Szkolenie online SZKOLENIE OTWARTE

Komunikacja wewnętrzna do pracowników zdalnych

    • 1 dzień szkolenia
    • Grupa szkoleniowa: max. 12 osób

    890 zł + 23% VAT

    Zapisz się

    Komunikacja wewnętrzna w firmie do pracowników zdalnych to coraz pilniejsza potrzeba firm i organizacji. Komunikacja zdalna charakteryzuje się zupełnie innym podejściem niż komunikacja wewnętrzna oparta o relacje bezpośrednie, wymaga zaplanowania innego rodzaju interakcji z pracownikami, bardzo starannego doboru kanałów, umiejętnego ocenienia efektywności działań oraz dopasowania aktywności do potrzeb pracowników. W świecie online również zmieniają się potrzeby pracowników w kontekście komunikacji wewnętrznej w firmie. Według badania The 2020 State of Remote Work, największym wyzwaniem w pracy zdalnej jest współpraca oraz komunikacja. I o tym właśnie jest nasze szkolenie!

    Dzięki szkoleniu „Komunikacja wewnętrzna do pracowników zdalnych” dowiesz się:

    • jak w praktyce wykorzystać potencjał kanałów komunikacji zdalnej,
    • jak dobrać kanały i narzędzia do preferencji i dostępności pracowników,
    • jak przygotowywać angażujące treści, nie tylko w formie pisemnej,
    • w jaki sposób mierzyć efektywność działań.

    W ramach kursu otrzymasz również dostęp do wielu narzędzi i formatek, które pozwolą Tobie na nowo zdefiniować grupy odbiorców, określić ich oczekiwania i dostosować plan działań do potrzeb różnych grup odbiorców.

    Dlaczego warto zapisać się na szkolenie z komunikacji w firmie

    Po szkoleniu będziesz potrafił(a) przeprowadzić audyt kanałów komunikacji zdalnej, opracować matrycę kanałów i odbiorców, która pozwoli Tobie zapewnić przepływ informacji w firmie oraz na bieżąco angażować i sprawdzać potrzeby pracowników. Dodatkowo otrzymasz gotową analizę różnych aplikacji i narzędzi wspierających komunikację w firmie z pracownikami zdalnymi w tym narzędzia badania potrzeb, przegląd aplikacji mobilnych, przegląd intranetów pod kątem funkcjonalności, narzędzia do projektowania wewnętrznych newsletterów oraz jak również przegląd aplikacji do zarządzania komunikacją wewnętrzną oraz analizy efektywności działań.

    W trakcie kursu, poza praktycznymi informacjami będziesz miał(a) okazję przyjrzeć się działaniom prowadzonym przez inne firmy, zaczerpnąć inspirację ale także dzięki wymianie wiedzy z innymi uczestnikami kursu (w przestrzeni online)

    W ramach kursu, w przeciągu 4 tygodni po zakończeniu, będziesz miał(a) możliwość skorzystania z 1h indywidualnych konsultacji, w trakcie których trener prowadzący udzieli Ci  indywidualnego feedbacku do przygotowanych materiałów (strategii działań, planów komunikacji, treści, audytu….) lub też wspólnie z Tobą wypracuje potrzebne materiały w obszarze komunikacji wewnętrznej.

    Po zakończonym kursie, będziesz miał(a) nieograniczony czasowo dostęp do wszystkich materiałów online.

    Dla kogo?

    • Dla specjalistów i menadżerów  odpowiedzialnych za projektowanie skutecznych działań w obszarze komunikacji wewnętrznej do pracowników zdalnych
    • Dla osób odpowiedzialnych za wdrażanie i zarządzanie kanałami komunikacji zdalnej
    • Dla osób, które chcą poszerzyć znajomość nowych narzędzi i kanałów poprawiających zaangażowanie i dialog z pracownikami zdalnymi
    • Dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści w kanałach online
    • Dla wszystkich osób, które chcą budować otwarta i skuteczną komunikcję w zespołach rozproszonych.

