w Europie pracujących zdalnie to mieszkańcy Luksemburga (14%). Co istotne, jest to kraj o najwyższym poziomie wynagrodzeń w Europie oraz szczycący się bardzo wysokim poziomem produktywności.

Zapisz się na newsletter!

Subskrybuj