AGENDA

8:50-9:00

Intro

  • wstęp
  • powitanie uczestników
Adriana Borucka
Adriana Borucka
managing partner
9:00-9:25

Case study: Dobra komunikacja… przez sport. Jak budujemy relacje oparte na wspólnym celu?

Dzisiaj komunikacja wewnętrzna to również mówienie i pisanie o ludziach i o ich pasjach. Wizerunek firmy często jest budowany przez oryginalny – ale i skuteczny – team building. A najlepszą integrację zapewnia nam sport. Rywalizacja, która buduje relacje? Dlaczego nie!

Opowiemy o tym:

  • jak połączyć strategię komunikacji marki z aktywnością sportową (i przy okazji zbudować największe wyzwanie w całym sektorze bankowym w Polsce 😉),
  • jak zaangażowanie Zarządu wpływa na działanie całego zespołu,
  • w jaki sposób pandemia wpłynęła na losy Wyzwania Sportowego SGB (spojler: pozytywnie 😉),
  • czy warto zaangażować pracowników i pracowniczki…
  • …i jakie znaczenie dla całego projektu mają ambasadorzy.

 

Pokażemy też:

  • jakie narzędzia w komunikacji wykorzystujemy, żeby zmobilizować ludzi do działania,
  • jak przełożyć wspólne działania na realizację celów biznesowych.
Katarzyna Miler
Katarzyna Miler
specjalistka ds. marketingu i komunikacji
Rafał Łopka
Rafał Łopka
główny specjalista ds. komunikacji
9:25-9:50

Tech & Comms, czyli nasz pomysł na TV dla pracowników (bez wielkich budżetów🙂)

Świat wokół nas ewoluuje w zawrotnym tempie, a transformacja cyfrowa staje się nieodzownym elementem sukcesu w każdej dziedzinie. Ale jak odkryć potencjał, jaki drzemie w digitalu, gdy chodzi o komunikację wewnętrzną? Jak skutecznie wykorzystać narzędzia cyfrowe, dysponując ograniczonymi zasobami i niewielkim budżetem?

Podczas tego wystąpienia dowiesz się o:

  • telewizji wewnętrznej – chwilowa moda czy must have?
  • komunikacyjnej pętli – Digi Signage rozwiązanie idealne?
Daria Kuźnik
Daria Kuźnik
manager corporate communication
9:50-10:15

Kampania o wartościach, która chwyciła pracowników za serca. Bo ta praca naprawdę ma sens!

“Posłuchaj, ta praca ma sens”, to kampania, która z jednej strony jest opowieścią o zespołach Demant i ich codziennej pracy, a z drugiej strony to historie ludzi, którzy w swoim życiu pokonują niejedną barierę. 

Podczas tej prelekcji dowiesz się:  

  • skąd pomysł na kampanię? 
  • dlaczego nie zawsze można znaleźć sens tej pracy? 
  • jak wykorzystać zaangażowanie liderów? 
  • jak patrzeć szerzej na komunikację? 
  • co w tym wszystkim jest najważniejsze? 

 

Anna Czyżewska
Anna Czyżewska
koordynator Zespołu EB i Komunikacji
10:15-10:40

Wirtualna korespondentka w Ministerstwie Finansów. Poznajcie Annę Fiskus.

Dzień dobry! Nazywam się Anna Fiskus.
Jestem tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla pracowników Ministerstwa Finansów.

Co robię na co dzień?

  • współtworzę wewnętrzny Microsoft Teams i docieram do wszystkich;
    zapraszam na wydarzenia;
  • relacjonuję życie Ministerstwa Finansów od kuchni;
  • przynoszę praktyczne narzędzia m.in. do pracy zdalnej;
  • podpowiadam, jak odnaleźć się w naszym ogromnym gmachu.

Kim jestem? Poznajmy się!

Maria Jakubowska
Maria Jakubowska
ekspertka kierująca Zespołem Komunikacji Wewnętrznej
10:40-10:55

☕ Przerwa na kawę, okazja do rozmów i wymiany doświadczeń

… albo zwyczajnie wypicia kawy w dobrym towarzystwie 🙂

10:55-11:30

Jak wizualizować dane i o nich opowiadać, tak żeby przekonać?