    Wiedza i umiejętności po szkoleniu:

    • Umiejętność definiowania celów i działań, które usprawniają przepływ informacji w firmie, gdzie część pracowników pracuje zdalnie
    • Znajomość skutecznych kanałów i narzędzi komunikacji z pracownikami zdalnymi oraz zasad optymalnego ich wykorzystania
    • Umiejętność definiowana grup odbiorców i budowania działań w obszarze komunikacji wewnętrznej w odpowiedzi na potrzeby pracowników zdalnych
    • Umiejętność przygotowania planu komunikacji, który zapewnia spójną i dwustronną komunikację z pracownikami
    • Znajomość różnych narzędzi do badania potrzeb odbiorców, do zbierania różnych form feedbacku od pracowników zdalnych
    • Umiejętność redagowania skutecznych komunikatów wewnętrznych, skryptów do video blogów, etc.
    • Znajomość metod pomiaru efektywności działań, znajomość narzędzi i umiejętna optymalizacja działań.

    Program

    Moduł I

    Definiowanie celów i zdań, nowe role w komunikacji online

    • Digital Workpace, czyli ekosystem komunikacji zdalnej
    • 2 elementy komunikacji zdalnej: współpraca i przepływ informacji
    • Definiowanie specyficznych potrzeb i oczekiwań pracowników zdalnych
    • Określanie ról i odpowiedzialności za komunikację wewnętrzną w firmie, w tym zadań zespołu menadżerskiego
    • Współpraca z biznesem w procesie definiowania zadań komunikacji wewnętrznej do pracowników zdalnych
    • Określanie celów dla komunikacji zdalnej w odpowiedzi na potrzeby biznesowe
    • Jak AI może pomóc w projektowaniu komunikacji do pracowników zdalnych
    • Wewnętrzny audyt kanałów komunikacji zdalnej
    • Przegląd narzędzi i kanałów komunikacji zdalnej
    • Umiejętne dobranie kanałów i narzędzi oraz ich optymalne wykorzystanie
    • Matryca kanałów i odbiorców – czyli zapewnienie przepływu informacji w firmie pomiędzy wszystkimi grupami
    • Kanały wspierające współpracę w komunikacji zdalnej
    • Kalenadarz komunikacji do pracowników zdalnych
    • User experience w komunikacji zdalnej
    • Charakterystyka preferencji czytelniczych odbiorców online
    • Jak redagować komunikaty do kanałów online – poradnik
    • Jak zaprojektować newslettery, które pracownicy będą czytać
    • Wykorzystanie infografik w komunikacji online
    • Video i videoblogi – praktyczne zasady i przykłady wykorzystania
    • Podcasty, czyli jak dotrzeć do pracowników mobilnych i nie tylko
    • Narzędzia do przeprowadzania onine’owych spotkań z pracownikami
    • Jak przygotować agendę, która zapewnia większa dynamikę i interakcję prowdzących z uczestnikami
    • Angażowanie pracowników w trakcie spotkań
    • Umiejętna facylitacja spotkań
    • Przestrzenie do pracy warsztatowej
    • Wdrożenie Zasad Komunikacji Online
    • Promocja kanałów i narzędzi komunikacji zdalnej
    • Umiejętne angażowanie pracowników do współtworzenia treści
    • Waga menadżerów w procesach komunikacji zdalnej
    • Ciągłe dbanie o user experience
    • Podstawowe mierniki skuteczności komunikacji online
    • Najpierw dotarcie a później zrozumienie – kolejności i kategorie pomiarów
    • Audyt procesu komunikacji i ciągła optymalizacja działań – w online jest to możliwe!
    • Narzędzia badające efektywność komunikacji wewnętrznej

    nasze mocne strony

    Sesje facylitacyjne

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Wiedza

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Kompetencje

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Konsultacje

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    Materiały szkoleniowe

    Wymiana wiedzy i praca nad wyzwaniami uczestników.

    opinie naszych uczestników

    trener

    Adriana Borucka

    ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i liderskej, trener biznesu, facylitator

    Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą.

    Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

    Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętznej.

    Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors.

    Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

    zaufali nam