Nasza strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
W lutym 2022 r. po raz pierwszy przeprowadziliśmy ogólnopolskie badanie komunikacji wewnętrznej. Wzięło w nim udział blisko 200 respondentów, reprezentujących 30 branż i 9 typów organizacji, działających w Polsce.
Co badaliśmy?
priorytety, wyzwania i trendy w komunikacji wewnętrznej,
rolę kadry zarządzającej w procesie komunikacji wewnętrznej,
współpracę z głównymi stakeholderami zespołów komunikacji wewnętrznej,
wykorzystanie i efektywność zarówno kanałów, jak i narzędzi komunikacji wewnętrznej,
role i zadania zespołów komunikacji wewnętrznej.
Najważniejsze wnioski:
priorytety na 2022 r.: usprawnienie narzędzi komunikacji wewnętrznej, wzmocnienie komunikacji kierowników/menadżerów liniowych oraz rozwój własny i zespołu,
wyzwania to m.in.: natłok komunikacji, brak kanałów pomiarowych/analitycznych oraz niewystarczająca liczba pracowników w zespołach,
wśród trendów dominujące jest podejście strategiczne oraz działania w obszarze dobrostanu pracowników,
po pandemii wzrosło znaczenie komunikacji wewnętrznej,
większość respondentów deklarowała wsparcie kadry zarządzającej dla realizacji celów komunikacji wewnętrznej,
komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w budowaniu dialogu w organizacji,
najczęstszymi formami komunikowania z menadżerami są: spotkania/zebrania, newslettery i szkolenia,
respondenci najlepiej współpracują z działem HR i zarządem, najmniej z działem Sprzedaży i BHP,
najczęstsze kanały komunikacji to: mailing, intranet i zebrania/spotkania/online/townhall,
respondenci wskazali, że osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną bardzo rzadko w podejmują się prowadzenia szkoleń dla menadżerów liniowych czy średniego szczebla oraz szkolenia kadry zarządzającej,
osoby zajmujące się komunikacją wewnętrzną najczęściej: zdobywają i gromadzą pomysły (feedback od pracowników), planują pojedyncze kampanii oraz rozwój zawodowy własny (zdobywanie wiedzy).