Szkolenie online SZKOLENIE OTWARTE

Akademia Komunikacji Wewnętrznej

  • Sesje on-line, 13.04.2020 - 19.06.2020

2490 zł + 23% VAT

1590 zł + 23% VAT

Zapisz się

KURS 100 % online!

Uczestnicy tego trwającego 8 tygodni programu szkoleniowego wzmocną swoje kompetencje w zakresie projektowania procesów komunikacji, budowania zaangażowania pracowników, projektowania i wdrażania skutecznych kanałów komunikacji, wspierania kadry menadżerskiej w komunikacji oraz mierzenia i usprawniania działań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Organizacja kursu:

  • 10 modułów szkoleniowych
  • 8 tematycznych sesji online (2h)
  • 8 sesji Q&A (1h)
  • Praktyczne zadania pomiędzy sesjami z indywidualnym feedbackiem od trenera
  • Dostęp do materiałów dodatkowych: szablon planu komunikacji, szablon do strategii komunikacji, analiza grup odbiorców, matryca kanałów i odbiorców, formatka do audytu kanałów komunikacji, formatka do przygotowania person, ankiety satysfakcji z komunikacji, lista kompetencji osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną.
  • 3-miesięczny mentoring po szkoleniu.
  • OPCJA DODATKOWA:  Indywidualny test kompetencji komunikacyjnych Neurocolor z indywidualnym feedbackiem ze zniżką 25%

Podczas sesji uczestnicy otrzymają każdorazowo pigułkę wiedzy, jednocześnie dzięki facylitacji będą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu, wymieniać pomysły i poglądy, wypracowywać rozwiązania w odpowiedzi na pojawiające się w ich orgaizacjach wyzwania.

Sesje on-line zapewnią przestrzeń do zadawania dodatkowych pytań, pracy nad bieżącymi case'ami uczetsników.

Przygotowywane przez trenera zadania pozwolą uczestnikom praktycznie przygotować się do indywidualnych zadań, w ramach zadań uczestnicy przeprowadzą analizę kanałów, odbiorców, określą cele dla komunikacji, przygotują plany komunikacji, zaplanują pomiary efektywności.

Terminy sesji online:

Sesja 1: 14.04.2020
Q&A do sesji 1: 17.04.2020

Sesja 2: 21.04.2020
Q&A do sesji 2: 24.04.2020

Sesja 3: 28.04.2020
Q&A do sesji 3: 30.05.2020

Sesja 4: 05.05.2020
Q&A do sesji 4: 08.05.2020

Sesja 5: 12.05.2020
Q&A do sesji 5: 15.05.2020

Sesja 6: 19.05.2020
Q&A do sesji 6: 22.05.2020

Sesja 7: 26.05.2020
Q&A do sesji 7: 29.05.2020

Sesja 8: 02.06.2020
Q&A do sesji 8: 05.06.2020

Dla kogo?

  • Dla specjalistów i kierowników odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
  • Dla ekspertów odpowiedzialnych za działania w obszarze employer brandingu
  • Dla przedstawicieli działów HR odpowiedzialnych za komunikację procesów biznesowych
  • Dla osób wspierających kadrę menadżerską w komunikacji z zespołami
  • Dla członków zespołów redakcyjnych

Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

  • Rola i zadania komunikacji wewnętrznej w organizacji
  • Zadania i kompetencje osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
  • Definiowanie celów komunikacji wewnętrznej, wspierających budowanie pożądanej kultury organizacyjnej
  • Umiejętność budowania strategii komunikacji uwzględniającej potrzeby i oczekiwania wszystkich grup odbiorców
  • Znajomość kanałów i narzędzi komunikacji oraz zasad optymalnego ich wykorzystania
  • Wdrażanie nowych kanałów komunikacji, umiejętne angażowanie pracowników
  • Redagowanie skutecznych komunikatów wewnętrznych, skryptów do video blogów, etc.
  • Wspieranie kadry menadżerskiej w komunikacji z zespołami
  • Określania skuteczności działań i ich optymalizacja
  • Nowe trendy i przyszłość komunikacji wewnętrznej (AI, praca zdalna, nowe technologie