Dlaczego wykres kołowy to fiat multipla świata statystyki? Jak wizualizować dane i o nich opowiadać? To prezentacja ważna dla wszystkich tych, którzy prezentują dane numeryczne i wykresy oraz chcą sprawić, by na ich widok publiczność trzęsła się z ekscytacji jak nóżki w galarecie.

Dzięki prelekcji:

  • dowiesz się jakie są zasady opowiadania o danych liczbowych, 
  • posłuchasz o tym, jak dobrać typ wykresu do różnego rodzaju danych,
  • poznasz konkretne techniki, które sprawią, że Twoje prezentacje oparte na liczbach będą ciekawe, poprawne, a także pozwolą Ci osiągnąć zamierzone cele,
  • zobaczysz najczęstsze błędy w prezentacji danych liczbowych i dowiesz się o sposobach na to, by ich uniknąć.
Janina Bąk
Janina Bąk
statystyczka, aktywistka, autorka bestsellerowych książek o statystyce,
11:30-11:55

Oreo Xbox – czyli o tym, jak nasi pracownicy zostali włączeni w kampanię marketingową.

Kto z nas nie zna kultowego ciasteczka Oreo, czy kultowej konsoli Xbox? Te dwie giga marki połączyły siły, aby zdobyć jeszcze więcej fanów w Europie. 

Dzięki prezentacji dowiesz się:

  • jak marka Oreo zaangażowała pracowników firmy, aby zostali jej ambasadorami,
  • jak kampania Oreo Xbox wpłynęła na zaangażowanie pracowników Mondelez International w Europie.

 

Zapraszamy do świata Mondelēz International, znanego na całym świecie producenta przekąsek takich marek jak Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids.

Joanna Matryba-Wytwer
Joanna Matryba-Wytwer
CGA manager supply chain
11:55-12:20

Jak przekonać przekonanych? O odpowiadaniu na obawy interesariuszy wewnętrznych dotyczące bycia firmą sojuszniczą osób LGBTQ+

  • Jakie są możliwe ryzyka związane z komunikacją o włączaniu osób LGBTQ+ i jak się na nie przygotować?
  • Jak rynek i konsumenci reagują na firmy, które otwarcie popierają równe prawa dla osób LGBTQ+?
  • Co zrobić, aby nie być posądzonym o pink washing i jakich błędów unikać?

 

Na te i inne pytanie odpowiedzi znajdą się w prezentacji Krzysztofa. Będzie to zestaw gotowych argumentów ułatwiających rozmowy z radami, zarządami i osobami dyrektorskimi o tym, dlaczego warto komunikować włączanie osób LGBTQ+ i stawać się firmą sojuszniczą tej społeczności.

Krzysztof Janiak
Krzysztof Janiak
starszy koordynator ds. rozwoju obszaru klientów i programów branżowych
12:20-12:45

Spark Innovation: jak zachęcić pracowników do innowacyjnego myślenia i budować ich poczucie sprawczości nawet - a może szczególnie - w czasach zmian i napięć.

Biznes nieustannie się zmienia. Regularnie mamy do czynienia z różnymi wyzwaniami, które mogą znacząco wpływać na przyszłość firmy i jej pracowników. W obliczu zmian, napięć i niepewności umiejętność inspirowania pracowników do aktywnego uczestnictwa w działaniach organizacji staje się nieodzowna.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się:

  • jak ważny jest feedback w sytuacji zmian i jakie narzędzia pomagają w jego zbieraniu
  • jak sprawić, by pracownicy naprawdę czuli, że ich pomysły są doceniane, a opinia istotna
  • dlaczego warto stawiać na kreatywność pracowników
Rafał Mikołajczyk
Rafał Mikołajczyk
dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR
12:45-13:30

Przerwa lunchowa

13:30-13:55

Naszą siłą jest nasz głos. Strategia DEI w Ringier Axel Springer Polska.

