NeuroColor
Styczeń 16, 2020 2 min czytania

Testy NeuroColor - narzędzie, które poprawi efektywność każdej organizacji!

NeuroColor to narzędzie, które rewolucjonizuje podejście do pracy i komunikacji za pomocą neuronauki i neuroanalityki.

Swoje korzenie ma w pionierskich badaniach przeprowadzonych w 2010 roku przez Helen Fischer i jej współpracowników, którzy postanowili połączyć ze sobą nauki psychologiczne z fizjologiczną architekturą mózgu - szczególnie fizjologią zachowań związanych z hormonami i neuroprzekaźnikami w ludzkim mózgu.

Oryginalne badania rozpoczęto od przeglądu literatury akademickiej i wyodrębnienia 4 zestawów cech behawioralnych, które powiązane zostały z 4 układami neuronowymi. Układy te są powiązane z dopaminą, serotoniną, testosteronem oraz estrogenem/oksytocyną i zespół badaczy przypisał do nich cztery kategorie zachowań:

DOPAMINA - ciekawy, energetyczny

SEROTONINA - ostrożny, dbający o normy społeczne

TESTOSTERON - twardy, analityczny

ESTROGEN - prospołeczny, empatyczny

W wyniku tych badań powstał Fisher Temperament Inventory (FTI) - 56-elementowy kwestionariusz, powiązany z 4 wymiarami ludzkiego temperamentu. Po raz pierwszy FTI zastosowano do badania kompatybilności z partnerem na portalu randkowym, dla którego pracowała Fischer. To był moment, kiedy badania psychometryczne po raz pierwszy spotkały się z fizjologią za pomocą skanera MRI.

Helen Fischer przeprowadziła dwa badania z udziałem dwóch grup liczących odpowiednio 17 i 18 osób. Uczestnicy, podłączeni do skanera MRI wypełniali kwestionariusz FTI, a wyniki dopasowywano do określonych wcześniej obszarów mózgu.

Korelacje wynikające w badania były silne i niepowtarzalne. Potwierdziły hipotezę, że 4 wymiary ludzkiego temperamentu zmierzone za pomocą FTI są powiązane z oddzielnymi układami w mózgu. |W efekcie - dla każdego wymiaru temperamentu istnieje unikalna struktura neuronowa.

Korzystając z podstaw FTI Helen Fischer stworzyła kwestionariusz NeuroColor, w którym zakodowano 4 układy neuronowe, dodano pytania dotyczące pomiaru introwersji i ekstrawersji w zależności od stylu komunikacji.

Tak powstało narzędzie, które pozwala określić styl komunikacyjny dla każdego badanego i daje informacje zwrotne na temat preferencji behawioralnych - zarówno w miejscu pracy, jak tez w domu.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=q3TW-iOUMRk[/embed]

Czym NeuroColor różni się od innych narzędzi dostępnych na rynku?

Badanie to łączy w sobie najlepsze badania psychometryczne z fizjologicznym skanowaniem MRI Pozwala uzyskać maksimum korzyści zarówno w wymiarze indywidualnym, jak też zespołowym.

Dzięki NeuroColor można szybko i sprawnie rozpoznać czynniki, które motywują pracowników i wykorzystać to skutecznie w codziennej pracy. To sprawi, że ludzie będą mogli pracować szybciej i w tym samym czasie będą osiągać lepsze rezultaty.

NeuroColor pozwala świadomie wykorzystywać w codziennym życiu wiedzę o naszej osobowości, która jest zaprogramowana z ludzkim DNA. Dzięki badaniu możemy dowiedzieć się jak nasz organizm zachowuje się w sytuacji stresu i skutecznie się na takie sytuacje uodpornić. Dzięki zrozumieniu reakcji, potrzeb i motywacji własnej oraz członków zespołu - uczestnicy badania są w stanie lepiej się komunikować oraz zwiększyć efektywność.

NeuroColor to połączenie indywidualnych testów osobowości z warsztatem indywidualnym lub zespołowym, dzięki któremu pomagamy zbudować świadomą organizację, która potrafi w pełni wykorzystać swoje najmocniejsze atuty.

Testy i raporty NeuroColor oferujemy również dla osób indywidualnych, które chcą poprawić jakość swojej komunikacji i relacji z innymi.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej - zapraszamy do kontaktu. Zapraszamy także na naszą Konferencję - Spotkanie praktyków komunikacji wewnętrznej! 15 maja możecie wziąć udział w wyjątkowym warsztacie prowadzonym przez Adriane Borucką, podczas którego - na  podstawie indywidualnego testu kompetencji komunikacyjnych NeuroColor - będziecie mogli poznać swój indywidualny styl komunikacji i dowiedzieć się w jaki sposób skuteczniej komunikować się i lepiej angażować innych w swoje działania.