10 powodów, dla których podcast jest niezbędny dla Twojej firmy

Żyjemy w ruchu. Jesteśmy coraz bardziej mobilnym społeczeństwem i nie da się od tego uciec – także w organizacji. A skoro nie możemy uciec – może warto byłoby to wykorzystać? Dać odbiorcy w ruchu łatwo przyswajalne treści audio, których może posłuchać zawsze i wszędzie?

Zdecydowanie TAK!

Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie jak i dlaczego powinniśmy pomyśleć o uruchomieniu markowego podcastu!

Podcast to nic innego jak cyfrowy dźwięk dostarczany na żądanie lub treści audio przesyłane strumieniowo. Prawda jest taka, że forma ta powoli przejmuje internet – tym bardziej, iż rynek praktycznie całkowicie nasycił się urządzeniami mobilnymi, a Alexa, Google Home czy Apple HomePod stają się coraz bardziej popularne i podsycają apetyt na tego typu materiały audio.

Nawet jeśli nie skupiacie się na tych trendach i nie macie pewności czy przeznaczyć środki z budżetu właśnie na produkcję podcastów – mamy dla Was 10 powodów, dla których powinniście jednak uwzględnić treści audio w Waszych planach komunikacji na 2020 rok.

Oto one:

  1. Podcasty pomagają budować lepsze i bliższe relacje z odbiorcami docelowymi.
  2. Podcasty uczą odbiorców, że to właśnie dział komunikacji jest najlepszym źródłem ważnych informacji
  3. Podcasty zapewniają stałą obecność w internecie
  4. Podcasty pozwalają na dzielenie się własnymi wiadomościami i budowanie cyfrowej widowni
  5. Podcasty generują przydatne i wartościowe treści, które można także udostępniać dziennikarzom, umożliwiając im dostęp do ważnych informacji i wydarzeń.
  6. Podcasty to treści, które pracownicy mogą polubić, śledzić czy przekazać dalej.
  7. Podcasty mogą dostarczać świeżych informacji na temat pracy, branży czy wakatów w Waszej organizacji
  8. Podcasty wpływają pozytywnie na SEO i stronę www, poprzez regularne publikowanie treści audio
  9. Podcasty mogą być wypełnieniem próżni informacyjnej, którą odczuwają często pracownicy
  10. Podcasty są doskonałym medium nie tylko do komunikacji z pracownikami, ale także w ramach grup roboczych czy stowarzyszeń w Waszej organizacji.

Wiele organizacji nie decyduje się na rozpoczęcie produkcji podcastów z bardzo prostej przyczyny – nie wiedzą jak się za to zabrać i obawiają się wysokich kosztów. Tymczasem materiały audio są stosunkowo tanim medium i nie wymagają jakiejś wysoce wyspecjalizowanej wiedzy. Tak naprawdę, aby zacząć nagrywać podcasty potrzeba planu i świadomości – co chcemy pracownikom ta drogą przekazać, jaki cel mają spełnić nasze treści audio. Ważna jest także regularność, ale o tym pisaliśmy już TUTAJ.

Jeśli nie wiecie o czym moglibyście mówić i jak stworzyć naprawdę atrakcyjne podcasty komunikacji wewnętrznej – mamy dla Was garść inspiracji – TUTAJ znajdziecie przykłady 20 najlepszych podcastów według Bananatag, wybranych spośród 550 tys aktywnych serii zawierających aż 18,5 miliona odcinków. Dużo prawda? Te liczby powinny utwierdzić Was w przekonaniu, że ta forma komunikacji staje się absolutnym must have w 2020 roku!

A dla Wszystkich, których interesuje tematyka podcastów i chcieliby nauczyć się je tworzyć  – mamy dobrą informację – podczas  konferencję iComms – już 14-15 maja w Warszawie – możecie wziąć udział w wyjątkowych warsztatach praktycznych Marka Jankowskiego z „Mała Wielka Firma”, który jako specjalista w dziedzinie podcastów – podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat ich nagrywania.

Jak wykorzystywać podcasty w komunikacji wewnętrznej? Warsztaty na konferencji iComms!

Czas przedstawić kolejnego prelegenta Konferencja – spotkanie praktyków komunikacji wewnętrznej💪15 maja – podczas dnia warsztatowego – Marek Jankowski Mała Wielka Firma, podcaster, przedsiębiorca, autor książek „Mała wielka firma” i „Pułapki small biznesu” – poprowadzi dla Was praktyczne zajęcia o tym jak wykorzystywać podcasty w komunikacji wewnętrznej! Podcasty to błyskawicznie rozwijające się medium, coraz częściej wykorzystywane także w komunikacji wewnętrznej, szczególnie przez liderów. Jeżeli chcesz uatrakcyjnić komunikację w swojej organizacji, na nowo zaciekawić pracowników swoją firmą, dotrzeć do nich w czasie kiedy nie są przed monitorem, koniecznie wybierz ten warsztat. Podczas 3h dowiesz się: 📢dlaczego podcast to doskonałe narzędzie do komunikacji wewnętrznej, 📢czego potrzebujesz (a czego nie), żeby stworzyć firmowy podcast, 📢jak krok po kroku przygotować, nagrać i opublikować taką audycję, 📢jakie pułapki mogą pojawić się po drodze i jak ich uniknąć. Otrzymasz również materiały do pobrania, które pomogą Ci łatwiej i szybciej wystartować z własnym podcastem.

Opublikowany przez IComms Czwartek, 16 stycznia 2020