Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
W kwietniu 2023 rozpoczęliśmy II Badanie Komunikacji Wewnętrznej w Polsce. Odpowiedzi zbieraliśmy w miesiącach kwiecień-październik 2023 drogą ankiety internetowej. W badaniu udział wzięło 12o respondentów, reprezentujących 6 typów organizacji.
Co badaliśmy?
priorytety, wyzwania i trendy w komunikacji wewnętrznej,
rolę kadry zarządzającej w procesie komunikacji wewnętrznej,
współpracę z głównymi stakeholderami zespołów komunikacji wewnętrznej,
wykorzystanie i efektywność zarówno kanałów, jak i narzędzi komunikacji wewnętrznej,
role i zadania zespołów komunikacji wewnętrznej.
Najważniejsze wnioski:
Priorytety na 2023 r.: usprawnienie narzędzi komunikacji wewnętrznej, angażowanie zespołów wokół celu i strategii, oraz opracowywanie lub odświeżanie strategii komunikacji wewnętrznej.
Wyzwania to m.in.: słabe umiejętności komunikacyjne menadżerów, zbyt duża ilość komunikacji oraz brak czasu w zespole
Najczęściej komunikowane tematy: benefity, wynagrodzenia i nagrody; well-being i zdrowie psychiczne oraz wartości, zachowania i kultura
W porównaniu z globalnymi wynikami raportu State of the Sector, kultura polskich organizacji zazwyczaj jest bardziej otwarta na działanie zespołów komunikacji wewnętrznej
Komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w budowaniu dialogu w organizacji,
Kadra zarządzająca coraz lepiej wspiera zespoły komunikacji wewnętrznej
Najczęstsze kanały do nadawania informacji to: mailing, e-newslettery, townhalle/roadshowy/ konferencje na żywo lub online
Najpopularniejszą taktyką budowania więzi w polskich firmach są warsztaty i imprezy kulturalne
Duża część organizacji mierzy się z wyzwaniami związanymi z procesem zbierania opinii pracowników
Prawie 40% organizacji w ogóle nie komunikuje tematów ESG.