artykuł, ogólny, prasówka
Wrzesień 14, 2018 3 min czytania

Komunikacja wewnętrzna: przegląd prasy 14.09.2019

https://icomms.pl/wp-content/uploads/iComms-Przegląd-prasy-1024x535.jpg

#prasówka iComms 14.09.2018

The 5 C's of Effective Communication (5 zasad skutecznej komunikacji)

Forbes.comAutor: Cheryl Keates, Leadership & Performance Coach

Słaba komunikacja w zespole to jedna z głównych przyczyn, dla których czujemy się nieszanowani w miejscu pracy. W tym artykule znajdziecie 5 prostych wskazówek, które poprawią Wasz sposób komunikowania się z innymi i przełożą się na wyższe zaufanie i lepsze wyniki:

  1. Jasny przekaz - zanim zaczniesz rozmowę, zastanów się co chcesz powiedzieć i co w efekcie tej rozmowy chcesz uzyskać.
  2. Zwięzłość - to co masz do przekazania powiedz bezpośrednio, w prosty sposób i określ swoje oczekiwania
  3. Bycie przekonywującym – przedstawiane swoich propozycji to rodzaj negocjacji, przygotuj sobie zaplecze argumentów
  4. Ciekawość – wsłuchaj się w drugą stronę, każdy ma swoje doświadczenie ale także potrzeby
  5. Empatia – umiejętność wysłuchania, zrozumienia i doceniania to kluczowe kompetencje pozwalające rozwiązać konflikty i podejmować skomplikowane decyzje.

Link do treści oryginalnej:

https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/10/the-five-cs-of-effective-communication/#2427288720c8Skim reading is the new normal. The effect on society is profound (Skanowanie zamiast czytania stało się normą, która niesie za sobą skutki dla kolejnych pokoleń)

TheGuardian.comAutor: Maryanne Wolf, Director of the Center for Dyslexia, Diverse Learners, and Social Justice at UCLA

Sposób w jaki dzisiaj czytamy diametralnie różni się od w jaki sposób nasze mózgi przetwarzały treści jeszcze 10-15 lat temu. Wielu czytelników używa dzisiaj wzorca F lub Z podczas czytania, w którym najważniejsza jest pierwsza linia. Kiedy mózg czyta w ten sposób, redukuje czas przeznaczony na głębszą analizę treści. Nie mamy czasu, aby uchwycić złożoność, zrozumieć uczucia innych, postrzegać piękno i na tej podstawie budować własne myśli.

Dzieci od najmłodszych lat używają iPadów, młodzież skanuje treści na forach społecznościowych, dorośli codziennie skanują setki maili i wiadomości, co wpływa na zmiany neuronalne, które leżą u podstaw zdolności mózgu do czytania. Warto na chwilę zatrzymać się i zastanowić jak ta nowa rzeczywistość na nas wpływa i jak możemy zadbać o umiejętność dokonywania głębszej analizy czytanych treści. Ale także jak przygotowywać treści, aby rzeczywiście dotarły do naszych odbiorców.Link do treści oryginalnej:

https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/aug/25/skim-reading-new-normal-maryanne-wolf

KSIĄŻKA NA WEEKEND

https://icomms.pl/wp-content/uploads/Myślenie-lateralne-187x300.jpgTytuł: Myślenie lateralne 

Autor: Edward de Bono

Edward de Bono opowiada o sposobach rozwijania umiejętności kreatywnego myślenia, które prowadzi do znajdowania tak istotnych w dzisiejszym biznesie, innowacyjnych rozwiązań. Książka w prosty i obrazowy sposób uświadamia czytelnikom na czym polega myślenie lateralne i podaje wskazówki jak tę umiejętność rozwijać każdego dnia.

Pozostałe wpisy