literatura komunikacja wewnętrzna

#prasówka iComms 14.09.2018

The 5 C’s of Effective Communication (5 zasad skutecznej komunikacji)

Forbes.com

Autor: Cheryl Keates, Leadership & Performance Coach

Słaba komunikacja w zespole to jedna z głównych przyczyn, dla których czujemy się nieszanowani w miejscu pracy. W tym artykule znajdziecie 5 prostych wskazówek, które poprawią Wasz sposób komunikowania się z innymi i przełożą się na wyższe zaufanie i lepsze wyniki:

  1. Jasny przekaz – zanim zaczniesz rozmowę, zastanów się co chcesz powiedzieć i co w efekcie tej rozmowy chcesz uzyskać.
  2. Zwięzłość – to co masz do przekazania powiedz bezpośrednio, w prosty sposób i określ swoje oczekiwania
  3. Bycie przekonywującym – przedstawiane swoich propozycji to rodzaj negocjacji, przygotuj sobie zaplecze argumentów
  4. Ciekawość – wsłuchaj się w drugą stronę, każdy ma swoje doświadczenie ale także potrzeby
  5. Empatia – umiejętność wysłuchania, zrozumienia i doceniania to kluczowe kompetencje pozwalające rozwiązać konflikty i podejmować skomplikowane decyzje.

Skim reading is the new normal. The effect on society is profound (Skanowanie zamiast czytania stało się normą, która niesie za sobą skutki dla kolejnych pokoleń)

TheGuardian.com

Autor: Maryanne Wolf, Director of the Center for Dyslexia, Diverse Learners, and Social Justice at UCLA

Sposób w jaki dzisiaj czytamy diametralnie różni się od w jaki sposób nasze mózgi przetwarzały treści jeszcze 10-15 lat temu. Wielu czytelników używa dzisiaj wzorca F lub Z podczas czytania, w którym najważniejsza jest pierwsza linia. Kiedy mózg czyta w ten sposób, redukuje czas przeznaczony na głębszą analizę treści. Nie mamy czasu, aby uchwycić złożoność, zrozumieć uczucia innych, postrzegać piękno i na tej podstawie budować własne myśli.

Dzieci od najmłodszych lat używają iPadów, młodzież skanuje treści na forach społecznościowych, dorośli codziennie skanują setki maili i wiadomości, co wpływa na zmiany neuronalne, które leżą u podstaw zdolności mózgu do czytania. Warto na chwilę zatrzymać się i zastanowić jak ta nowa rzeczywistość na nas wpływa i jak możemy zadbać o umiejętność dokonywania głębszej analizy czytanych treści. Ale także jak przygotowywać treści, aby rzeczywiście dotarły do naszych odbiorców.

KSIĄŻKA NA WEEKEND

książka komunikacja wewnętrzna

Tytuł: Myślenie lateralne 

Autor: Edward de Bono

Edward de Bono opowiada o sposobach rozwijania umiejętności kreatywnego myślenia, które prowadzi do znajdowania tak istotnych w dzisiejszym biznesie, innowacyjnych rozwiązań. Książka w prosty i obrazowy sposób uświadamia czytelnikom na czym polega myślenie lateralne i podaje wskazówki jak tę umiejętność rozwijać każdego dnia.

2019-01-16T14:49:25+00:00