Program

Moduł I

Definicja, rola i zadania komunikacji wewnętrznej

  • Definicja, zadania, odpowiedzialności zespołów komunikacji wewnętrznej
  • Globalne i lokalne wyzwania dla komunikacji wewnętrznej
  • Zmieniająca się rola osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Nowe wymagane kompetencje ekspertów ds. komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wewnętrzna a employer branding i employee experience
  • Wpływ komunikacji wewnętrznej na kulturę organizacyjną
  • Badania i trendy dotyczące komunikacji wewnętrznej
  • Podejście i różne strategie firm w odniesieniu do komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie celów dla komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na cele biznesowe
  • Budowanie strategii komunikacji
  • Identyfikacja i analiza grup odbiorców
  • Charakterystyka kanałów komunikacji (mail, intranet, spotkania, chaty, video blogi, etc.)
  • Identyfikacja osób współodpowiedzialnych za komunikację w firmie
  • Przygotowywanie planów komunikacji
  • Budowanie kultury dialogu w organizacji
  • Przeciwdziałanie szumom informacyjnym
  • Komunikacja multikanałowa
  • Ambasadorzy komunikacji – budowanie międzydziałowego zespołu wspierającego komunikację wewnętrzną
  • Komunikacja, która wspiera kulturę organizacyjną
  • Zmieniająca się rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej
  • Definiowanie roli liderów w komunikacji
  • Audyt komunikacji liderskiej
  • Narzędzia wspierające komunikację liderską
  • Zapenienie spójnej komunikacji od menadżerów
  • Wspieranie liderów w rozwoju kompetencji komunikacyjnych
  • Mierzenie efektywności komunikacji liderskiej
  • Opracowywanie standardów komunikacji liderskiej
  • Budowanie planów komunikacji liderskiej
  • Przygotowwanie pakietów do kaskadowania informacji
  • Prowadzenie szkoleń dla zespołu menadżerskiego z zakresu komunikacji liderskiej
  • Indywidualne doradztwo dla kadry zarządzającej
  • Identyfikacja barier w obszarze komunikacji liderskiej i przeciwdziałanie im
  • Zasady projektowania i redagowania komunikatów
  • Jak opowiadać pracownikom historię
  • Warsztat umiejętności pisania tekstów
  • Zasady budowania angażujących newsletterów
  • Wykorzystanie infografik, dominująca kultura obrazkowa
  • Wykorzystanie video w komunikacji wewnętrznej
  • Zalety wykorzystywanie podcastów w komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja wizualna – trendy
  • Określanie funkcjonalności i definiowanie Intranet User Case
  • Definiowanie celów biznesowych dla intranetu
  • Definiowanie potrzeb różnych grup odbiorców i nadawców informacji (HR, IT, marketing, PR, sprzedaż, etc)
  • Wybór platformy – prezentacja różnych rozwiązań
  • Budowanie zespołu Super Użytkowników
  • Szkolenie dla zespołu redakcyjnego
  • Kampania promująca nowe narzędzie
  • Angażowanie menadżerów w promocję narzędzia
  • Budowanie zespołu ds. komuikacji w sytuacjach kryzysowych
  • Planowanie komunikacji, co można przygotować wczesniej
  • Właściwy dobór kanałów
  • Język komunikacji w sytuacjach trudnych
  • Plany komunikacji kryzysowej
  • Zapewnienie przepływu informacji w kryzysie
  • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji
  • Dotarcie a zrozumienie – różne kategorie pomiarów
  • Audyt komunikacji i optymalizacja działań
  • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej
  • Umiejętność wykorzystania danych wewnętrznych
  • Prezentacja skuteczności podejmowanych działań
  • Digital Workplace i technologie wspierające przepływ informacji w firmie
  • Zmieniające się preferencje i oczekiwania pracowników
  • Sztuczna inteligencja, określanie sentymentu i ich rola w rozwoju komunikacji wewnętrznej
  • Komunikacja w zespołach zdalnych i rozproszonych

nasze mocne strony

Sesje facylitacyjne

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Wiedza

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Kompetencje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Konsultacje

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

Materiały szkoleniowe

Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

trener

Adriana Borucka

ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i liderskej, trener biznesu, facylitator

Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą.

Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętznej.

Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors.

Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

zaufali nam