Podcast, Video
13 lutego 2020 2 min czytania

10 powodów, dla których podcast jest niezbędny dla Twojej firmy

Żyjemy w ruchu. Jesteśmy coraz bardziej mobilnym społeczeństwem i nie da się od tego uciec - także w organizacji. A skoro nie możemy uciec - może warto byłoby to wykorzystać? Dać odbiorcy w ruchu łatwo przyswajalne treści audio, których może posłuchać zawsze i wszędzie?

Zdecydowanie TAK!

Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie jak i dlaczego powinniśmy pomyśleć o uruchomieniu markowego podcastu!

Podcast to nic innego jak cyfrowy dźwięk dostarczany na żądanie lub treści audio przesyłane strumieniowo. Prawda jest taka, że forma ta powoli przejmuje internet - tym bardziej, iż rynek praktycznie całkowicie nasycił się urządzeniami mobilnymi, a Alexa, Google Home czy Apple HomePod stają się coraz bardziej popularne i podsycają apetyt na tego typu materiały audio.

Nawet jeśli nie skupiacie się na tych trendach i nie macie pewności czy przeznaczyć środki z budżetu właśnie na produkcję podcastów - mamy dla Was 10 powodów, dla których powinniście jednak uwzględnić treści audio w Waszych planach komunikacji na 2020 rok.

Oto one:

  1. Podcasty pomagają budować lepsze i bliższe relacje z odbiorcami docelowymi.
  2. Podcasty uczą odbiorców, że to właśnie dział komunikacji jest najlepszym źródłem ważnych informacji
  3. Podcasty zapewniają stałą obecność w internecie
  4. Podcasty pozwalają na dzielenie się własnymi wiadomościami i budowanie cyfrowej widowni
  5. Podcasty generują przydatne i wartościowe treści, które można także udostępniać dziennikarzom, umożliwiając im dostęp do ważnych informacji i wydarzeń.
  6. Podcasty to treści, które pracownicy mogą polubić, śledzić czy przekazać dalej.
  7. Podcasty mogą dostarczać świeżych informacji na temat pracy, branży czy wakatów w Waszej organizacji
  8. Podcasty wpływają pozytywnie na SEO i stronę www, poprzez regularne publikowanie treści audio
  9. Podcasty mogą być wypełnieniem próżni informacyjnej, którą odczuwają często pracownicy
  10. Podcasty są doskonałym medium nie tylko do komunikacji z pracownikami, ale także w ramach grup roboczych czy stowarzyszeń w Waszej organizacji.

Wiele organizacji nie decyduje się na rozpoczęcie produkcji podcastów z bardzo prostej przyczyny - nie wiedzą jak się za to zabrać i obawiają się wysokich kosztów. Tymczasem materiały audio są stosunkowo tanim medium i nie wymagają jakiejś wysoce wyspecjalizowanej wiedzy. Tak naprawdę, aby zacząć nagrywać podcasty potrzeba planu i świadomości - co chcemy pracownikom ta drogą przekazać, jaki cel mają spełnić nasze treści audio. Ważna jest także regularność, ale o tym pisaliśmy już TUTAJ.

Jeśli nie wiecie o czym moglibyście mówić i jak stworzyć naprawdę atrakcyjne podcasty komunikacji wewnętrznej - mamy dla Was garść inspiracji - TUTAJ znajdziecie przykłady 20 najlepszych podcastów według Bananatag, wybranych spośród 550 tys aktywnych serii zawierających aż 18,5 miliona odcinków. Dużo prawda? Te liczby powinny utwierdzić Was w przekonaniu, że ta forma komunikacji staje się absolutnym must have w 2020 roku!

A dla Wszystkich, których interesuje tematyka podcastów i chcieliby nauczyć się je tworzyć  – mamy dobrą informację - podczas  konferencję iComms – już 14-15 maja w Warszawie - możecie wziąć udział w wyjątkowych warsztatach praktycznych Marka Jankowskiego z „Mała Wielka Firma”, który jako specjalista w dziedzinie podcastów – podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat ich nagrywania.

[embed]https://www.facebook.com/ICommsConf/videos/1228665440675046/[/embed]

 

NAJBLIŻSZE WYDARZENIA

SZKOLENIE OTWARTE

Śniadanie z komunikacją wewnętrzną

ONLINE, 7 maja 2024

Zapraszamy na sesje wymiany wiedzy i pomysłów dla praktyków komunikacji wewnętrznej!

  • 2h praktyczne spotkania w godz. 9:00 – 11:00,
  • spotkania prowadzone w formacie sesji wymiany wiedzy,
  • okazja do burzy mózgów, przedyskutowania różnych pomysłów w gronie praktyków,
  • przestrzeń na nieformalny networking i wymianę kontaktów,
  • partnerami wydarzenia są: BGK i Workai.
Grupa szkoleniowa: 40 osób
zobacz szczegóły
Szkolenie online | SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • 8 tygodni kursu: 8 sesji tematycznych online (2h) + 8 sesji Q&A online (1h),
  • 10 modułów szkoleniowych,
  • praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera,
  • dostęp do pełnego zestawu materiałów dodatkowych,
  • 3-miesięczny mentoring indywidualny po szkoleniu.
2590 pln Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły
SZKOLENIE OTWARTE

Efektywna komunikacja wewnętrzna

Warszawa, 15-16 maja 2024
Warszawa, 10-11 października 2024
  • budowanie strategii komunikacji wewnętrznej,
  • dobór kanałów komunikacji do odbiorców,
  • trendy w obszarze nowych kanałów,
  • przygotowywanie skutecznych komunikatów,
  • narzędzia badające efektywność komunikacji.

 

2990 pln
2 dni szkolenia
Grupa szkoleniowa: max. 9 osób
zobacz szczegóły

Pozostałe wpisy