D jak diversity (różnorodność) to fakt, E jak equity (równość) to wybór, I jak inclusion (inkluzywność) to działanie. Umiejętne połączenie tych 3 elementów ma prowadzić do B jak belonging, czyli poczucia przynależności.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się:

  • Czym jest DEI w praktyce?
  • Po co komu DEI?
  • Czy DEI się opłaca?
  • Jakie są kluczowe czynniki sukcesu, aby DEI miało sens w organizacji, przynosiło wymierne korzyści zarówno ludziom jak i firmie, w której pracują oraz oddziaływało na rynek, w którym firma funkcjonuje.
Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
head of DEI
13:55-14:20

Kiedy krytyka przeradza się w naruszenie dóbr osobistych pracodawcy? Jak mądrze budować dialog w organizacji we współpracy z działami prawnymi.

Co zrobić, kiedy otwarta komunikacja prowadzi do pomówień, obraźliwych komentarzy, czy ujawniania poufnych informacji?

Z tego wystąpienia dowiecie się:

  • w jaki sposób unikać naruszeń i reagować na nie w cyberprzestrzeni,
  • kiedy krytyka powinna zderzyć się z whistleblowingiem,
  • jak współpraca między działami prawnymi a zespołami komunikacji może pomóc w ochronie firmy.
Wojciech Wyjatek
Wojciech Wyjatek
adwokat, partner w Kancelarii
14:20-14:45

Kiedy budujesz świadomość i przestrzeń na komunikację tam, gdzie potrzeba jest wciąż nieuświadomiona!

Z komunikacją jak z wodą – zawsze znajdzie ujście, więc po co tracić czas na jej organizowanie. Dlaczego Ty właściwie to robisz? Takie pytanie słyszymy od wielu współpracowników, a nawet znajomych. Ale tam, gdzie brzegi rzek są uregulowane i kontrolowane, zagrożenie spada. Jak zatem przekonać niedowiarków, że komunikacja ochroni ich organizację przed powodzią informacji i bodźców?

Podczas tej prelekcji usłyszysz:

  • o śledztwie jako pierwszym kroku do stworzenia przestrzeni na komunikację,
  • o tym, że aby przekonać kogoś do komunikacji trzeba nie tylko „gadać” ale i liczyć,
  • że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można.
Monika Dykalska-Pawlak
Monika Dykalska-Pawlak
expert operation quality specialist
14:45-15:10

Jak wdrożyliśmy 1 platformę komunikacyjną dla ponad 30 000 odbiorców w świecie Żabki (także tych bez maila!).

W 2020 roku zaczęliśmy myśleć o nowym intranecie. Plany były ambitne i rozpoczęła się rewolucja.

Nasz intranet to dziś kompleksowa platforma łącząca w sobie:

  • podstawowe funkcjonalności intranetu, wykorzystujące technologię AI
  • aplikacja mobilna, łącząca wszystkich pracowników
  • główna platforma komunikacyjna
  • i dużo więcej, zobaczycie sami!
Wojtek Mrugalski
Wojtek Mrugalski
head of employee and franchisee communications
15:10-15:25

☕ Przerwa na kawę, okazja do rozmów i wymiany doświadczeń

… albo zwyczajnie wypicia kawy w dobrym towarzystwie 🙂

15:25-15:50

Pokolenie Z w komunikacji wewnętrznej - jak zbadaliśmy ich potrzeby i zadziałaliśmy w odpowiedzi na to, co odkryliśmy.

Stajesz przed wyzwaniem stworzenia nowej strategii komunikacji wewnętrznej i zdajesz sobie sprawę, że 50% osób pracujących w Twojej firmie to pokolenie Z. Co robisz? 

Opowiem o tym:

  • Jak powstał pomysł i zespół projektowy do przeprowadzenia diagnostyki pokolenia Z w organizacji liczącej 3600 pracowników rozlokowanych w 66 jednostkach. 
  • Które obszary poza komunikacją wewnętrzną postanowiliśmy zbadać. 
  • Jakie kwestionariusze stworzyliśmy oraz jak wyglądało badanie.
  • Do jakich wniosków doszliśmy, po przeprowadzeniu badania
  • Jakie kroki stały się priorytetem do wdrożenia w strategii komunikacji wewnętrznej. 
Monika Lembas
Monika Lembas
lider komunikacji wewnętrznej
15:50-16:15

Odgrzewany kotlet, czyli kampania o bezpieczeństwie w odsłonie nr 562!

