SZKOLENIE OTWARTE

Angażowanie, wspieranie i wzmacnianie roli liderów w komunikacji wewnętrznej

  • Warszawa, 15 października 2025
  • 1 dzień szkolenia
  • Grupa szkoleniowa: max. 10 osób

2190 zł + 23% VAT

Zapisz się

To szkolenie zostało stworzone z myślą o ekspertach komunikacji wewnętrznej, by dostarczyć im praktyczne wskazówki i sprawdzone metody angażowania liderów oraz wspierania ich w spójnej komunikacji tematów strategicznych, zmian i wyzwań.

Dzięki praktycznym warsztatom uczestnicy nauczą się, jak wzmacniać rolę liderów jako ambasadorów kluczowych wartości organizacyjnych oraz poznają metody zapewnienia spójności w przekazywaniu kluczowych komunikatów. Dodatkowo, podczas szkolenia uczestnicy poznają praktyczne zasady mierzenia efektywności komunikacji liderskiej.

Warsztat będzie również okazją do poznania najnowszych narzędzi wspierających liderów w ich roli komunikacyjnej, w tym narzędzi AI, które optymalizują działania komunikacyjne.

Program łączy teorię oraz dobre praktyki rynkowe z warsztatami, oferując gotowe rozwiązania do wdrożenia w codziennej pracy.

Dla kogo?

  • Dla ekspertów komunikacji wewnętrznej odpowiedzialnych za spójne strategie komunikacji wewnętrznej.
  • Dla osób wspierających kadrę menadżerską w komunikacji z zespołami oraz odpowiedzialnych za spójną komunikację zmian.
  • Dla HR Biznes Partnerów odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, procesy kaskadowania, komunikację zmian i tematów kryzysowych.
  • Dla project menadżerów oraz członków zespołów projektowych odpowiedzialnych za komunikację w projektach.

Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

  • Definiowanie roli IC Biznes Partnera w organizacji.
  • Budowanie aktywnej roli liderów w działaniach komunikacyjnych.
  • Tworzenie planów komunikacji dla kadry zarządzającej, które wspierają realizację celów organizacyjnych.
  • Wdrażanie optymalizacja narzędzi i kanałów wspierających komunikację liderską (np. newslettery i portale dla liderów).
  • Wdrażanie nowych formatów komunikacji takich jak videoblogi, podcasty z liderami.
  • Przygotowywanie liderów do komunikacji zmian i sytuacji trudnych.
  • Wzmacnianie kompetencji liderów w obszarze wykorzystania AI w komunikacji.
  • Określanie KPI, narzędzia do oceny efektywności działań komunikacyjnych liderów.
  • Sposoby przekazywania informacji zwrotnej oraz raportowania działań komunikacyjnych liderom.

Program

Moduł I

Definiowanie ról i odpowiedzialności za komunikację

  • Definicja, zadania, odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej
  • Globalne i lokalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
  • Zmieniająca się rola osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Nowe wymagane kompetencje ekspertów ds. komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wewnętrzna a employer branding i employee experience
  • Wpływ komunikacji wewnętrznej na kulturę organizacyjną
  • Badania i trendy dotyczące komunikacji wewnętrznej
  • Podejście i różne strategie firm w odniesieniu do komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe
  • Budowanie strategii komunikacji
  • Identyfikacja i analiza grup odbiorców
  • Charakterystyka kanałów komunikacji (mail, intranet, spotkania, chaty, video blogi, etc.)
  • Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Przygotowywanie planów komunikacji
  • Komunikacja kryzysowa
  • Budowanie kultury dialogu w organizacji
  • Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
  • Komunikacja multikanałowa
  • Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
  • Komunikacja, która wspiera kulturę organizacyjną
  • Zmieniająca się rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie roli liderów w komunikacji
  • Audyt komunikacji liderskiej
  • Narzędzia wspierające komunikację liderską
  • Zapewnienie spójnej komunikacji od menadżerów
  • Wspieranie liderów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
  • Mierzenie efektywności komunikacji liderskiej
  • Zasady projektowania i redagowania komunikatów
  • Opowiedz pracownikom historię
  • Warsztat umiejętności pisania tekstów
  • Infografiki i kultura obrazkowa
  • Video w komunikacji wewnętrznej
  • Podcasty w komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wizualna – trendy
  • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji
  • Dotarcie a zrozumienie – różne kategorie pomiarów
  • Audyt komunikacji i optymalizacja działań
  • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej
  • Umiejętność wykorzystania danych wewnętrznych
  • Prezentacja skuteczności podejmowanych działań

Wykorzystaj różne metody

szkolenia

sesje facylitacyjne

materiały edukacyjne

konsultacje

mentoring

Przeczytaj opinie naszych uczestników

trener

Adriana Borucka

ekspertka ds. komunikacji wewnętrznej i liderskiej, trenerka biznesu, facylitatorka

Ekspertka w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej - wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą. Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej. Swoje doświadczenie zdobyła, pracując w Kompanii Piwowarskiej, Zeelandii oraz Infersoll. Niezależnie współpracowała także z zespołami. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. Jako certyfikowana trenerka biznesu oraz facylitatorka według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych, pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jedną z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerek Neurocolors. Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Zobacz z kim pracowaliśmy