W codzienności komunikacyjnej spotykamy się nieraz z sytuacją, kiedy ten sam, lub podobny temat musimy zakomunikować ponownie, czasami nawet do tej samej grupy. 

Podczas wystąpienia dowiesz się:

  • jak podeszliśmy do powtarzających się tematów w nowy, innowacyjny sposób oraz gdzie szukaliśmy kreatywnych rozwiązań,
  • z jakich narzędzi skorzystaliśmy, a które dostosowaliśmy do naszych potrzeb,
  • jak zaangażowaliśmy zarząd do skutecznej komunikacji projektu wewnętrznego.

 

Poznaj doświadczenia Mondelez International w budowaniu kultury bezpieczeństwa.

Joanna Matryba-Wytwer
Joanna Matryba-Wytwer
CGA manager supply chain
16:15 - 16:45

Panel dyskusyjny - AI w komunikacji wewnętrznej

Umiejętność wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji wewnętrznej może przynieść duże korzyści.

Jednocześnie są ryzyka, których musimy być świadomi.

O możliwościach AI, praktycznym wykorzystaniu, obawach i realiach porozmawiamy w gronie naszych ekspertów.

Adriana Borucka
Adriana Borucka
managing partner
Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
head of DEI
Łukasz Skłodowski
Łukasz Skłodowski
CEO
Wojtek Mrugalski
Wojtek Mrugalski
head of employee and franchisee communications
Joanna Doan
Joanna Doan
internal communications manager
16:45-17:15

Sesja z prelegentami

9:00-12:00 / 13:00-16:00

AI w komunikacji wewnętrznej!

Zapraszamy na warsztat: “AI w komunikacji wewnętrznej: od teorii do praktyki”.

Podczas spotkania:

  • poznasz kluczowe aspekty związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w komunikacji wewnętrznej organizacji,
  • dowiesz się, jakie są wyzwania, możliwości oraz przykłady użycia AI,
  • odkryjesz tajniki Generative AI i przeanalizujesz dostępne narzędzia, takie jak ChatGPT, Canva, czy narzędzia generatywne do wideo i audio.

 

To nie tylko teoria! Przejdziesz również do praktycznych działań, w których na własnej skórze przekonasz się, jak AI może wesprzeć proces planowania i tworzenia kampanii wewnętrznych. Stworzysz plany kampanii, wygenerujesz grafiki, przekształcisz treści tekstowe w multimedialne formy jak filmy i podcasty, a także nauczysz się, jak publikować te kampanie w intranecie. Podczas warsztatu nie zabraknie zagadnień związanych z prawami autorskimi, etyką oraz aspektami prawno-organizacyjnymi. Poznasz obecne trendy, i wykraczając poza Generative AI, zastanowisz się nad przyszłością tej technologii i jej potencjalnymi zagrożeniami.

Przygotuj się na fascynującą podróż po świecie sztucznej inteligencji w komunikacji wewnętrznej!

Łukasz Skłodowski
Łukasz Skłodowski
CEO
Grzegorz Ciwoniuk
Grzegorz Ciwoniuk
chief technology officer
9:00-12:00

Budowanie marki własnej na LinkedIn jako element budowania swojej pozycji w organizacji

W trakcie warsztatu dowiesz się, m.in.: 

  • Co to jest Marka Personalna i od czego zacząć jej budowę,
  • Czym i dla kogo jest nasz profil oraz jak dokładnie powinien być wypełniony, aby LinkedIn zakwalifikował go do najlepszych profili na platformie,
  • Jaki cel można zrealizować dzięki LinkedIn,
  • Jaka jest siła “mojego” głosu na platformie i jak tym zarządzać,
  • Jakie zachowania na portalu są niepożądane,
  • Jak działa algorytm portalu,
  • Co jest ważne kiedy publikuję na LinkedIn,
  • Jak zaangażowanie wpływa na dystrybucję moich treści,
  • Czy warto udostępniać posty,
  • Czym jest #BossBranding, kogo dotyczy i jak robić go skutecznie.
Marcin Banaszkiewicz
Marcin Banaszkiewicz
trener LinkedIn, CEO
13:00-16:00

Stwórz wciągającą grafikę dzięki mocy AI

Naucz się praktycznych narzędzi do generowania obrazów i animacji za pomocą AI, które ułatwią Twoją codzienną pracę oraz nadadzą wyjątkowość Twoim projektom!

Podczas warsztatu odkryjesz:

  • jak rozpoznawać grafiki stworzone przez algorytmy sztucznej inteligencji.
  • przykłady praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu kampanii marketingowych.
  • różnorodne narzędzia AI do tworzenia grafik (zarówno te popularne, jak i te mniej znane).
  • zasady dotyczące praw autorskich związanych z grafikami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję.
  • czym są prompty i jak je skutecznie pisać.
  • konkretne kroki użytkowania narzędzi AI do generowania grafik i animacji.
  • cenne wskazówki i praktyczne porady, które pozwolą ci efektywnie współpracować ze sztuczną inteligencją.

Nie tylko dowiesz się, jak wykorzystać potencjał AI go generowania obrazów, ale także wyjdziesz z warsztatu z konkretnymi rezultatami. Podczas warsztatu stworzysz kilka grafik i puścisz je w ruch, wykorzystując narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

Zabierz ze sobą laptop albo tablet (z dostępem do Internetu) i przygotuj się do poszerzenia horyzontów twojej kreatywności!

Anastasiya Guziy
Anastasiya Guziy
CEO, brand & web designer
12:00-13:00

Przerwa lunchowa

9:00-12:00 / 13:00-16:00

Video w komunikacji wewnętrznej od podszewki

Marta Rogalewska zaprasza Was na multimedialny plac zabaw z przystępną instrukcją obsługi i luźną atmosferą. Wspólnie spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, które wybrzmiewa coraz częściej (i głośniej!) we wszystkich firmach, które chcą tworzyć wartościowe multimedialne treści edukacyjne: JAK TO ZROBIĆ IN-HOUSE? Jaki sprzęt warto kupić (a na co szkoda pieniędzy)? Jak się zorganizować? Na czym nagrywać? W czym montować? Gdzie publikować? Jak się odważyć?

Przyjdźcie! A będziecie mogli osobiście przetestować sprzęt techniczny wspierający amatorską/półprofesjonalną produkcję audio i wideo:

💡 OŚWIETLENIE
🎤 MIKROFONY
🔴 SPRZĘT NAGRYWAJĄCY
📲 APKI I OPROGRAMOWANIE do postprodukcji

Marta Rogalewska
Marta Rogalewska
digital strategist

Prelegenci

Janina Bąk
Janina Daily
statystyczka, aktywistka, autorka bestsellerowych książek o statystyce,
Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz
Ringier Axel Springer Polska
head of DEI
Rafał Mikołajczyk
TVN Warner Bros. Discovery.
dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR
Daria Kuźnik
Henkel Polska
manager corporate communication
Krzysztof Janiak
Deloitte Polska
starszy koordynator ds. rozwoju obszaru klientów i programów branżowych
Joanna Matryba-Wytwer
Mondelez International
CGA manager supply chain
Monika Dykalska-Pawlak
Nordea
expert operation quality specialist
Wojtek Mrugalski
Żabka Polska
head of employee and franchisee communications
Maria Jakubowska
Ministerstwo Finansów
ekspertka kierująca Zespołem Komunikacji Wewnętrznej
Katarzyna Miler
SGB-Bank S.A.
specjalistka ds. marketingu i komunikacji
Anna Czyżewska
Demant Polska
koordynator Zespołu EB i Komunikacji
Rafał Łopka
SGB-Bank S.A.
główny specjalista ds. komunikacji
Marta Rogalewska
Fundacja Uzdolnieni
digital strategist
Monika Lembas
Decathlon
lider komunikacji wewnętrznej
Anastasiya Guziy
hello anagu
CEO, brand & web designer
Marcin Banaszkiewicz
myLOGO
trener LinkedIn, CEO
Grzegorz Ciwoniuk
Workai
chief technology officer
Łukasz Skłodowski
Workai
CEO
Joanna Doan
EY Polska
internal communications manager
Wojciech Wyjatek
Henclewski & Wyjatek – Adwokaci
adwokat, partner w Kancelarii
Adriana Borucka
PinPoint
managing partner